גאדג’טי מסקר: Galaxy Watch 5 Pro – מלך שעוני ה-Wear OS

שעון Galaxy Watch 5 Pro (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי) שעון Galaxy Watch 5 Pro (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

סמסונג (Samsung) היא יצרנית ותיקה של שעונים חכמים, אך שעון ה-Galaxy Watch 5 Pro אותו יצא לנו לבדוק הפעם מגיע כדור השעונים החכמים השני בלבד של החברה עם מערכת ה-Wear OS של גוגל, כאשר הוא משלב מסך AMOLED בגודל 1.4 אינץ’, גוף טיטניום וזמן סוללה ארוך במיוחד.

סדרת שעוני ה-Galaxy Watch 5 העדכנית של סמסונג הוכרזה מוקדם יותר השנה כגרסת ההמשך לסדרת ה-Galaxy Watch 4 הקודמת של החברה וסימנה את סופם של דגמי ה-Classic הוותיקים, בהם Galaxy Watch 4 Classic אותו סקרנו באתר, לטובת דגם ה-Pro החדש והעמיד שעשוי לזכות בתואר שעון ה-Wear OS הטוב ביותר עד היום.

שעון Galaxy Watch 5 Pro (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)
שעון Galaxy Watch 5 Pro (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

מבט מקרוב – Galaxy Watch 5 Pro

סמסונג יודעת לייצר מסכי AMOLED איכותיים ומסך ה-Watch 5 Pro כצפוי לא מאכזב. השעון מגיע עם מסך AMOLED בגודל 1.4 אינץ’ ורזולוציית 450×450 פיקסלים, ובדומה לדור הקודם מציע בהירות מקסימלית של 1000 ניט המאפשרת לראות את המידע על המסך גם בשמש ישירה.

הראות של המסך טובה יותר בסביבה יותר מוצלת, כאשר גם התצוגה הקבועה (Always On Display) מספיק ברורה, וזאת על אף שקשה לראות זאת בתמונה.

ההבדל הגדול בדור החדש מגיע בדמות השימוש בזכוכית ספיר (sapphire), אותה סמסונג מגדירה כעמידה פי 2 מהדור הקודם, דבר שאני יכול להסכים איתו לאחר שימוש די ארוך שלא הותיר שום זכר על הזכוכית עצמה.

Watch 5 Pro - מסך בשמש (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)
Watch 5 Pro – מסך בשמש (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

גוף השעון עשוי מטיטניום, מתכת קלה ועמידה במיוחד שעוזרת לשמור על משקל “נמוך” יחסית של 46.5 גרם בהתחשב בסוללה הגדולה יותר שהחברה שילבה בו. במקרה שלנו השעון הגיע בצבע אפור, אך הוא זמין גם בצבע שחור.

מבט קרוב יותר על המסך מראה שוליים מוגבהים שמוסיפים לעובי הכללי של השעון ומיועדים לספק הגנה נוספת. לא כל משתמש יאהב את השוליים, אך דבר אחד שחייבים לציין לטובה הוא נוחות השימוש המשופרת שמקלה על פעולת ההחלקה עם האצבע על מסגרת המסך הפנימית על מנת לעבור בין התפריטים השונים.

בדומה לדור הקודם, אפשר למצוא בשעון צמד כפתורים בחלק הימני המשמשים למדידת הרכב הגוף, המספק מידע על אחוזי שומן, שרירים, כמות מים ועוד, כאשר בנוסף הם משמשים כמובן להפעלת השעון עצמו:

  • כפתור הבית העליון מגיע עם מסגרת אדומה למעבר מהיר למסך הראשי או כיבוי השעון
  • כפתור תחתון עם מסגרת שחורה המשמש ככפתור חזור.

מבט מקרוב על הצד האחורי מגלה לנו את ה-BioActive, אשר בדומה לשעונים חכמים ניתן לבדוק באמצעותו דופק, רווית חמצן בדם ובנוסף גם למדוד לחץ דם ו-ECG, אותם הפעילה החברה השנה בארץ.

משתמשים חדי עין ישימו לב גם לחיישן זעיר נוסף בחלק הימני שנועד למדוד את טמפרטורת העור של המשתמש. עם זאת, בעוד שהחיישן אכן קיים, נכון להיום אין שום פיצ’ר בשעון המשתמש בו, דבר שצפוי להיפתר בעדכון עתידי.

מפרט טכני מלא – Galaxy Watch 5 Pro

  • מערכת שבבים – Exynos W920.
  • מערכת הפעלה – Wear OS 3.5 עם ממשק One UI Watch 4.5.
  • זיכרון/אחסון –  1.5/16GB.
  • מסך – AMOLED עגול בגודל 1.4 אינץ’ ברזולוציית 450×450 וזכוכית ספיר.
  • רצועה – 20 מ”מ סטנדרטית.
  • חיישנים – BioActive של סמסונג המשמש למדידת דופק (PPG), אק”ג (ECG) ו-BIA (ר”ת Bio-Electrical Impedance Analysis) וחיישן טמפ’ עור.
  • מיקום – GPS (ארה”ב) + Galileo (אירופה)/ GLONASS (רוסיה)/BeiDou (סין).
  • סוללה – 590mAh.
  • עמידות – עמידות למים ואבק IP68, מים בעומק 50 מטר (5ATM) ו-MIL-STD-810H של צבא ארה”ב.
  • פעילויות ספורט – מעקב אחרי 90 פעילויות ספורט שונות.
  • גודל – 45.4×45.4×10.5 מ”מ.
  • משקל – 46.5 גרם.

כאן חייבים לציין דבר אחד חשוב – בעוד שסמסונג “טוענת” כי עובי שעון ה-Watch 5 Pro עומד על 10.5 מ”מ, בפועל עובי השעון עומד על כ~15 מ”מ בשל השימוש במסגרת המסך המוגבהת ועד לנקודה הנמוכה ביותר של החיישן האחורי. רחוק מלהיות השעון הדק שהחברה מנסה להציג לנו בנתונים הרשמיים.

מערכת וממשק: Wear OS 3.5 ו-One UI 4.5

אחרי שנים בהם שעוני ה-Galaxy Watch של סמסונג התבססו על מערכת ה-Tizen, סדרת שעוני ה-Galaxy Watch 4 הקודמת סימנה את המעבר הגדול למערכת ה-Wear OS של גוגל, כאשר במקרה של שעון ה-Galaxy Watch 5 Pro החדש, השעון מגיע עם ממשק ה-One UI 4.5 של סמסונג הרץ על מערכת ה-Wear OS 3.5 העדכנית של גוגל.

בדומה לשעונים חכמים אחרים בשוק, השליטה העיקרית בשעון מבוצעת באמצעות מחוות מגע לצד צמד הכפתורים המובנים בשעון, אך עם תוספת משמעותית אחת בדמות מסגרת המשמשת כ”חוגה וירטואלית” ומאפשרת לעבור במהירות על התפריטים השונים על ידי סיבוב האצבע על המסגרת החיצונית שלו, דבר המבוצע בדגם ה-Pro בצורה נוחה במיוחד לאור שולי המסך המוגבהים.

מהמסך הראשי אפשר להסיט את המסך ימינה או שמאלה או לחילופין להשתמש בחוגה, כאשר עם הסטה שמאלה אנו עוברים על הווידג’טים השונים של השעון להם סמסונג קוראת “כרטיסי מידע” ועם הסטה ימינה מציגה את ההתראות מהמכשיר הסלולרי.

הסטה מטה מהתצוגה הראשית פותחת לנו את חלון ההגדרות המהירות עם מגוון אפשרויות שאפשר להתאים באפליקציה של סמסונג, ולבסוף, הסטה מעלה מציגה את מגוון האפליקציות המותקנות על השעון.

השימוש במערכת ה-Wear OS של גוגל מאפשר לנו להתקין מגוון אפליקציות ותצוגות שעון ממפתחי צד ג’ באמצעות חנות ה-Google Play הנגישה גם מהשעון עצמו.

אפשר להוסיף פיצ’רים שונים לשעון שלא מגיעים איתו באופן מובנה ולאחסן שירים ותמונות ישירות על הזיכרון המובנה על מנת שיהיו נגישים גם כאשר השעון לא נמצא בקרבת מקום, מה שמאפשר בין השאר להשתמש בשעון כנגן מוזיקה לפעילויות ספורט בחיבור לאוזניות אלחוטיות.

שינוי גדול ומשמעותי בעבור משתמשים ספורטיביים שזמין רק בגרסת ה-Watch 5 Pro מגיע בדמות אפשרות ניווט חדשה המתבססת על מסלולים מוכנים מראש בפורמט GPX אותם טוענים לשעון מהמכשיר הסלולרי. הם מאפשרים לנווט באמצעות השעון ללא תלות במכשיר סלולרי צמוד, דבר המיועד לניווטים בשטח או רכיבות אופניים, עם הכוונה של השעון על המסלול בו המשתמש צריך ללכת.

בזמן שהפיצ’ר עצמו עובד בצורה טובה מאוד עם התראות על סטיה מהמסלול, הבעיה היחידה שקיימת בו היא תרגום לקוי בחלק מהמקרים, כמו “ההנחיה התחילה” על תחילת מסלול או “מחוץ לקורס” על סטיה מהמסלול.

חיי סוללה – Galaxy Watch 5 Pro

שעונים חכמים המריצים מערכות הפעלה חכמות באמת כמו Wear OS של גוגל או Watch OS של אפל אינם מצטיינים בחיי סוללה ארוכים בהשוואה לשעונים המריצים מערכות הפעלה סגורה כמו למשל בסדרת ה-Amazfit.

לשם הדוגמה, שעון ה-Apple Watch Ultra האחרון והיוקרתי של אפל מציע עד 36 שעות סוללה במצב רגיל ו-80 שעות במצב חיסכון.

כאן סמסונג חושפת את היתרון הגדול ביותר של ה-Watch 5 Pro על פני כל המתחרים, עם סוללת ענק של 590mA שפשוט מסרבת להתרוקן (באופן יחסי), עד למצב בו ניסיתי את השעון עם תצוגת שעון קבועה (Always On Display) ממנה אני נמנע בדרך כלל בשל חיי הסוללה הנמוכים המגיעים עם הפיצ’ר.

במקרה האישי שלי, עם תצוגת שעון קבועה השעון הצליח להשיג שימוש של יומיים וחצי בממוצע, כאשר כיבוי של התצוגה הקבועה מאפשר לשעון להציג חיי סוללה מרשימים במיוחד של 3~3.5 ימים בממוצע ואף הצלחתי להגיע אף ל~4.5 ימים באחד ממחזורי השימוש, מספר תקדימי עבור שעון Wear OS. עם זאת, יש לזכור כי זמן הסוללה תלוי בשימוש שמבצעים בשעון – יותר שימוש במסך, ב-GPS ועוד יכבידו גם על חיי הסוללה.

שינוי נוסף בנושא הסוללה מגיע בדמות טעינת ה-10W שנוספה בדגם החדש לעומת 5W בדור הקודם. טעינה מלאה של הסוללה הגדולה של השעון לוקחת כשעתיים, כאשר טעינה קצרה של כ~20 דקות תספיק לטעינה של כשליש מהסוללה, שתספיק ליום שלם ויותר לאנשים שאין להם הרבה זמן להטעין את השעון.

אפליקציות השליטה ב-Galaxy Watch 5 Pro

בדומה לשעון ה-Galaxy Watch 4 Classic הקודם אותו סקרנו, השליטה על שעון ה-Galaxy Watch 5 Pro מבוצעת באמצעות אפליקציית ה-Galaxy Wearable לשליטה על השעון ו-Samsung Health המרכזת בתוכה את נתוני הבריאות שנאספים מהשעון.

מאחר ואין שינוי מעשי בין האפליקציות והשליטה על השעון בין השעון הקודם לדגם החדש, נעבור בקצרה על המסכים באפליקציית ה-Galaxy Wearable העיקרית לשליטה על השעון הכוללת מסך ראשי ונוח לגישה נוחה להגדרת תצוגות השעון, מסך היישומים, ווידג’טים ומסך ההגדרות המהירות.

בנושא תצוגות השעונים עצמם, סמסונג מספקת מגוון גדול למדי של תצוגות שעון, רובן מאפשרות התאמה אישית מבחינת צבעים ותצוגות מידע, כאשר בנוסף ניתן להוריד מגוון גדול עוד יותר של תצוגות שעון ישירות מחנות האפליקציות של גוגל מאחר ומדובר על שעון Wear OS.

חווית השימוש ב-Galaxy Watch 5 Pro

באופן אישי יוצא לי לסקר מגוון שעונים חכמים, כאשר השעון החכם הרגיל שלי ביום יום הוא ה-Galaxy Watch 4 44 מהדור הקודם של סמסונג, כך שחווית השימוש בשעון החדש הייתה זהה למדי, מה שגם מדגיש עד כמה שני הדורות דומים אחד לשני.

ההבדל הגדול ביותר עבורי בין שני השעונים היה העובי של ה-Watch 5 Pro בהשוואה ל-Watch 4 האישי שלי ומגוון השעונים הקודמים שיצא לי לסקר, עובי שנוצר בעיקר בגלל סוללת השעון הגדולה, שאולי מספקת זמן סוללה ארוך במיוחד, אך גם מעבה מאוד את השעון עם עובי של כ~15 מ”מ במקום ה-10.5 מ”מ שהוא הנתון שמציינת סמסונג באופן רשמי.

דבר אחד אותו מצאתי כמטריד במיוחד הוא הרצועה של השעון. סמסונג בחרה להביא את דגם ה-Pro עם רצועת בעלת סגר מגנטי חזק שיושב מאוד נוח על היד ומגיע עם סיכוי נמוך כי הוא יפתח במקרה בזמן השימוש בו, אך בו בזמן העובי שלו מגיע לכ~8.5 מ”מ.

בזמן שלובשים את השעון על היד, הסוגר עצמו איננו מפריע כלל, אך ברגע שמתיישבים לעבוד על מחשב נייד לדוגמה, הסוגר מתחיל להציק ולהפריע לשימוש רגיל, עד למצב בו הורדתי באופן כמעט קבוע את השעון בזמן הקלדה על הנייד.

בנוסף, השעון עצמו אולי עשוי טיטניום עמיד, אך הסוגר רק מגיע בצבע דומה והצליח לצבור לא מעט שריטות בזמן השימוש, לא קריטי אבל גם לא אסתטי.

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-Galaxy Watch 5 Pro

בתור משתמש קבוע בשעון ה-Galax Watch 4 של סמסונג, סדרת ה-Galaxy Watch 5 של סמסונג מגיעה יותר כגרסה 4.5 המציעה מספר שדרוגים קטנים בהשוואה לדור הקודם, בהם שימוש בזכוכית ספיר עמידה יותר וסוללה משודרגת בהשוואה לדגמים הרגילים.

השינוי הדרסטי יותר מגיע בדגם ה-Pro המכוון יותר למשתמשים ספורטיביים, מלבד גוף הטיטניום המעניק לו עמידות גבוהה יותר, הוא זמן סוללה ארוך במיוחד, שהצליח להגיע אף ליותר מ-4 ימים בחלק מהמקרים, ולבסוף גם תמיכה בניווט עם קבצי GPX, פיצ’ר המיועד במיוחד לספורטאים.

האם ניתן לומר כי שעון ה-Galaxy Watch 5 Pro החדש של סמסונג הוא מלך שעוני ה-Wear OS? לדעתי האישית כן. עם מסך AMOLED גדול ובהיר במיוחד גם לשימוש בשמש ישרה, גוף טיטניום וזכוכית ספיר עמידים במיוחד וזמן סוללה ארוך במיוחד בהשוואה לכל שעון Wear OS אחר בשוק, אין ספיק כי מדובר על מוצר מנצח בעבור החברה.

החיסרון המשמעותי מגיע בדמות עובי השעון, דבר שלא יפריע באמת לחלק מהמשתמשים, במיוחד לאור כל דברים החיוביים בו, בהם גם התמיכה ב-Google Pay ו-Google Asisstant של גוגל.

אם אתם מחפשים שעון Wear OS חכם עם זמן סוללה ארוך במיוחד, ה-Galaxy Watch 5 Pro יהיה פתרון טוב עבורכם, אך במידה ואתם מחזיקים כבר בשעון Galaxy Watch 4 מהדור הקודם, יהיה קשה יותר להצדיק את ההשקעה בשעון החדש, במיוחד אם אתם מסתפקים בזמן הסוללה הקיים ואין לכם צורך בניווט באמצעות השעון.

ה-Galaxy Watch 5 Pro של סמסונג זמין למכירה במחיר של 1499 ש”ח לגרסה הרגילה ו-1699 ש”ח ה-LTE הסלולרית.

מה אהבנו?

  • מסך איכותי מאוד עם זכוכית ספיר.
  • עיצוב (למי שאוהב).
  • עברית מלאה.
  • מערכת Wear OS על כל המשתמע מכך.
  • רצועת שעון סטנדרטית.
  • פיצ’ר ניווט חדש.
  • מחיר.

מה לא אהבנו?

  • עיצוב (למי שפחות אוהב את שולי המסך).
  • עבה וכבד יחסית.
  • סוגר רצועת שעון בעייתי (אבל ניתן להחלפה בקלות).
  • חיישן טמפ’ שלא עושה כלום היום.
  • לא תואם iOS.
  • מחיר (בהשוואה ל-Galaxy Watch 5 רגיל).


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים