סוני מכרה 10 מיליון יחידות של קונסולת ה-PS5

Playstation 5 (תמונה: Sony) Playstation 5 (תמונה: Sony)

בסוני מקדימים מעט את הדוחות הכספיים של החברה לרבעון השני ומציגים כבר כעת את ההתקדמות הנוספת במכירות קונסולת הדור הבא, ה-Playstation 5. על פי דיווח החברה, נמכרו עד כה 10 מיליון יחידות של הקונסולה, עליה של 2.2 מיליון יחידות בהשוואה לנתון אותו פירסמה החברה ברבעון הקודם, ובעוד שהקצב ממשיך להיות מרשים בהשוואה להשקות קודמות של הקונסולה, החלק המעניין יותר הוא בדיווח החברה על כך שהביקוש ממשיך לעלות על ההיצע גם במועד זה.

הפלייסטיישן 5 הושקה לראשונה ב-12 בנובמבר, 2020, ואת רף 10 מיליון היחידות מציינת החברה כי חצתה ב-18 ביולי, 2021, כלומר 249 ימים לאחר ההשקה המקורית. לשם השוואה, הקונסולה הקודמת, PS4, הגיעה לרף ה-10 מיליון כ-9 חודשים לאחר השקתה, וליתר דיוק – 271 ימים לאחר מכן.

נשיא ומנכ”ל החברה, ג’ים ראיין, התייחס גם לנושא המחסור ביחידות הפלייסטיישן 5:

בעוד שהפלייסטיישן 5 הגיע ליותר משתמשים מהר יותר מכל דור קודם של קונסולות, עדיין יש לנו עבודה רבה בהמשך ככל שהביקוש לקונסולה עולה על ההיצע. אני רוצה שגיימרים ידעו שבזמן שאנחנו ממשיכים לעמוד מול אתגרים ברחבי העולם המשפיעים על התעשייה שלנו ועל רבים נוספים, הרי ששיפור המלאי [של הקונסולות] נמצא בעדיפות עליונה עבור סוני.

עוד בתחילת השנה הבטיח ראיין כי נראה שיפור בהיצע של קונסולות ה-PS5, הבטחה עליה חזר גם בחודש מאי האחרון מנהל הכספים בחברה, הירוקי טוטוקי (Hiroki Totoki), שהיה אופטימי פחות ודיבר על כך שהאתגר צפוי להימשך גם לתוך שנת 2022. ככל שממשיכה סוני להגדיל את מכירות הקונסולה, ובקצב גבוה יותר ממה שראינו בהשקות קודמות של קונסולות החברה, נדמה שהחברה הצליחה להרחיב את הייצור, אם כי עדיין לא לרמה בה כל מי שמבקש לרכוש את הקונסולה גם יוכל לעשות זאת.

לצד הנתונים על מכירות הקונסולות החדשות חשפו בסוני גם כמה נתונים על מכירות משחקים, תחום עליו שמה החברה דגש גדול יותר לאחרונה:

  • Marvel’s Spider-Man: Miles Morales – מכר מעל 6.5 מיליון עותקים מאז ההשקה ב-12.11.2020.
  • MLB The Show 21 – מכר מעל 2 מיליון עותקים מאז ההשקה ב-16.4.2021.
  • Returnal – מכר 560 אלף עותקים מאז ההשקה ב-30.4.2021.
  • Ratchet & Clank: Rift Apart – מכר 1.1 מיליון עותקים מאז ההשקה ב-11.6.2021.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים