גאדג’טי מסקר: Samsung Galaxy Fit3 – מעט מדי, מאוחר מדי

רצועת ה-Galaxy Fit3 (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי) רצועת ה-Galaxy Fit3 (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

סמסונג (Samsung) הכריזה לאחרונה על Galaxy Fit3, הדור השלישי והעדכני בסדרת רצועות ה-Galaxy Fit החכמות של החברה אותה יצא לנו לסקור הפעם. הרצועה החכמה מגיעה עם מסך AMOLED בגודל 1.6 אינץ’, אפשרות למעקב אחר למעלה מ-100 פעילויות ספורט והבטחה לזמן סוללה ארוך של עד 13 ימים.

אחרי שהצליחה לתפוס נתח שוק משמעותי בשוק השעונים החכמים עם סדרת שעוני ה-Galaxy Watch עם מערכת ה-Wear OS, דוגמת ה-Galaxy Watch 6 Classic (סקירה) ו-Galaxy Watch 5 Pro (סקירה), סמסונג החליטה לנסות ולשחזר את ההצלחה שלה גם בשוק הרצועות החכמות עם ה-Galaxy Fit3 שהוכרזה בפברואר, כ-4 שנים לאחר רצועת ה-Galaxy Fit2 הקודמת.

האם מדובר על רצועה חכמה שתוכל להתחרות בשוק המוצרים הלבישים של היום? בדקנו.

רצועת ה-Galaxy Fit3 (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)
רצועת ה-Galaxy Fit3 (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

מבט מקרוב – Galaxy Fit3

אחרי שרצועת ה-Galaxy Fit2 הקודמת הגיעה עם מסך AMOLED קטן בגודל של 1.1 אינץ’, סמסונג מיישרת קו עם מותגי רצועות כושר חכמים אחרים ומשלבת מסך AMOLED גדול של 1.6 אינץ’ ברזולוציית 256×402, המגיע עם מסגרת מסך עבה יחסית במיוחד בחלקו התחתון, כאשר החברה שילבה במסך חיישן תאורה המתאים את בהירות המסך לסביבה.

סמסונג לא התייחסה באופן רשמי לבהירות המסך או לסוג הזכוכית שמגנה עליו, אך ניתן לומר שהמסך בהיר מספיק לשימוש בסביבה מוארת, אך לא יותר מדי בשמש ישירה, כאשר הזכוכית של שעל המסך הצליחה להגן עליו משריטות במהלך השבועות בהם בחנתי את ה-Fit3.

יש לציין כי הרצועה תומכת בפיצ’ר ה”מסך דולק תמיד” (Always On Display), המשאיר תצוגה מינמלית של השעה על המסך בהתבסס על תצוגת השעון הנבחר, שלא נראית בצורה ברורה באור יום, אך מאוד נוחה לשימוש בשעות היום החשוכות יותר. אך לצערי פיצ’ר זה מקצר בכמעט פי שתיים את חיי הסוללה.

Galaxy Fit3 - מסך (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)
Galaxy Fit3 – מסך (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

הרצועה עצמה מגיעה עם גוף קל במשקל של 18.6 גרם בלבד ללא הרצועה. מסגרת הרצועה עשויה מאלומיניום בגימור מט מעט מחוספס ונעים למגע שהגיע במקרה שלי בצבע כסוף, כאשר בחלק הימני ניתן למצוא כפתור הפעלה בודד וחור זעיר מתחתיו המשמש כברומטר (מד גובה) מובנה.

מבט על החלק האחורי של הרצועה מציג את החיישן האופטי המשמש למעקב אחר מדדי הבריאות השונים, בהם דופק, רווית החמצן בדם, שינה ועוד ואת צמד נקודות החיבור למטען המגנטי המצורף לרצועה, מטען מהיר למדי עליו נרחיב בהמשך.

Galaxy Fit3 - גב (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)
Galaxy Fit3 – גב (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

מפרט טכני מלא: Samsung Galaxy Fit3

  • מסך – AMOLED בגודל 1.6 אינץ’ ורזולוציית 256×402.
  • חיבור – Bluetooth 5.3
  • רצועה – יעודית.
  • חיישנים – חיישן דופק, ברומטר, רווית חמצן, שינה, צעדים, תאורת סביבה.
  • מיקום – ללא, מסתמך על מיקום מהמכשיר הסלולרי.
  • מעקב ספורט – מעקב אחרי מעל ל-100 סוגי פעילויות כושר שונות.
  • סוללה – 208mAh לעד 13 ימי שימוש במצב רגיל.
  • עמידות – עמידות למים 5ATM (עומק 50 מטר) ו-IP68.
  • גודל – 42.9×28.8×9.1 מ”מ.
  • משקל – 18.5 גרם (ללא רצועה), 36.8 גרם (עם רצועה).

ממשק משתמש – Galaxy Fit3

בניגוד לשעוני ה-Galaxy Watch שמגיעים עם מערכת ה-Wear OS של גוגל, ה-Fit3 מגיעה עם מערכת FreeRTOS יעודית בעיצוב ה-One UI המוכר של סמסונג, מערכת בסיסית אך נוחה למדי.

בדומה לרצועות כושר חכמות אחרות בשוק, הממשק כולו בנוי מסביב למסך הראשי, אליו ניתן לחזור בקלות על ידי לחיצה בודדת על הכפתור הימני, כאשר מהמסך הראשי ניתן להחליק את התצוגה למספר כיוונים:

  • החלקה מטה – מציגה “חלונית מהירה” עם הגדרות ופיצ’רים שניתן לשנות בלחיצת כפתור הגדרות כמו מצב תאורה, איתור מכשיר ועוד.
  • החלקה מעלה – פותחת את רשימת הישומים ב-Fit3, בהם מזג אוויר, בקר מדיה, מחשבון ועוד.
  • החלקה ימינה – פותחת את רשימת ההתראות מהמכשיר הסלולרי כמו הודעות וואטסאפ, טלגרם ועוד.
  • החלקה שמאלה – עוברת על כרטיסי המידע השונים בהם מזג אוויר, דופק, שינה ועוד.

בנוסף, ניתן להגדיר את הכפתור הצדדי לפתוח יישום ספציפי בלחיצה כפולה עליו, כאשר ברירת המחדל הוא אפליקציית הבריאות המובנת המרכזת את כלל מדדי הבריאות של המשתמש ומאפשרת להפעיל מעקב אחרי אחת ממעל 100 פעילויות ספורט שונות, סטנדרטי למדי כיום.

החיסרון הקטן היחיד שאני חייב לציין לגבי הממשק הוא העובדה כי חלק מההתראות, ובמיוחד חלק מהתראות הוואטסאפ, מגיעות “חתוכות” וללא תווים להצגת שם השולח או המידע ברשימת ההתראות, אותם ניתן לראות בצורה מלאה עם פתיחת ההתראה בלחיצה על השעון, כאשר ביישומי הודעות ניתן אף לבחור ולהגיב עליהן על ידי בחירה באחת מאפשרויות מענה אותן ניתן להגדיר ידנית.

חיי סוללה – Galaxy Fit3

רצועת ה-Galaxy Fit3 מגיעה עם סוללת 208mAh מובנית האמורה להספיק לעד 13 ימי שימוש על פי סמסונג, הערכת זמן “אופטימית” למדי בתנאי מעבדה.

במקרה שלי, בדקתי את הרצועה כאשר היא מוגדרת למדוד דופק אחת ל-10 דקות בזמן חוסר פעילות, מדידת לחץ רציפה ומעקב רווית החמצן בדם בזמן שינה, דבר שהביא לזמן סוללה של כ-3~4 ימים בהפעלת מסך פועל תמיד (AOD) וכ-7~8 ימים ללא מסך פועל תמיד. סביר, אך כמחצית מהזמן הרשמי.

עם זאת, ובניגוד לזמן הסוללה הנמוך לעומת המידע הרשמי, זמן הטעינה של הרצועה מתאים לטענות של סמסונג, עם טעינה של 65% בתוך 30 דקות בלבד, מה שמאפשר לטעון בצורה זריזה למדי את הרצועה גם אם לא עד 100% כאשר אין מספיק זמן לכך.

אפליקציות ה-Galaxy Wear ו-Samsung Health

בדומה למכשירים לבישים אחרים של סמסונג, יש צורך להשתמש בשתי אפליקציות לשימוש מלא ברצועה – אפליקציית ה-Galaxy Wear (הורדה מהחנות) ואפליקציית הבריאות Samsung Health (הורדה מהחנות) של סמסונג. יש לשים לב כי הרצועה מיועדת למשתמשי אנדרואיד בלבד.

השימוש בשתי האפליקציות נוח ופשוט למדי, כאשר אפליקציית ה-Galaxy Wear משמשת לשינוי הגדרות ה-Fit3 כמו תצוגת השעון, אותה ניתן להגדיר ממבחר גדול למדי של תצוגות, בהן האפשרות ליצור תצוגה מותאמת אישית המבוססת על התמונות של המשתמש ואפליקציית Samsung Health, המשמשת למעקב אחר מדדי הבריאות השונים.

השורה התחתונה – מה חשבנו על Samsung Galaxy Fit3

בעוד שלקח לסמסונג כמעט 4 שנים על מנת להציג את ה-Galaxy Fit3 החדשה לאחר הדור הקודם, ניתן להגיד בוודאות כי החברה הצליחה להדביק את הפער שלה בתחום מול יצרנים אחרים, דוגמת שיאומי עם סדרת רצועות ה-Mi Band שלה. עם זאת, רצועת ה-Fit3 החדשה לא מצליחה להציג ייחודיות או לחדש הרבה בתחום.

ה-Fit3 מזכירה לי מאוד את רצועת ה-Xiaomi Smart Band 7 Pro (סקירה) של שיאומי, דבר חיובי למדי בהתחשב בפופולריות שלה.

הרצועה מגיעה עם ממשק מהיר ונוח למדי וסט פיצ’רים סטנדרטי הכולל מעקב אחר מדדי בריאות שונים ופעילויות ספורט שונות, אך ללא שבב GPS מובנה למעקב אחרי פעילויות חוץ, דבר שפחות קריטי בתקופה הנוכחית עם שיבושי ה-GPS, בהם אני מופיע בשדה התעופה של ביירות.

החיסרון הגדול ביותר ברצועת ה-Galaxy Fit3 הוא בתמחור הישראלי הרשמי שלה. עם תג מחיר של 399 ש”ח ניתן למצוא לא מעט חלופות בשוק שיציעו פיצ’רים דומים במחיר נמוך יותר.

עם זאת, יש לציין כי ניתן למצוא את רצועת ה-Fit3 בתג מחיר סביר ותחרותי הרבה יותר דרך ייבוא מקביל, מה שהופך אותה לפתרון יותר רלוונטי למשתמשי אנדרואיד ובמיוחד למשתמשי גלקסי, שיזכו לקבל ממשק מוכר ונוח עם תאימות לתוכנות הסמסונג הקיימות במכשירים שלהם.

רצועת ה-Galaxy Fit3 זמינה למכירה בארץ במחיר של 399 ש”ח ביבוא רשמי.

מה אהבנו?

  • מסך AMOLED גדול ובהיר.
  • חיישן תאורה מובנה.
  • זמן סוללה טוב של מעל לשבוע.
  • עברית מלאה.
  • מחיר סביר (ביבוא מקביל).

ומה לא?

  • לא מתאים למכשירי iOS.
  • זמן סוללה קצר בהשוואה ל-13 יום הרשמיים.
  • רצועת שעון לא סטנדרטית.
  • מטען יעודי.
  • מחיר יקר (ביבוא רשמי).


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים