סקירה: מה חשבנו על ה-Oppo Reno5 Pro 5G

Oppo Reno5 Pro 5G (צילום: רונן מנדזיצקי) Oppo Reno5 Pro 5G (צילום: רונן מנדזיצקי)

חברת Oppo הגיעה רק לאחרונה לישראל וכמות המכשירים הזמינים בשוק המקומי עדיין יחסית מצומצמת, אך כבר זכינו לראות כאן שני מכשירי דגל עד כה, האחרון ביניהם שזכה להשקה בארץ הוא ה-Oppo Reno5 Pro, אשר מציג מפרט טכני מרשים הכולל מסך OLED, זיכרון בנפח 12 גיגה-בייט, תמיכה ברשתות 5G ומגיע ארצה בגרסה עם מעבד קוואלקום ולא בגרסת המדיה-טק שהושקה במקומות אחרים בעולם.

ה-Oppo Reno5 Pro 5G אינו מכשיר זול וקיימת לו תחרות די גדולה בשל כך בשוק המקומי, אך זה לא מפתיע במיוחד. Oppo הוא לא עוד מותג מסין שמנסה לשבות את דעת הקהל דרך המחיר, ומרבית המכשירים של המותג זוכים לתשומת לב גדולה יותר בצד העיצוב, הממשק וניהול המשאבים. לצורך כך, ניתן לראות ב-Oppo כמי שמנסה לתפוס את מקומה של חברת וואווי בישראל, כשאחד מהמותגים הזולים יותר של החברה האם BBK שזמין בישראל הוא זה של Realme.

מה בקופסה

  • מכשיר Oppo Reno5 Pro 5G
  • כיסוי מגן שקוף וגמיש לגב המכשיר
  • סיכה לשליפת מגירת ה-SIM
  • כבל טעינה והעברת נתונים USB-A ל-USB-C
  • ראש מטען לטעינה מהירה
  • אוזניות (!) עם חיבור USB-C ושלט מובנה

עיצוב ואיכות בנייה

אחד הדברים המושכים יותר ב-Reno5 Pro הוא עיצוב הגב שלו, זה מופיע כולו בצבעי מט ביחידה שקיבלנו לסקירה, כשהגימור חלק ונעים מאוד למגע. ב-Oppo עשו גם עבודה טובה במידות המכשיר – הוא צר וארוך כך שנוח לאחוז אותו ביד למרות שמדובר בסמארטפון בעל מסך בגודל 6.5 אינץ’, והוא גם קל יחסית, ומגיע למשקל של 184 גרם, נמוך מהרבה טלפונים בשוק בעלי מסכים גדולים שמטפסים מעל משקל של 200 גרם.

כפתורי ויסות השמע וכפתור ההפעלה והכיבוי נמצאים בשני צידי המכשיר, בחירה שאני לא אוהב במיוחד, ומי שכמוני צילם עם מכשירים במבנה כזה עשרות צילומי מסך בטעות כל יום בטח יכול להבין למה. שקע אוזניות לא תמצאו כאן, אך את האוזניות שמגיעות בקופסה תוכלו לחבר ישירות לשקע הטעינה מסוג USB-C, והן נשמעות לא רע בכלל – צלילים חזקים מאוד, בסים טובים, ואם אתם אוהבים את עיצוב האוזניות של אפל, אז בכלל תהנו מזה. מה שפחות אהבתי זה את הנוחות שלהן באוזן, ובהקשר זה הן דומות לאוזניות של אפל גם כן – אבל הרבה מאוד אנשים אוהבים את העיצוב הזה, אז למה לא בעצם.

בגב המכשיר ניתן למצוא את מערך הצילום שבולט באופן די ניכר. העיצוב שלו נראה טוב, אך הוא גורם לטלפון להתנדנד על השולחן בצורה משמעותית, וכנראה בגלל הסיבה הזו הוסיפו לקופסה את הכיסוי השקוף, שלא מחביא את העיצוב הנאה של המכשיר, אך מפחית באופן משמעותי את התזוזות שלו על השולחן.

Oppo Reno5 Pro 5G (צילום: רונן מנדזיצקי)
Oppo Reno5 Pro 5G (צילום: רונן מנדזיצקי)

על גבי המסגרת התחתונה ניתן למצוא את חיבור הטעינה מסוג USB-C, ולצידו את מגירת ה-SIM והרמקול הראשי, את זה משלים הרמקול המשנה הממוקם מעל התצוגה, המשמש גם לביצוע שיחות. הרמקולים אינם שקולים בעוצמתם, והרמקול התחתון מפיק צלילים חזקים בהרבה מהעליון, אך מדובר בצלילים שטוחים יחסית. הרמקול העליון לא חזק באותה מידה, אך בביצוע שיחות כולם נשמעו טוב מאוד.

חלק נוסף בעיצוב נוגע לממשק שמציעה Oppo, זה מזכיר במקומות מסוימים את זה של OnePlus. תמצאו בו כמות גדולה של קסטומיזציה דרך תפריט ייעודי שנקרה “התאמות אישיות”, בו תוכלו למצוא ריכוז של כל מה שקשור לעיצוב הממשק: ערכות נושא, טפטים, עיצוב לתצוגה הפועלת תמיד, סגנונות לסמלים שיופיעו על המסך, עיצובים לאייקונים בוילון ההתראות, בחירת גופנים, צבעים ועוד.

Oppo Reno5 Pro 5G (צילום: רונן מנדזיצקי)
Oppo Reno5 Pro 5G (צילום: רונן מנדזיצקי)

Oppo Reno5 Pro עם מסך OLED

המסך של ה-Reno5 Pro מגיע עם פאנל AMOLED בגודל 6.5 אינץ’ ברזולוציית +Full HD ופורמט סינמטי של 20:9, כשהוא מציע קצב רענון גבוה של עד 90 הרץ. הוא תומך בתקן +HDR10, מה שמאפשר לו להגיע לבהירות מירבית של 1100 ניטים (nits), ובראשו נמצא חור מצלמה בפינה השמאלית העליונה.

המסך מגיע במבנה הקמור משני צידיו, אך מדובר בקמירות קלה שאינה מעוותת את התמונה על המסך ויותר תורמת בצד העיצוב הכללי, עם זכוכית קמורה המקיפה אותו, ומעט מציקה בשל מדבקת המסך המגיעה מודבקת היישר מהמפעל. החדות גבוהה, התאורה גם כן, וניתן להשתמש במכשיר גם מחוץ לבית ביום שמשי בנוחות יחסית, וגם ייצוג הצבעים על המסך נראה טוב מאוד.

דרך הגדרות המכשיר ניתן לבחור לא מעט, ותוכלו להגדיר את קצב הרענון בין 60 או 90 הרץ, לווסת את טמפרטורת הצבע (רגיל, קר וחם), להפעיל אפקט להדגשת צבעים בתצוגה, מסך שפועל תמיד ואפשרויות נוספות.

Oppo Reno5 Pro 5G (צילום: רונן מנדזיצקי)
Oppo Reno5 Pro 5G (צילום: רונן מנדזיצקי)

ביצועים וסוללה

על אף שה-Reno5 Pro 5G הושק בארץ רק לאחרונה, הוא נחשף במקור על ידי החברה בסוף השנה שעברה, ומכאן ככל הנראה נובעת הבחירה במערכת השבבים Snapdragon 865 ולא ב-888 החדשה יותר. הביצועים לא מושפעים מכך כמובן, וכל מטלה שהמכשיר התבקש לבצע, כולל גם עבודה עם משחקים כבדים בהגדרות תובעניות, הוא הצליח לבצע די בקלות, זאת גם הודות למערכת השבבים וגם הודות לכמות הגבוהה של הזיכרון הזמינה בו (12GB RAM).

הסוללה מגיעה בקיבולת 4,500mAh, זו מספיקה ליום עבודה מלא עבור שימושים בינוניים עד כבדים וכמעט כל יום סיימתי עם 10-15% שנותרו במחוון הסוללה. לא מדובר בנתונים הכי מדהימים שראיתי לסוללה, וייתכן כי ל-Oppo יש עוד כמה שפצורים קלים לעשות בצד ניהול המשאבים, אך החלק העיקרי בסוללה הוא היכולת לטעון אותה ממש מהר.

הסוללה תומכת בטעינה בהספק מירבי של 65 וואט, מה שאומר שתוכלו לטעון אותה במלואה (מ-0 ל-100) תוך כ-35 דקות, ולקבל כ-50% טעינה תוך כרבע שעה. זו תכונה נהדרת ושווה בהחלט את הצורך בראש המטען הענק שמגיע עם המכשיר.

מצלמות ה-Reno5 Pro

מערך הצילום הראשי של המכשיר ממוקם בגבו ומורכב מ-4 מצלמות, הראשית בהן היא בעלת 6 עדשות עם חיישן ה-IMX766 של סוני, המציע צילום ברזולוציה של עד 50 מגה-פיקסל דרך מפתח צמצם f/1.8. הוא תומך בייצוב תמונה ווידאו אופטי (OIS) ואלקטרוני (EIS) למניעת רעידות בזמן צילום. יחד איתו נמצא גם חיישן 16 מגה-פיקסל לצילום תמונות בזווית רחבה דרך מפתח צמצם f/2.2, מצלמת טלפוטו עם חיישן 13 מגה-פיקסל המאפשרת ביצוע זום אופטי של עד פי 2 דרך מפתח צמצם f/2.4 ומצלמת מאקרו של 2 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם f/2.4. בצד הוידאו קיימת תמיכה בהסרטה ברזולוציה מירבית של 4K ב-30/60 פריימים בשנייה, ובהסרטה בהילוך איטי של עד 480 פריימים בשנייה ב-720p.

בקדמת המכשיר נמצא בחלק העליון והשמאלי של המסך חור קטן בו משולבת מצלמת סלפי בעלת 5 עדשות עם חיישן 32 מגה-פיקסל במפתח צמצם של f/2.4. מצלמת הסלפי תומכת גם בהסרטת וידאו ברזולוציה מירבית של 1080p ב-30 פריימים בשנייה.

הביצועים של המצלמה הראשית מרשימים בצילומים במקומות המוארים היטב, אך ניכר כי עיקר העבודה שמבצעת Oppo בצד התמונה מושפעת מיכולות שהחברה מיישמת בצד התוכנה. רואים זאת היטב כאשר צופים בתמונה בגודלה המלא, אז ניתן לראות ירידה בפרטים באיזורים החשוכים יותר בסצינה המצולמת. ל-Oppo קיים גם מצב “AI”, זה מאפשר להגביר את הצבעים בתמונה, ואף שאני לרוב סולד ממצב זה, הביצועים של ה-Reno5 Pro 5G בהשוואה לתכונות דומות בטלפונים אחרים טובים יותר. עדיין קיימים צבעים מוגזמים ופחות טבעיים לטעמי בחלק מהתמונות, אך באחרות תוספת הצבע דווקא מחמיאה לתוצאה הסופית.

בתאורה נמוכה מאפשר מצב ה-AI להכניס את המצלמה למצב לילה באופן אוטומטי. מצב זה מוסיף לתאורה בתמונה באופן משמעותי וחושף אלמנטים בסצינה שחלקם לא נראו כמעט כלל בצילום המקורי, אך מדובר בשיפור תוכנתי, שמצד אחד מוסיף המון לצילומים בתאורה נמוכה, אך מן הצד השני לא מספק את התוצאה המרשימה ביותר בצד הפרטים.

התוצאות בצילום במצלמת הזווית הרחבה מרשימות פחות, וניתן לראות בתמונות מריחות רבות בביצוע זום לתוך התמונה. מצלמת הזום מספקת תוצאות סבירות, אך במבט מקרוב ניתן לראות שכמות הפרטים נמוכה מזו לה היינו מצפים בתוצאה הסופית.

בצילומי הסלפי ניתן לראות מריחות מסוימות בתמונה במבט מקרוב גם כן, גם כאשר מדובר בצילום בתאורה טובה, ועם זאת – ייצוג הצבעים בתמונה טבעי וההפרדה בצילום תמונות פורטרט מבוצעת היטב, עם טשטוש הסביבה סביב מוקד הצילום.

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-Oppo Reno5 Pro 5G

למכשיר הדגל של Oppo בסדרת ה-Reno ישנם לא מעט יתרונות – הוא מציע מסך איכותי עם קצב רענון גבוה, עיצוב נאה ונוחות שימוש, ביצועים טובים וטעינה סופר מהירה של הסוללה. לצד כל אלה ישנו יתרון די גדול בצד הממשק של מערכת ההפעלה, זה מזכיר באיזורים מסוימים את הממשק של מכשיריה של OnePlus, ובאופן לא מפתיע, מאחר ומדובר בשתי חברות שכבר הכריזו על איחוד כמעט מלא.

אך הוא מגיע גם עם כמה חסרונות מורגשים, עיקרם בצד המצלמה, שמצד אחד מבטיחה הרבה כשבוחנים את המפרט הטכני שלה, ומן הצד השני לא מצליחה לספק את הסחורה המובטחת.

במחיר המתקרב ל-3,000 ש”ח קיימים ל-Oppo Reno5 Pro 5G כמה מתחרים כבדי משקל, בהם ה-Galaxy S21 Plus 5G וה-Xiaomi Mi 11, והשאלה המתבקשת היא – כמה רלוונטי מחיר זה עבור חברה שרק זה עתה עושה את צעדיה הראשונים בשוק הישראלי?

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

מחיר: 2,899 ש”ח (אחריות לשנה, יבואן רשמי רונלייט)

האריזה ותכולתה
10/10
עיצוב ואיכות בניה
9/10
חומרה וביצועים
9/10
מסך ותצוגה
9/10
מערכת הפעלה
9/10
מולטימדיה
8/10
סוללה
9/10
מצלמה
6/10
8.2
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • טעינה סופר מהירה
  • חיי סוללה
  • מסך
  • ביצועים
  • עיצוב
מה פחות אהבנו
  • מחיר
  • מצלמות

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי: 2899 שקלים
  • שוק פתוח: 2849 שקלים


*חלק מהקישורים המופיעים בפוסט קשורים בתכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים