גאדג’טי מסקר: TicWatch Pro 3 Ultra GPS – שני מסכים עדיפים על אחד בשעון חכם

שעון TicWatch Pro 3 Ultra GPS (צילום: יאן לנגרמן) שעון TicWatch Pro 3 Ultra GPS (צילום: יאן לנגרמן)

ה-TicWatch Pro 3 Ultra GPS של חברת MOBVOI מגיע כדור האחרון בסדרת השעונים הייחודית שלה, המשלב פאנל AMOLED צבעוני ופאנל FSTN LCD שחור לבן במסך אחד ומשתמש במערכת ה-Wear OS החכמה של גוגל עם כל הכרוך בכך, כאשר הוא מציע עמידות גבוהה וחיי סוללה ארוכים בהשוואה למתחרים.

שעון ה-TicWatch Pro 3 Ultra GPS, שהגיע לאחרונה לארץ, מחליף את דגם ה-TicWatch Pro 3 GPS ואת שעון ה-TicWatch Pro 2020 אותו סקרנו בעבר. בדומה לדורות הקודמים, השעון מגיע עם עמידות גבוהה למים ואבק בתקן ה-IP68 ובתקן MIL-STD-810G של צבא ארה”ב בעבור מי שמחפש שעון חכם אך גם עמיד.

שעון TicWatch Pro 3 Ultra GPS (צילום: יאן לנגרמן)
שעון TicWatch Pro 3 Ultra GPS (צילום: יאן לנגרמן)

מבט מקרוב – TicWatch Pro 3 Ultra GPS

הפיצ’ר הייחודי ביותר של שעון ה-Pro 3 Ultra הוא טכנולוגיית ה-Dual Display 2.0 של החברה, המשלבת מסך AMOLED צבעוני בגודל 1.4 אינץ’ המגיע ברזולוציית 454×454 ומעליו מסך FSTN LCD בסיסי יותר המזכיר שעונים דיגיטליים רגילים, כאשר על המסגרת המתכתית ניתן למצוא סימוני שעון בדומה לשעון רגיל.

המטרה העיקרית של מסך ה-FSTN היא בחיסכון בחשמל בהשוואה לשימוש במסך ה-AMOLED הרגיל, עם תצוגה ברורה יותר בשמש.

המסך משמש כתצוגה הפועלת תמיד (Always On) בה מוצגת השעה יחד עם מידע נוסף, על אף שניתן להגדיר גם את מסך ה-AMOLED לעבוד באופן קבוע אם לא איכפת לכם מכך שחיי הסוללה יקוצרו.

למרות שבתמונה מסך ה-AMOLED נראה פחות ברור בשמש ישירה, במציאות הבהירות של המסך גבוהה מספיק לתצוגה סבירה גם בשמש ישירה.

מסך ה-FSTN החסכוני מגיע עם מצב יעודי למעקב אחרי ספורט במידה ומשתמשים באפליקציית ה-TicExercise של החברה (ורק בה) למעקב אחרי פעילות ספורט.

בנוסף, הוא משמש כמסך הראשי של השעון כאשר הסוללה יורדת ל-5%, על מנת להאריך את זמן השימוש או במידה ומשתמשים בשעון במצב חיסכון (Essential Mode) לקבלת זמן סוללה ארוך במיוחד של עד 45 יום, לפי החברה.

בגרסת ה-Pro 3 Ultra החברה הוסיפה גם פיצ’ר RGB קטן בדמות בחירה של צבע התאורה האחורית למסך ה-FSTN באחד מ-18 צבעים שונים, בניגוד לגרסאות קודמות שהגיעו עם תאורה רגילה בלבד, שמופעלת עם הרמת היד ונועדה לאפשר לראות את המסך טוב יותר גם בחושך.

מבט קרוב יותר על שעון ה-Pro 3 Ultra מראה לנו כמה שינויי עיצוב נוספים שהחברה ביצעה בדגם החדש לעומת הדגמים הקודמים, בהם ה-Pro 2020 שאותו סקרנו בעבר, כאשר גם מסגרת השעון וגם צמד הכפתורים בצידו הימני מגיעים עם גימור פסים שמעניק להם חיספוס נוח למגע.

יש לומר כי למרות שהכפתורים מסתוביים, הם נועדו ללחיצה בלבד ולא לניווט, זאת בניגוד לכתר בשעון ה-Apple Watch. בצד השמאלי ניתן למצוא רמקול המשמש לביצוע שיחות או להפעלה של ה-Google Assistant.

גוף השעון עשוי פלסטיק מוקשח ועמיד שעוזר לו להגיע במשקל נמוך למדי של 41 גרם, כאשר בגב אפשר למצוא את חיישן הדופק המובנה המשמש גם למדידת רווית החמצן בדם וגם את חיבור הטעינה, שבאופן מצער עדיין משתמש בחיבור מגנטי ישן ולא בטעינת Qi אלחוטית.

העובדה כי בחיבור יש 4 פינים מצביעה על אפשרות לחיבור השעון למחשב עם כבל USB סטנדרטי, אך הוא מגיע עם חיבור מגנטי בעל 2 פינים לטעינה בלבד.

מפרט טכני מלא

  • מערכת שבביםSnapdragon Wear 4100.
  • מערכת הפעלה – Wear OS 2.
  • עברית – תמיכה בהצגת התראות בלבד!
  • זיכרון/אחסון –  1/8GB.
  • מסך – AMOLED עגול בגודל 1.4 אינץ’ ברזולוציית 454×454 + מסך FSTN LCD וזכוכית Gorilla Glass.
  • רצועה – 22 מ”מ סטנדרטית.
  • מיקום – GPS/Beidou/Glonass/Galileo/QZSS.
  • סוללה – 577mAh.
  • עמידות – עמידות למים ואבק IP68 ו-MIL-STD-810G של צבא ארה”ב.
  • NFC – כן, תומך Google Pay.
  • גודל – 47x48x12.3 מ”מ.
  • משקל – 41 גרם.

שעון ה-TicWatch Pro 3 Ultra GPS שומר על כל המאפיינים העיקריים של הדורות הקודמים ומגיע בעיצוב מעט מלוטש יותר, אך מסיבי, שאולי לא יתאים לטעם של כל אחד.

מלבד זאת, השעון מגיע עם טכנולוגיית המסך הכפול המוכרת של החברה ושבב מיקום משופר שמשתמש בדור הנוכחי ב-5 מערכות מיקום שונות.

שעון TicWatch Pro 3 Ultra GPS (צילום: יאן לנגרמן)
שעון TicWatch Pro 3 Ultra GPS (צילום: יאן לנגרמן)

ממשק – TicWatch Pro 3 Ultra GPS

שעון ה-Pro 3 Ultra מגיע עם מערכת ה-Wear OS של גוגל, וכאן למעשה מגלים את נקודת התורפה העיקרית שלו.

בעוד שמערכת ה-Wear OS 3 שזמינה כבר היום בשוק עם שעוני ה-Galaxy Watch 4 מגיעה עם עברית מלאה, שעון ה-Pro 3 Ultra משתמש במערכת ה-Wear OS 2 הקודמת של גוגל, שמגיעה עם תמיכה בהצגת עברית בהתראות בלבד וללא ממשק עברי מלא, כאשר גם מקלדת ה-Gboard המובנית מסרבת להציע אפשרות הקלדה בעברית, בניגוד לאפשרות הקיימת ב-Watch 4 של סמסונג.

השימוש בשעון דומה למדי לכל שעון Wear OS אחר. החלקה מהמסך הראשי מטה פותחת את חלון ההגדרות המהירות, החלקה מעלה פותחת את תצוגת ההתראות, החלקה שמאלה עוברת על האריחים או הווידג’טים השונים ואילו החלקה ימינה פותחת את מסך העוזרת הקולית Google Assistant.

בנוסף לשליטה באמצעות מחוות המגע, השעון מגיע עם צמד כפתורים:

  • כפתור עליון רב שימושי לפתיחת תפריט האפליקציות או לחזרה לאחור, כאשר לחיצה ארוכה מפעילה את ה-Google Assistant ולחיצה ארוכה יותר מכבה את השעון.
  • כפתור תחתון שמשמש להפעלה מהירה של אפליקציה אותה ניתן להגדיר באופן עצמאי או פתיחת תפריט הגדרות משני לכיבוי, הפעלה מחדש, “ניקוי רמקול” מרטיבות והפעלת מצב חיסכון.

חברת MOBVOI התאימה מעט את ממשק ה-Wear OS לתצוגה נוחה יותר של אפליקציות על המסך, כאשר אפשר למצוא בשעון את אוסף האפליקציות של החברה, הכולל את אפליקציית ה-TicHealth למעקב אחרי פעילות כללית, TicExercise למעקב אחרי פעילויות ספורט, TicPulse למדידה ומעקב אחרי הדופק, TicSleep למעקב אחרי השינה ועוד.

 

שליטה בשעון – TicWatch Pro 3 Ultra GPS

השימוש והשליטה בשעון ה-Pro 3 Ultra נעשה דרך צמד אפליקציות:

  • אפליקציית ה-Mobvoi (אנדרואיד/iOS) של יצרנית השעון.
  • אפליקציית ה-Wear OS (אנדרואיד/iOS) היעודית של גוגל, המשמשת את כל שעוני ה-Wear OS להגדרה וניהול שלהם.

בעוד שאפליקציית ה-Wear OS מגיעה עם ממשק עברי, אפליקציית ה-Mobvoi, בדומה לשעון, מגיעה בשפה האנגלית בלבד, ובדומה לגרסה שסקרנו בעבר מגיעה עם פרסום עצמי מובנה.

אפליקציית ה-Mobvoi, עליה הרחבנו בסקירה הקודמת, משמשת להצגת מידע מהשעון הכולל פעילות, שינה, דופק רווית חמצן ופעילויות ספורט, כאשר ניתן להרחיב את תצוגת המידע על כל אחד מהם.

האפליקציה מציעה אוסף די מוגבל של אפשרויות שליטה על השעון עצמו, שליטה שמבוצעת דרך אפליקציית ה-Wear OS של גוגל.

תצוגות שעון – TicWatch Pro 3 Ultra GPS

בדומה לשעונים חכמים אחרים, גם ה-Pro 3 Ultra מציע מגוון תצוגות שאפשר לבחור ביניהן, החל מתצוגות שמגיעות מובנות מראש ועד תצוגות שניתן להוריד דרך אפליקציית ה-Mobvoi של החברה או Wear OS, שמציעה מגוון עצום למדי של תצוגות שניתן להוריד או ליצור באופן עצמאי.

שימוש וזמן סוללה ב– TicWatch Pro 3 Ultra GPS

השימוש בשעון ה-TicWatch Pro 3 Ultra GPS נוח למדי ודומה לשעון ה-Galaxy Watch 4 בו אני משתמש ביום יום, מהסיבה הפשוטה ששני השעונים משתמשים במערכת ה-Wear OS, על אף שב-Pro 3 Ultra לא זמינה התמיכה המלאה בעברית שיש לי בגלקסי.

המיקרופון והרמקול המובנים מספקים איכות סבירה בזמן שיחה, כאשר הדבר היחיד שהטריד אותי מעט הוא מנוע הרטט המובנה בשעון, שפשוט מרגיש “מוזר” בהשוואה לשעונים אחרים שבדקתי.

פיצ’ר מרכזי שהחברה הדגישה בשעון ה-Pro 3 Ultra הוא ה-GPS, או יותר נכון שבב המיקום המובנה שמגיע בגרסה זו עם תמיכה ב-GPS (האמריקאי), GLONASS (הרוסי), Galileo (האירופאי), QZSS (היפני) ו-Beidou (הסיני).

מהניסיון האישי שלי לשעון לוקח כדקה~שתיים למצוא את המיקום וכאשר בודקים את מסלול הפעילות על המפות אפשר לראות כי מדובר על מעקב מדוייק למדי, עם סטיה אפסית לעומת המסלול בפועל, דבר שהופך את השעון לפתרון מצויין למעקב אחרי פעילויות חוץ.

ההבדל הגדול מגיע בדמות חיי הסוללה של ה-Pro 3 Ultra, כששילובו של מסך ה-FSTN החסכוני מאפשר לשעון להגיע בקלות לכ-3~3 וחצי ימים במצב שעון חכם.

שימוש בשעון למעקב אחר פעילויות ספורט מוריד את זמן הסוללה כצפוי. עם זאת, בעבור סוללת ה-577mAh המובני והעובדה כי מדובר על שעון Wear OS, שלושה ימי שימוש הם זמן מכובד למדי, שארוך יותר משעונים חכמים דומים בשוק, על אף שאפשר להאריך עוד יותר את זמן השימוש לעד 45 ימים במצב חיסכון.

זמן סוללה TicWatch Pro 3 Ultra GPS
זמן סוללה TicWatch Pro 3 Ultra GPS

השורה התחתונה – TicWatch Pro 3 Ultra GPS

כדור האחרון בסדרת ה-TicWatch Pro של Mobvoi, שעון ה-TicWatch Pro 3 Ultra GPS לא מגיע כשינוי גדול מדי לעומת דגמי העבר, אלא כגרסה מעודכנת ומשופרת, אם כי בדומה לדגם ה-Pro 3, דגם האולטרה מגיע גם הוא עם שבב ה-Wear 4100 העדכני של קוואלקום.

החיסרון הגדול היה ונשאר נושא התמיכה בעברית בשעון ובאפליקציית ה-Mobvoi, דבר שצפוי להיפתר בשעון עצמו במהלך 2022 עם עדכון צפוי למערכת ה-Wear OS 3.

מלבד זאת מדובר בשעון חכם שיקסום יותר למשתמשים המחפשים שעון גדול ומסיבי יותר, המגיע עם מסך ה-FSTN המוכר של הסדרה התורם לחיי סוללה ארוכים יותר מאלו של שעוני Wear OS מתחרים, בנוסף לאוסף פיצ’רים הכולל מגוון אפליקציות שניתן להוריד מהחנות הרשמית של גוגל, תמיכה בביצוע תשלומי Google Pay דרך השעון, הפעלת העוזרת הקולית Google Assistent, ביצוע שיחות ישירות מהשעון ושאר הפיצ’רים אותם התרגלנו למצוא בשעונים חכמים כמו מעקב אחר דופק, ניטור שינה ועוד.

אם אתם מחפשים שעון Wear OS רב שימושי שמציע זמן סוללה מעולה ומפרט טכני מרשים, ה-TicWatch Pro 3 Ultra יכול להיות הפתרון המתאים עבורכם במידה ואתם מוכנים להתעלם מחוסר הממשק העברי, דבר שאולי יתוקן בעדכון ה-Wear OS 3 העתידי.

מחיר שעון ה-TicWatch Pro 3 Ultra בישראל: 1299 ש”ח (אחריות לשנה, באג)

מה אהבנו?

  • עיצוב “מסיבי” (למי שאוהב).
  • מערכת Wear OS.
  • תצוגת מסך משולבת AMOLED ו-FSTN LCD.
  • זמן סוללה טוב.
  • חיישן מיקום מדוי.
  • מיקרופון ורמקול מובנים לשיחות והפעלה של ה-Google Assistent.
  • תומך ב-Google Pay.
  • תמיכה בהצגת התראות בעברית.

מה לא אהבנו?

  • עיצוב “מסיבי” (למי שלא אוהב).
  • מערכת Wear OS 2 בלבד.
  • ללא ממשק עברי מלא.
  • מנוע רטט בינוני.
  • אפליקציית Mobvoi.
  • איכות שמע בינונית כדיבורית לשיחות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים