בעקבות דו”ח מאכזב: נטפליקס בוחנת מנוי מבוסס פרסומות

לוגו נטפליקס צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

ענקית הסטרימינג נטפליקס תבחן אופציית מנוי חדשה וזולה יותר אשר תשלב לראשונה בתולדותיה פרסומות, כפי שעשו פלטפורמות מתחרות כגון הולו, Peacock של רשת אן.בי.סי, פרמאונט פלוס, HBO מקס ובקרוב גם דיסני פלוס, אשר תשיק את האופציה בסוף השנה.

ההחלטה מגיעה בעקבות פרסום דוחותיה הכספיים של נטפליקס לרבעון הראשון של 2022, אשר היו מאכזבים במיוחד עבור החברה, והובילו לירידה חדה במחיר המניה. על פי הדו”ח, נטפליקס סיימה את הרבעון בירידה של 200 אלף מנויים, עם תחזית הצופה כי 2 מיליון מנויים נוספים יתנתקו במהלך הרבעון השני של השנה. זוהי הפעם הראשונה מזה עשור בה החברה מדווחת על ירידה במספר המנויים.

מדוע סיימה נטפליקס בירידה?

נטפליקס מקשרת את הצניחה למספר סיבות, ביניהן השהיית השירות ברוסיה בעקבות המלחמה – החלטה שהובילה לאובדן של 700 אלף מנויים. לולא האובדן הזה טוענת נטפליקס כי היא הייתה מסיימת את הרבעון דווקא בעלייה של 500 אלף מנויים חדשים.

אך אפילו עלייה של חצי מיליון מנויים הייתה מפספסת את התחזית שסיפקה החברה לבעלי המניות בנוגע לרבעון. נטפליקס הבטיחה למשקיעיה כי תסיים עם עלייה של 2.5 מיליון מנויים, זאת לעומת 4 מיליון משתמשים חדשים שדווחו בסוף הרבעון הראשון של 2021.

סיבה נוספת שסיפקה נטפליקס לירידה היא בעיית שיתוף הסיסמאות, מה שודאי יאיץ את פעולותיה למנוע את המנהג בחודשים הקרובים. לאחרונה דיווחנו כי החברה בוחנת אופציה לרכישת מנוי מורחב למנויים המעוניינים לחלוק את חשבונם עם בני משפחה שאינם גרים באותו הבית. על פי החברה, לא פחות מ-100 מיליון משקי בית אובדים בעקבות צפייה על גבי סיסמאות של אחרים.

מה שלא תהיה הסיבה, הרבעון המדאיג של נטפליקס גרם לצניחת המניה בכ-37 אחוזים נכון למועד פרסום כתבה זו, אשר הובילו לאובדן של כ-50 מיליארד דולר משווי החברה.

עקב כך, מנכ”ל נטפליקס ריד הייסטינגס הכריז על תוכניותיו לבחון מנוי חדש וזול יותר המבוסס על פרסומות. הייסטינגס דיבר בעבר על העדפותיו לדבוק במנוי פשוט וטען כי אינו מעריץ גדול של שילוב עולם הפרסום בשירות שלו. אך כעת הייסטינגס אמר שהוא “מעריץ עוד יותר גדול של יכולת הצרכן לבחור“. בכך התייחס גם לעליית המחירים שביצעה החברה לאחרונה, כאשר הכריזה כי הגיוני שלצרכן תהיה אופציה לבחור במנוי פחות יקר אם הוא סובלני לפרסומות.

הייסטינגס המשיך וציין כי אופציית מנוי כזו עבדה למתחרים שלו בהולו, דיסני ו-HBO. האופציה החדשה שנבחנת תתבסס בעיקר על המודל של הולו, המציע “שכבות” מנוי במחיר עולה. מנויי הולו יכולים לשלם על שירות ללא פרסומות, שירות עם פרסומות וכן תוספות (Add Ons) בדמות ערוצים נוספים ואפילו שירות טלוויזיה לייב.

חשוב לציין כי אילו נטפליקס אכן תציע אופציה מבוססת פרסומות, היא תעשה זאת כמפיצה בלבד – ולא תשתמש במידע שלנו כדי להתאים לנו פרסומות בצורה אישית.

התוכן הנצפה ביותר ברבעון

בינתיים, כדי להשקיט את דאגות המשקיעים, נטפליקס הכריזה על כוונתה להמשיך להתמקד בהפקת תוכן איכותי וציינה במיוחד את הלהיטים האחרונים שלה מהרבעון הראשון של השנה. העונה השניה של “ברידג’רטון” (Bridgerton) עומדת על כ-627 מיליון שעות צפייה, ואחריה הסדרה המוגבלת “להמציא את אנה” (Inventing Anna) עם 512 מיליון שעות צפייה.

שתי הסדרות מגיעות מבית היוצר של שונדה ריימס אשר חתמה עם נטפליקס על הסכם פיתוח בשווי מאה מיליון דולר בשנת 2017 – הסכם שהוכיח כמשתלם ביותר עבור החברה מכל ההסכמים שחתמו עליהם עם יוצרים אחרים כמו ריאן מרפי (“ראצ’ד”) ויוצרי “משחקי הכס” די.בי וייס ודיוויד בניוף. עוד ציינו בנטפליקס את הסרט “פרויקט אדם” (The Adam Project) בכיכוב של ראיין ריינולדס, שנצפה במשך 233 שעות.

מחוץ לארה”ב נטפליקס מודעת גם לעובדה שתכניה הגלובליים אינם פחות מצליחים מאלו בשפה האנגלית, מה שיוביל את החברה להתמקד גם בתוכן מארצות אחרות אשר לרוב גם עולה הרבה פחות להפקה. מתוך 6 הסדרות הנצפות ביותר בשירות, 3 אינן דוברות אנגלית – “משחק הדיונון” (Squid Game), “כולנו מתים” (All Of Us Are Dead) ועונת הסיום של “בית הנייר” (Money Heist).

את הרבעון סיימה נטפליקס עם 221.64 מיליון מנויים, והיא עדיין פלטפורמת הסטרימינג הגדולה ביותר בשוק.

הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג’טי לעדכונים שוטפים בנושאים טכנולוגים ולערוץ גאדג’טי דיל למבצעים. תוכלו גם להירשם לעדכונים מאיתנו דרך ערוץ האינסטגרם הרשמי, עמוד החדשות של גוגל או בעמוד הפייסבוק.


*חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

השוואת מפרטים