מיקרוסופט הפסיקה לייצר קוסנולות ישנות, בסוני ימשיכו לייצר PS4

PS5 מול Xbox Series X

דיווח חדש שהופיע באתר בלומברג מעיד על ניסיון חדש מצידה של סוני להתמודדות מול המחסור בשוק של קונסולות ה-Playstation 5, אשר עדיין נמשך גם ב-2022, יותר משנה לאחר שיצאה הקונסולה לראשונה לשוק (בנובמבר 2020). על פי הדיווח, בסוני ימשיכו לייצר את קונסולות ה-PS4 גם במהלך השנה הנוכחית, זאת על אף התכנון להפסיק את ייצור הקונסולה הוותיקה עד סוף 2021.

מן הצד השני עומדת מיקרוסופט, אשר כבר לקראת השקת הקונסולות החדשות שלה – Xbox Series X ו-Xbox Series S, גם כן בנובמבר 2020, הפסיקה את ייצור קונסולות ה-Xbox One X וזמן לא רב לאחר מכן גם את ה-Xbox One S.

האסטרטגיה של מיקרוסופט ברורה ומגיעה מתוך רצון להתמקד בדור החדש של הקונסולות, אשר מביא עימו יכולות גרפיות חדשות ומשחקים המתאימים להן. גם בסוני תוכנן דבר דומה, אך במציאות בה הביקוש לקונסולות ה-PS5 גבוה באופן משמעותי מזה של קונסולות ה-Xbox החדשות מיקרוסופט, נתקלה סוני בחוסר יכולת להתמודד היטב עם ההשפעות של המחסור בשבבים בעולם.

שתי החברות עומדות בפני קשיים דומים, שכן שתי הקונסולות מבוססות על חלקים דומים גם כן, אך בעוד שהקונסולות של מיקרוסופט כמעט שלא נמצאות בחוסר, בסוני עדיין לא מצליחים לעמוד בביקושים גם מעל שנה אחרי ההשקה המקורית, מה שמוביל סוחרים רבים להעלות את מחירי הקונסולות מעל מחיר השוק אותו קבעה סוני במקור.

עם פרסום דוחותיה האחרונים העידה סוני על כך שרווחיות חטיבת המשחקים שלה צנחה במעל 20% בעקבות “ירידה במכירות של קונסולות ה-PS4 והבחירה של החברה בתמחור אגרסיבי של ה-PS5”. שנה לאחר השקתה המקורית של ה-PS5 מכרה סוני 13.4 מיליון יחידות של הקונסולה החדשה, וכעת עולה השאלה – האם בסוני בוחרים להמשיך את ייצור ה-PS4 בניסיון להחזיר מעט מהרווחיות לחטיבה, או כמענה אמיתי למחסור בקונסולות החדשות, אותו היא מקווה לווסת דרך הצעת קונסולה ישנה יותר.

בינתיים, מבט להשקות המשחקים לפלייסטיישן מעיד על כך שרבים מהמשחקים החדשים עדיין מוצגים בגרסאות המתאימות הן לקונסולות הוותיקות והן לחדשות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים