הוכרזה: Valve SteamDeck – קונסולה ניידת עם מסך גדול וחומרה חזקה

קונסולת SteamDeck (תמונה: Valve) קונסולת SteamDeck (תמונה: Valve)

אחרי מספר דיווחים קודמים בנושא, הכריזה כעת חברת Valve באופן רשמי על ה-SteamDeck, קונסולת משחקים ניידת בסגנון ה-Nintendo Switch, אשר מגיעה עם מעבד ייעודי של חברת AMD, מסך 7 אינץ’ והרבה זיכרון ואחסון, כשהיא מוצעת במחיר של החל מ-399 דולר.

ה-Valve SteamDeck מציעה מסך LCD בגודל 7 אינץ’, ברזולוציית 720P, פריסה של 800×1280 פיקסלים ופורמט 16:10. קצב הרענון הוא סטנדרטי ועומד על 60 הרץ והבהירות המירבית מגיעה עד 400 ניטים (nits). הקונסולה החדשה מגיעה זמן קצר לאחר שחשפה נינטנדו את גרסת ה-Switch OLED שלה, אשר מגיעה עם מסך בגודל זהה, אך עם פאנל OLED. ה-SteamDeck ניתנת לחיבור גם למסך חיצוני, וב-Valve ימכרו עמדת טעינה וחיבור לעזרים חיצוניים אשר מוסיפה חיבורי HDMI 2.0, DisplayPort 1.4, חיבור רשת (Ethernet) ו-USB-A.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

מידות הקונסולה עומדות על 298x117x49 מ”מ ומשקלה 669 גרם, מה שהופך אותה לגדולה וכבדה יותר מה-Switch OLED ששוקלת כ-422 גרם (יחד עם ה-JoyCons). בשונה מה-Switch, הקונסולה של Valve מגיעה במבנה מלא, הכולל את בקרי השליטה במשחק. בכל צד ניתן למצוא ג’וייסטיק, פאנל מגע לתזוזה נוחה, D-Pad, וגם כפתורי השליטה הסטנדרטיים (ABXY). בנוסף, ניתן למצוא כפתורים לגישה לתפריטים, כפתור STEAM ייעודי. בכל צד של הקונסולה בחלקה העליון ניתן למצוא זוג כפתורים נוספים, ובגב הקונסולה ישנם שניים נוספים מכל צד גם כן, אשר ניתנים לתכנות.

קונסולת SteamDeck (תמונה: Valve)
קונסולת SteamDeck (תמונה: Valve)

מתחת למכסה מחביאה הקונסולה הניידת לא מעט, כשהיא משלבת מעבד ייעודי של חברת AMD, המבוסס על ליבות Zen2, ומחולק ל-4 ליבות ו-8 נימים, עם תדר עבודה שנע בין 2.4 גיגה-הרץ ועד 3.5 גיגה-הרץ.

בצד הגרפי נסמכת הקונסולה על המאיץ של AMD הנשען על ארכיטקטורת ה-RDNA 2. אין ספק כי ב-Valve רוצים שנשווה את הקונסולה שלהם לקונסולות ה-PS5 או Xbox Series X בשל השימוש ברכיבים ממשפחה דומה, ובעוד שמדובר בביצועים מרשימים על הנייר, הם לא משתווים לאלו שתמצאו בקונסולות, כאשר ה-SteamDeck תציע תמיכה בביצוע של עד 1.6 טרה-פלופים של פעולות בכרטיס הגרפי, מול 10-12 טרה-פלופים בקונסולות הגדולות.

יחד עם המעבד והכרטיס הגרפי החזקים ניתן למצוא גם 16 גיגה-בייט של זיכרון ואחסון בנפח התחלתי של 64 גיגה-בייט (eMMC), כאשר קיימות גרסאות משודרגות עם אחסון NVMe SSD בנפחים של 256 ו-512 גיגה-בייט ותמיכה בהגדלת נפח האחסון באמצעות כרטיס זיכרון חיצוני מסוג microSD. עם סוללת ה-40Whr מבטיחה Valve בין 2-8 שעות שימוש, תלוי במשחק שתבחרו לשחק, כאשר הסוללה נטענת באמצעות חיבור USB-C בהספק מירבי של 40 וואט.

קונסולת SteamDeck (תמונה: Valve)
קונסולת SteamDeck (תמונה: Valve)

מועד השקה ומחירים ל-Valve SteamDeck

את ה-SteamDeck תשיק Valve עם מערכת ההפעלה SteamOS, עם הזמנות מוקדמות החל מהיום (ו’, 16.7) ב-8 בערב לפי שעון ישראל, אך בשלב הראשון היא תהיה זמינה לשווקים “מצומצמים” בלבד, כלומר – בארה”ב, קנדה ואירופה – אבל לא בישראל, לפחות לא בשלב הראשון.

ההשקה הרשמית תגיע בדצמבר 2021, והמחירים:

  • 399 דולר בארה”ב ו-419 אירו באירופה לגרסת ה-64GB
  • 529 דולר בארה”ב ו-549 אירו באירופה לגרסת ה-256GB (מגיעה עם אחסון מהיר יותר NVMe SSD, כיסוי לנשיאה נוחה וחבילת “פרופיל קהילת סטים”)
  • 649 דולר בארה”ב ו-679 אירו באירופה לגרסת ה-512GB (מגיעה עם אחסון מהיר יותר NVMe SSD, כיסוי לנשיאה נוחה, מגן מסך נגד השתקפויות, ערכת נושא מיוחדת למקלדת הוירטואלית וחבילת “פרופיל קהילת סטים”)

עמוד ההזמנות של הקונסולה כאן.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים