חברת AMD הכריזה היום (ה' 17.3) על טכנולוגיית ה-FidelityFX Super Resolution 2.0 (ר"ת FSR 2.0), גרסת ההמשך לטכנולוגיית שיפור ביצועי הגיימינג שלה, ובנוסף אליה הציגה גם את טכנולוגיית ה-Radeon Super Resolution או RSR, המיועדת לשיפור ביצועים לטווח רחב יותר של משחקים בהשוואה ל-FSR ללא צורך בהתאמה של המשחק לטכנולוגיה עצמה.
טכנולוגיית ה-FSR של AMD הוצגה לראשונה כחלק מההשקה של סדרת כרטיסי ה-Radeon RX 6000M, כפתרון המתחרה של החברה לטכנולוגיית Deep Learning Super-Sampling (ר"ת DLSS) של אנבידיה.
בדומה לשדרוג של אנבידה מ-DLSS ל-DLSS 2.0, כך מגיעה טכנולוגיית ה-FSR 2.0 כשדרוג משמעותי ל-FSR המקורית, כשהיא מעבדת מחדש את התמונה כך שתגיע לרזולוציה הדומה לזו אותה מציע המשחק במקור, אך עם שיפור ל-FPS לקבלת ביצועי משחק טובים יותר.
טכנולוגיית ה-FSR 2.0 החדשה משתמשת ב-Temporal Upscaling לשיפור הרזולוציה, בדומה ל-DLSS של אנבידיה ו-XeSS של אינטל, ומשלבת טכנולוגיית Anti-Aliasing מובנה, זאת בניגוד ל-FSR 1.0 שהתבססה על Spatial Upscaling.
בניגוד לטכנולוגיות אחרות, היא אינה מתבססת על לימוד מכונה (ML) ומגיעה עם תאימות בעבור כלל כרטיסי המסך ולא רק לאלה של AMD, אך מפתחי המשחקים צריכים לשדרג את תמיכת המשחקים ב-FSR 2.0 על מנת לאפשר למשתמשים ליהנות מאיכות המשחק המשופרת.
Radeon Super Resolution
מלבד ה-FSR 2.0, החברה הציגה גם את טכנולוגיית ה-Radeon Super Resolution (ר"ת RSR), טכנולוגיית שיפור ביצועים המקבילה ל-FSR.
בשונה מ-FSR, ה-RSR מוגבלת לכרטיסי ה-Radeon RX 5000 ואינה דורשת תאימות כלשהי ממפתחי המשחקים, אלא מגיעה כשדרוג תוכניתי דרך דרייבר ה-Adrenalin של החברה, ומתבססת על אלגוריתם שיפור רזולוציה (spatial upscaling) מה-FSR 1.0, מה שמאפשר לה לפעול על כל משחק למרות שאיכות התמונה נמוכה יותר מה-FSR.
טכנולוגיית ה-FSR 2.0 ואוסף הטכנולוגיות הנוספות אותן הציגה AMD זמינות כחלק מחבילת ה-Adrenalin Edition של החברה בעבור כרטיסי ה-Radeon.
לפי החברה, המשחקים הראשונים שישלבו את התמיכה ב-FSR 2.0 צפויים להגיע החל מהרבעון השני של 2022, כאשר היא תוסיף ותרחיב על הטכנולוגיה בכנס ה-GDC 2022 שיערך ב-23 במרץ.
בין אם מדובר בטכנולוגיית ה-FSR 2.0 החדשה, FSR המקורית, DLSS של אנבידיה או XeSS הצפויה של אינטל, כלל הטכנולוגיות הללו נועדו לשפר את חווית המשחק.
הן עושות זאת על ידי הורדת הרזולוציה לשם הגברת קצב הפריימים לשניה (FPS) ולאחר מכן לקחת את התמונה ברזולוציה הנמוכה ולשדרג אותה חזרה לרזולוציה גבוהה יותר בניסיון לדמות את הרזולוציה המקורית.
בכל המצבים התוצאה, שאולי שונה באיכות שלה בין הטכנולוגיות השונות, היא קבלת קצב פריימים גדול יותר מבלי לפגוע יותר מדי באיכות התמונה.
הדגמה והסבר על טכנולוגיית ה-FSR 2.0 במשחק ה-DEATHLOOP:
חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.
הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.