גאדג’טי מסקר: ASUS VivoBook 15 OLED – מחשב נייד עם מסך OLED גדול ותג מחיר קטן

נייד ASUS VivoBook 15 OLED K513E (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

אסוס רוצה להביא את ניידי ה-OLED להמונים והדוגמה הטובה ביותר לכך הוא נייד ה-Vivobook 15 OLED מדגם K513E אותו אנו בודקים הפעם, המגיע עם מסך OLED גדול של 15.6 אינץ’, מפרט עדכני מבוסס Tiger Lake U ותג מחיר נמוך.

חברת ASUS שמה את שילוב מסכי ה-OLED בשוק כיעד מרכזי עם הצגת מגוון גדול של ניידים, בהם ניידי ה-VivoBook, המגיעים כסדרת המיינסטרים העיקרית שלה המיועדת בעיקר לצעירים וסטודנטיםף עם דגמים כמו ה-VivoBook S15 אותו סקרנו בעבר.

ממצב בו מסכי OLED היו בעיקר פתרון נישה המיועד לשוק הגבוה ושולבו בניידים מסדרת ה-ZenBook, בהם ה-Zenbook 13 OLED האישי שלי וה-ZenBook Flip S, עם סיומה של שנת 2021 ובואה של 2022 נוכל לראות את מסכי ה-OLED ביותר דגמים מבעבר.

נייד ASUS VivoBook 15 OLED K513E (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

מבט מקרוב על ה-VivoBook 15 OLED

עם סימון מסך ה-OLED כחלק מהשם שלו, אין זה מפתיע שמדובר בחלק החשוב ביותר בנייד, וכבר בפתיחה הראשונה ניתן לגלות מסך OLED גדול של 15.6 אינץ’ המגיע ברזולוציית Full HD, פחות אופטימלי לגודל מסך כזה כיום, אך העובדה כי מדובר על פאנל OLED מפצה על כך.

על מנת לייצר נייד OLED גדול ולא יקר אסוס נאצלה לעשות כמה קיצוצים, הבולט בהם הוא מסגרת המסך העבה יחסית, כאשר הוא מגיע ביחס מסך-גוף של 85%. עם זאת, השימוש בפאנל OLED מגיע עם אוסף יתרונות גדול, בהם כיול צבעים של PANTONE, עמידה ב-100% מתקן הצבעים DCI-P3 ותקן ה-DisplayHDR 600, ובהירות מקסימלית של 600 ניט.

VivoBook 15 OLED – מסך ה-OLED (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

קשה להשוות את איכות התצוגה של מסך OLED למסך IPS רגיל, אבל לצד היתרונות של מסכי OLED כמו זמני תגובה נמוכים במיוחד (0.2ms) ורמות אור כחול מזיק נמוכות במיוחד, הגימור החלק של המסך מחזיר לא מעט אור בסביבה מוארת, כאשר הוא משמש גם כמגנט טביעות אצבע מבלי להיות מסך מגע.

בצד העליון של המסך אפשר למצוא מצלמת 720p בסיסית למדי ולצידה צמד מיקרופונים הכוללים סינון רעשים לשיחות וידאו, אך ללא תמיכה בזיהוי פנים כאמצעי אבטחה לנייד.

מקלדת ה-VivoBook 15 OLED זהה למדי ל-VivoBook S15 שסקרנו בעבר, כאשר מלבד פד המספרים המלא שאפשר למצוא בצד הימני, החברה בחרה להדגיש את כפתור ה-Enter עם מסגרת צהובה.

מדובר במקלדת נוחה למדי לכתיבה, על אף כי בניגוד לסדרות ה-ZenBook לא נמצא בנייד את ציר ה-ErgoLift שנועד להציע זווית הקלדה טובה ונוחה יותר. לבסוף, אנו יכולים לראות פד עכבר גדול בו החברה שילבה חיישן טביעת אצבע בחלקו העליון כאמצעי האבטחה הביומטרי היחיד בדגם זה.

ASUS הצליחה לשלב לא מעט חיבורים בנייד ה-VivoBook מאחר ויש יותר מקום לנצל בנייד 15.6 אינץ’, כאשר אפשר למצוא בו:

  • בצד ימין – חיבור טעינה, HDMI 1.4, חיבור USB-A וחיבור USB-C שניהם בתקן USB 3.2 Gen 1, חיבור אוזניות 3.5 מ”מ וקורא מיקרו SD.
  • בצד שמאל – צמד חיבורי USB 2.0 ונורית חיווי לטעינה.

אחד הסימנים הבולטים ביותר לכך שסדרת ה-VivoBook של ASUS היא פתרון שוק ביניים הוא העובדה כי בניגוד לדגמים מתקדמים יותר של החברה, נייד זה מגיע עם מחבר טעינה יעודי ולא משתמש בחיבור ה-USB-C לטעינה. מצד שני, אפשר למצוא בנייד לא מעט חיבורים שימושיים, בהם שלושה חיבורי USB רגילים, למרות ששניים מהם בתקן USB 2.0 בלבד.

הדגם שנסקר מגיע בצבע “שחור אינדי” (Indie Black), כאשר הגב של הנייד חזק יותר ועשוי ממתכת ומגיע בעיצוב נקי ומינימליסטי במיוחד. כפי שאפשר לראות בתמונות מטה, מדובר על מגנט לטביעות אצבע.

בניגוד לגב שעשוי מתכת, שאר הגוף של ה-VivoBook 15 OLED עשוי ברובו מפלסטיק, לא צעד יוצא דופן במיוחד בנייד לשוק הביניים שנועד להגיע בתג מחיר נמוך. אפשר לראות פתח איוורור קטן למדי בחלק העליון יחד עם 4 רגליות גומי עגולות לאחיזה טובה יותר על השולחן, גם כאן… מגנט טביעות אצבע.

בחלק התחתון אפשר למצוא גם את צמד רמקולי ה-Harman Kardon משני הצדדים, אלה מספקים אודיו טוב למדי, אם כי לא הכי בעוצמה הגבוהה ביותר שיצא לי לשמוע, מה שסביר למדי בעבור נייד מהסדרה הזו.

בסיכומו של דבר, ה-VivoBook 15 OLED של ASUS נועד להיות נייד מיינסטרים ולא נייד פרימיום, כך שזה לא מפתיע שהוא משלב לא מעט פלסטיק בגוף שלו ואין לו חיבורי Thunderbolt או טעינת USB-C. ובכל זאת, מסך ה-OLED שהוא מרכזו של הנייד עושה עבודה מעולה ומאפשר ל-ASUS להציע נייד 15.6 אינץ’ במשקל סביר למדי של 1.7 ק”ג ובעובי של 17.9 מ”מ, ומכאן שהוא די נוח לנשיאה.

חווית שימוש – VivoBook 15 OLED

כמי שמשתמש באופן קבוע למדי בנייד ה-ZenBook 13 OLED, המעבר לשימוש ב-VivoBook 15 OLED לצורך הסקירה לא היה שונה באופן משמעותי, מלבד המסך הגדול יותר ששיפר את חווית הצפיה בסרטים וסרטונים, במיוחד במידה ומדובר בתוכן HDR.

אי אפשר לפספס את העובדה כי לא מדובר בנייד פרימיום לאור מבנה הפלסטיק שלו, אבל לאחר שמתגברים על כך מוצאים כי מדובר בנייד איכותי וחזק למדי, שאולי לא כולל את כל הפיצ’רים המודרניים כמו טעינת USB-C, אך עדיין מציע ביצועים גבוהים ואף מגיע עם כרטיס מסך יעודי.

מבחינת זמן השימוש, סוללת ה-42WHr של ה-VivoBook רחוקה מלהיחשב גדולה בעבור מחשבים ניידים כיום, אך היא עדיין מספיקה לזמן שימוש סביר של 5~6 שעות, דבר שתלוי יותר באופן השימוש ובהגדרות הביצועים של הנייד, עליהן ניתן לשלוט דרך תוכנת ה-MyASUS, בדגש על אפשרויות השליטה על הגדרות מסך ה-OLED.

תוכנת ה-MyASUS

מבחני ביצועים – VivoBook 15 OLED

הנייד מגיע עם מפרט טכני עדכני המבוסס על מעבדי Core i7 מסדרת ה-Tiger Lake U מהדור ה-11 של אינטל, כאשר הוא אף משלב כרטיס מסך יעודי מדגם GeForce MX350, שילוב שאולי לא מתאים יותר מדי לגיימינג, אבל נותן מענה לרוב השימושים האחרים.

המפרט המלא של הנייד כולל:

  • מעבדCore i7-1165G7 בעל 4 ליבות ו-8 נימים.
  • זיכרון – 16GB DDR4.
  • אחסון – כונן SSD בנפח 1TB מדגם Intel SSD 670p.
  • כרטיס מסך – Intel Iris Xe מובנה + GeForce MX350 יעודי.
  • מסך –  15.6 אינץ’ עם פאנל OLED ברזולוציית Full HD.
  • סוללה – 42WHr.
  • משקל – 1.7 ק”ג.

יש לציין כי על אף כי שהנייד תומך בווינדוס 11, הוא נבדק עם מערכת הווינדוס 10 הקודמת.

על מנת לקבל מדד לביצועי הנייד ערכנו מספר בדיקות ביצועים, כאשר הנייד מחובר לחשמל ומוגדר על מצב טורבו לביצועים מקסימליים על חשבון רעש מוגבר. הבדיקות מתחלקות לביצועים כלליים, ביצועי מעבד, ביצועי כרטיס מסך וביצועי אחסון מובנה, כאשר לצורך מדד הביצועים הכללי הנייד נבדק בתוכנת ה-PCMark 10 עם ציון כללי של 5581.

מבחן ביצועיים PCmark 10

לבדיקת מעבד ה-Core i7-1165G7 הורצו תוכנת ה-GeekBench 5.4.4 בה המעבד קיבל ניקוד של 1503 לביצועי ליבה בודדת ו-4963 לריבוי ליבות וכן תוכנת ה-Cinebench בגרסת R23.2 בה קיבל 1511 נקודות לביצועי ליבה בודדת ו-5716 נקודות לביצועי ריבוי ליבות.

לשם בדיקת כרטיס ה-GeForce MX350 הורצו תוכנות ה-3DMark עם מבחן Time Spy בה הנייד קיבל ניקוד של 1532 ומבחן Superposition בו הנייד קיבל ניקוד של 3354 בהגדרת 1080p Medium. בנוסף נבדק גם כרטיס ה-Intel Iris Xe המובנה ב-3DMark עם ניקוד של 1420.

כאן צריך לשים דגש כי בעוד שהביצועים של שני כרטיסי המסך דומים למדי, ל-MX350 יש יתרון בדמות זיכרון 2GB יעודי בנוסף לעובדה כי הוא מוריד את העומס מהמעבד לשיפור ביצועים כללי של הנייד.

למרות שכונן ה-SSD מדגם Intel SSD 670P בו משתמש הנייד מגיע בתצורת QLC הנחשבת לפחות מהירה, הוא מצליח להציג מהירות קריאה של עד 1.64GB/s וכתיבה של עד 1.56GB/s בבדיקת ה-ATTO, כשבתוכנת ה-AS SSD הכונן מקבל ציון כללי של 3178 נקודות עם מהירות קריאה של כ~1.54GB/s וכתיבה של כ~937MB/s.

בסיכומו של דבר, מדובר בביצועים טובים לנייד מבוסס Tiger Lake U מהדור ה-11, כאשר ASUS אף הוסיפה לו כרטיס MX350 יעודי שמספק ערך נוסף.

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-ASUS VivoBook 15 OLED

סדרת ה-VivoBook של ASUS נועדה כפתרון המיינסטרים של החברה, כאשר עם ה-VivoBook 15 OLED שבדקנו הדגש היה קודם כל על המסך שהופך את הנייד לפתרון מעולה לצריכה של תוכן עם איכות תמונה מעולה.

עם זאת, לא מדובר על נייד פרימיום, וכצפוי יש לא מספר מקומות בהם ASUS נאלצה להתפשר, החל משולי המסך הרחבים יחסית, מחבר טעינה יעודי במקום שימוש בחיבור USB-C, ועד הגוף שעשוי בעיקר מפלסטיק. האם זה אמור להפריע למשתמש הממוצע? בהחלט לא, מאחר והוא מצליח לשלב חומרה עדכנית וחזקה עם מסך ה-OLED איכותי.

אם אתם מחפשים נייד שמיועד בעיקר לצפייה בתוכן או שאתם פשוט מעדיפים לראות תוכן באיכות תמונה גבוהה, מסכי ה-OLED הם ללא ספק הפתרון הטוב ביותר, כאשר השילוב שלהם בסדרת ה-VivoBook הופך אותם לנגישים הרבה יותר מבעבר עם תמורה גבוהה למחיר.

נייד ה-VivoBook 15 OLED בתצורה שנבדקה זמין למכירה בארץ במחיר של 4890 ש”ח.

מה אהבנו?

  • מסך OLED גדול איכותי.
  • ביצועים טובים.
  • כמות חיבורים גדולה.
  • איכות שמע טובה.
  • שקט גם תחת עומס.
  • מחיר.

ומה לא?

  • מגנט טביעות אצבע.
  • זמן סוללה בינוני.
  • חיבור טעינה יעודי.
  • ללא Thunderbolt.
  • שני חיבורי USB 2.0.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים