גאדג’טי מסקר: Mobile Pixels Duex Plus – כשלא מספיק לכם רק מסך אחד בנייד

מסך נייד Mobile Pixels - Duex Plus 13.3 (צילום: יאן לנגרמן, גאדג'טי) מסך נייד Mobile Pixels – Duex Plus 13.3 (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

מסכים ניידים הם פתרון פשוט ונוח להוספת שטח עבודה בעבור המחשב הנייד, אך לא כל המסכים נוצרו שווים. הפעם יצא לנו לסקור את ה-Duex Plus של Mobile Pixels האמריקאית, מסך 13.3 אינץ’ ברזולוציית Full HD המתחבר עם מגנטים לגב המחשב הנייד כפתרון תצוגה נוסף.

אחד מהטרנדים האחרונים בשוק המחשבים הוא ניידים עם מסך כפול, דוגמת ה-Zenbook Duo UX8406 (סקירה) של ASUS או Yoga Book 9 (סקירה) של לנובו.

אך מה עושה מישהו עם מחשב נייד קיים שרוצה מסך נוסף מבלי להחליף את המחשב שלו? כאן נכנס לשימוש ה-Duex Plus, שנועד להתלבש על המחשב הנייד הקיים של המשתמש. פתרון מושלם למי שצריך שטח עבודה נוסף? בדקנו.

מסך נייד Mobile Pixels - Duex Plus 13.3 (צילום: יאן לנגרמן, גאדג'טי)
מסך נייד Mobile Pixels – Duex Plus 13.3 (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

מבט מקרוב – Duex Plus

נתחיל בדגש חשוב לגבי הסקירה – מסך ה-Duex Plus מיועד במיוחד לשימוש עם ניידי 13~14 אינץ’. במקרה שלי השתמשתי ב-ZenBook 13 OLED (סקירה) האישי שלי, נייד שפחות אופטימלי בעבור המסך, שגדול ממנו בכמה מילימטרים, כאשר בנוסף לכך ציר ה-ErgoLift שמוסיף שיפוע לנייד חייב אותי להתקין את המסך בצורה בולטת יותר בחלק העליון של הנייד. לא אופטימלי, אך לא מפריע בשום צורה לשימוש בו.

ועכשיו לביקורת עצמה…

כצפוי, החלק החשוב ביותר במסך חיצוני הוא כמבן המסך עצמו. במקרה של ה-Duex Plus, החברה משתמשת בפאנל IPS מט בגודל 13.3 אינץ’ ביחס 16:9, רזולוציית Full HD, ובהירות של 300 ניט.

זה רחוק מלהיות המסך האיכות ביותר שבדקתי, ובמיוחד בהשוואה לפאנל ה-OLED של הנייד עצמו, אך עדיין סביר לרוב השימושים, במיוחד כשגימור המט ופאנל ה-IPS מספקים זווית צפיה טובה ללא יותר מדי השתקפויות בהשוואה ל-OLED.

Duex Plus - מצב שימוש מצגת (צילום: יאן לנגרמן, גאדג'טי)
Duex Plus – מצב שימוש אנכי (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

בצד המסך ניתן למצוא חיבור USB-C בודד וחיבור מיקרו HDMI, כאשר במידה ומשתמשים בכבל HDMI יש עדיין צורך לחבר את ה-USB-C למקור מתח כלשהו.

בגב המסך אפשר למצוא שלושה כפתורים לשינוי הגדרות התצוגה. לחיצה על הכפתור המרכזי פותחת את התפריט בו אפשר לשנות בהירות, ניגודיות וחדות לצד אפשרויות כמו הגדרת טמפרטורת מסך (השתמשתי בהגדרת sRGB), החיבור הפעיל, תצוגה לשמירה על העיניים, חיישן סיבוב ואפשרות איפוס.

תפריט ההגדות בסיסי, אך סביר למדי, כאשר בזמן העבודה עם המסך לחיצה על הכפתורים הצדדיים ביותר תעלה או תוריד את בהירות המסך ללא צורך להיכנס לתפריט ההגדרות.

מבט קרוב יותר על המסך מגלה כי החלק העליון שלו עשוי פלסטיק שחור בגימור מט חלק ונעים למגע, שיכול להישרט בצורה די קלה כפי שלמדתי במהלך השימוש בו.

בצד השני ניתן למצוא את תושבת המתכת אליה מחובר המסך, הכוללת 4 פדים רחבים אליהם מתחברים המגנטים בגב הנייד ומאפשרים להזיז את המסך להתאמה טובה יותר במצב פתוח בהתאם לגודל הנייד.

עם נייד 13.3 אינץ’ קומפקטי ודק בו אני משתמש, מסך ה-Duex Plus חורג בכמה מ”מ בודדים בצד ובכמה מ”מ בחלקו העליון. זה לא אסתטי במיוחד, אך לא משהו שהפריע לי להשתמש בו כאשר גם עם הגודל הנוסף הנייד הצליח להיכנס בקלות לתיק הנשיאה שלו.

במשקל של כ~590 גרם המסך קל למדי, ולמשקל שמים לב במיוחד בגלל שמשקלו של הנייד עימו בדקתי את המסך עומד על כק”ג בודד, אך בסופו של דבר כל מסך חיצוני היה מוסיף משקל נוסף שצריך לקחת בתיק.

התקנת ה-Duex Plus על הנייד

בתוך הערכה של ה-Duex Plus אפשר למצוא כבל USB-C ל-USB-C הכולל מתאם ל-USB-A בצד אחד, כבל HDMI למיקרו HDMI, דף הוראות התקנה צהוב, דף התקנה כחול, סט מגנטים וסט מדבקות (שלא הגיע במסך שנבדק).

ההתקנה על המחשב הנייד פשוטה למדי. החברה אף מספקת סרטון התקנה רשמי אליו ניתן להגיע דרך קוד QR שנמצא על דף ההסבר הצהוב. באופן פשוט וקצר, יש צורך לנקות היטב את גב הנייד, להניח עליו את דף ההתקנה הכחול ולאחר שמיישרים אותו כראוי לגב, מדביקים את המגנטים למקום.

המגנטים מחזיקים את המסך צמוד למדי על מנת שהוא לא יפול מהנייד, אך גם מאפשרים להסיר אותו בצורה קלה יחסית ו”להחליק” את המסך לצד על מנת שישב בצורה טובה יותר.

Duex Plus - סט המסך (צילום: יאן לנגרמן, גאדג'טי)
Duex Plus – סט המסך (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

חווית השימוש ב-Duex Plus

את מסך ה-DUEX PLUS קיבלתי לסקירה בדיוק לפני שיצאתי לטיול של כמה שבועות בחו”ל, מקרה קלאסי לשימוש במסך חיצוני נוסף שיאפשר לעבוד בצורה טובה יותר על המחשב.

למסך יש שלושה מצבי תצוגה:

  • אופקי – כאשר המסך מחובר בצד הימני או השמאלי של הנייד.
  • אנכי – כאשר המסך מנותק מהנייד ומשתמש בבסיס שלו לקבלת תצוגה אנכית ארוכה.
  • מצגת – סיבוב של המסך אל גב הנייד על מנת להציג את הנעשה עליו למי שנמצא ממול.

בעוד שרוב הזמן השתמשתי במסך כאשר הוא מחובר לצד הימני של הנייד שלי, בלא מעט מקרים העדפתי לעבור למצב תצוגה אנכי לקריאת מסמכים ארוכים.

כאן גם מתגלה בעיה קטנה. בעוד שהוא כולל חיישן אוטומטי לסיבוב המסך, אם עוברים מהצד הימני לשמאלי צריך להגדיר אותו באופן ידני לתצוגה אנכית בהגדרות התצוגה במחשב.

Duex Plus - מצב שימוש אופקי מימין (צילום: יאן לנגרמן, גאדג'טי)
Duex Plus – מצב שימוש אופקי מימין (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

חיסרון קל נוסף הוא שהמסך מיועד להיות מחובר למחשב הנייד באופן קבוע,ו ברגע שרוצים להשתמש במסך באופן עצמאי על מנת לחבר אותו למכשיר הסלולרי כדי לראות סרט או להשתמש במצב ה-DEX של סמסונג, צריך למצוא מעמד למסך. אציין כי החברה אכן מציעה מעמד יעודי לרכישה בנפרד.

Duex Plus - כבל ה-USB-C המצורף (צילום: יאן לנגרמן, גאדג'טי)
Duex Plus – כבל ה-USB-C המצורף (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

בסופו של דבר, ההחלטה לקחת את המסך איתי לטיול הפכה את העבודה שלי להרבה יותר נוחה, במיוחד בזמן השימוש במסך מצב אנכי לקריאת מסמכים ארוכים בזמן שאני עובד וכותב על המסך הראשי.

דבר אחד אותו לא בדקתי לעומק הוא ההשפעה של השימוש במסך החיצוני על חיי הסוללה של הנייד. עם צריכה של 4.5W, לפי החברה, המסך לא בדיוק זולל חשמל, אך משפיע כמובן על חיי הסוללה, כאשר ברוב המקרים משתמשים שעובדים עם הנייד יהיו ליד נקודת חשמל זמינה על מנת להטעין את הנייד.

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-Mobile Pixels Duex Plus

מסכים חיצוניים דוגמת ה-Duex Plus נועדו לספק שטח עבודה נוסף, כאשר מסך זה נכנס לנישה מאוד ספציפית של מסכים חיצוניים ש”מתלבשים” על המחשב הנייד עצמו ולא נועדו לעבוד באופן עצמאי, דבר שחשוב במיוחד במקרים בהם מעדיפים להשתמש במעמד למחשב הנייד על מנת להעמיד אותו מול העיניים, מה שלא ניתן לעשות בשימוש עם מסך חיצוני רגיל.

לאחר כ~3 שבועות של שימוש במסך, אני מרגיש כי הוא שיפר את האופן בו אני משתמש ועובד על הנייד שלי בנסיעות. יכולתי להסיר או לחבר אותו בצורה נוחה ופשוטה כאשר לא הייתי זקוק לו, כאשר איכות המסך סבירה למדי ככלי המספק שטח עבודה נוסף למשתמשים במחשבים ניידים.

באופן אישי ובמיוחד בתור מי שעובד עם הנייד בנסיעות, ה-Duex Plus הוא שדרוג משמעותי לאופן בו אני עובד עם הנייד, ולמעט מספר בעיות קטנות שיותר ספציפיות למחשב הנייד האישי שלי כמו הגודל ומיקום המגנט האחורי, מדובר על מוצר שעושה בדיוק את מה שהוא מבטיח – מספק עוד שטח עבודה נוח לנייד במחיר סביר בהשוואה לפתרונות חיצוניים אחרים הזמינים בארץ.

מסך ה-13.3 DUEX PLUS זמין לרכישה בארץ במחיר של 899 ש”ח.

מה אהבנו?

  • מוסיף שטח עבודה למחשב הנייד.
  • פאנל IPS באיכות טובה למדי.
  • דק וקל יחסית.
  • התקנה פשוטה.
  • מתנתק ומתחבר בקלות.
  • משקל.
  • מחיר (סטנדרטי יחסית למסכים חיצוניים בארץ).

ומה לא?

  • אין מעמד יעודי למסך (קיים לרכישה נפרדת).
  • כבל USB-C בולט מהמסך.
  • בהירות נמוכה יחסית.
  • מגנט שיכול להפריע למאוורר בנייד (במקרה הספציפי שלי).
  • משתמש בדבק חזק למגנטים (ניתן להסרה אבל לא קל).


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים