גוגל תכריח את כולם להפעיל “אימות דו-שלבי”

גוגל (Google) מעוניינת לשפר את האבטחה על חשבונות המשתמשים ותחל להפעיל בקרוב את אפשרות ה”אימות הדו-שלבי”, 2FA (ר”ת Two-factor authentication), או כמו שגוגל קוראת לזה – 2SV (ר”ת  Two-step verification), צעד שיחייב כל משתמש לבצע אימות זהות נוסף מלבד הסיסמה הבסיסית שלו.

האימות דו-שלבי נמצא בין האפשרויות הפשוטות ביותר אותן ניתן לבצע כיום במרבית האתרים והשירותים על מנת להוסיף שכבת אבטחה נוספת להגנה על חשבונות המשתמשים. בין אם מדובר על קבלת סיסמה נוספת בהודעת SMS, שימוש בתוכנות יעודיות דוגמת ה-Google Authenticator או כפי שגוגל רוצה לקדם זאת, דרך שימוש במכשיר הסלולרי, בין אם מדובר באנדרואיד או iOS, לאימות הכפול.

לפי גוגל, במהלך 2020 החיפוש “כמה חזקה הסיסמה שלי” במנוע החיפוש עלו ב-300%, מה שמעלה את הנקודה כי יותר ויותר משתמשים מודעים לכך כי יש צורך להשתמש בסיסמאות מאובטחות יותר. עם זאת, מסקר של גוגל עולה כי 66% מהאמריקאים שנשאלו הודו כי הם משתמשים מספר פעמים באותה הסיסמה באתרים שונים, דבר הפוגע באבטחת אותם החשבונות.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

אימות דו-שלבי דרך הסלולר (מקור גוגל)

בנוסף לכך, גוגל שדרגה את מנהל הסיסמאות שלה והוסיפה אפשרות למילוי סיסמאות אוטומטיות גם במכשירים מבוססי מערכת ההפעלה iOS של אפל, בנוסף לאנדרואיד וכרום, דבר שיאפשר לכלל המשתמשים להסתמך על מנהל הסיסמאות של החברה. מנהל הסיסמאות משלב בנוסף את כלי ה-Password Checkup של גוגל, שנועד לבדוק אם אחת מסיסמאות לא פורסמה בהדלפה כלשהי ומציע אפשרות לייבוא סיסמאות ממנהלי סיסמאות אחרים לזה של גוגל.

אפשרות ייבוא הסיסמאות החדשה (מקור גוגל)

בעוד שכיום משתמשים יכולים לבחור האם להפעיל את האימות הדו-שלבי בחשבון שלהם, המהלך החדש של גוגל יהפוך את האופציה לברירת המחדל, צעד שצפוי להעלות באופן ניכר את האבטחה בחשבונות המשתמש של גוגל, למרות שלא ברור מתי החברה תבחר להפעיל את ה-2SV/2FA בתור ברירת מחדל.

השוואת מפרטים