דיסני בוחנת להחזיר את “דרדוויל” בסדרה חדשה – האם שאר המגנים יבואו בעקבותיו?

דרדוויל, עונה 3 (צילום: Nicole Rivelli, תמונה באדיבות Netflix) דרדוויל, עונה 3 (צילום: Nicole Rivelli, תמונה באדיבות Netflix)

דיסני ומארוול בוחנות את חזרתו של דרדוויל בסדרת טלוויזיה חדשה, שתאתחל עולם טלוויזיוני שהוקם תחילה עבור נטפליקס, אך מתחיל להשתלב ביקום הקולנועי המרכזי של הנוקמים. איך בדיוק חזר הגיבור האבוד למרכז הבמה והאם שאר חבריו המגנים צפויים לחזור יחד איתו?

“המגנים” – היקום האבוד של מארוול

במרץ האחרון שלפה דיסני את כל הסדרות המקוריות של מארוול מנטפליקס. סדרות המגנים כללו את “דרדוויל” (Daredevil), “ג’סיקה ג’ונס” (Jessica Jones), “לוק קייג” (Luke Cage), “איירון פיסט” (Iron Fist), “המעניש” (The Punisher) ו“המגנים” (The Defenders). בסך הכל מדובר ב-13 עונות טלוויזיונית של כל הסדרות במצטבר.

סדרות המגנים תמיד התקיימו באותו עולם של סרטי הנוקמים, אך הקשר נשאר רופף במיוחד. מלבד כמה אזכורים בודדים, המגנים לא התייחסו לגיבורי מארוול הפופולריים והעדיפו להתרחק סגנון האקשן של גיבורי העל לטובת סדרות אפלות עם גיבורים מסובכים ותמות בוגרות יותר. “ג’סיקה ג’ונס” למשל, עסקה ברובה באונס, נושא שסביר שדיסני לא הייתה בונה סביבו סרטי קולנוע לכל הגילאים.

קריסטן ריטר מתוך "ג'סיקה ג'ונס, עונה 2" (צילום: David Giesbrecht, תמונה באדיבות נטפליקס)
קריסטן ריטר מתוך “ג’סיקה ג’ונס, עונה 2” (צילום: David Giesbrecht, תמונה באדיבות נטפליקס)

נטפליקס אמנם הפיקה את הסדרות האלו כתכני מקור, אך מעולם לא החזיקה בבעלות עליהן. החברה שכרה את זכויות השידור מדיסני, בתקופה שבה החברה עדיין לא החזיקה שירות סטרימינג משלה.

שבועיים בלבד אחרי שעזבו את נטפליקס, הופיעו הסדרות בדיסני+, שם ניתן לצפות בהן כיום. אך המעבר סימן גם סוג של תחייה מחודשת עבורן, והעיד על כוונה עתידית של דיסני להחזיר את הדמויות האבודות ולשלבן ביקום הקולנועי הרחב שלה.

ספוילרים ל”ספיידרמן: אין דרך הביתה” ו”הוקאיי” בהמשך…

התוכניות הפכו קונקרטיות לראשונה בסרט “ספיידרמן: אין דרך הביתה”, בו הופיע מאט מרדוק הלא הוא דרדוויל כעורך הדין ששוכרת משפחתו של פיטר פרקר בעקבות חשיפת זהותו לציבור. הופעת האורח שזכתה לתשואות מקהל הצופים רמזה כי בדיסני לא שכחו מהדמות  והיא כעת באופן רשמי חלק בלתי נפרד מהיקום הקולנועי.

לא הרבה לאחר מכן, סנונית נוספת מ”דרדוויל” הפציעה בסדרה “הוקאיי” בדיסני+. הנבל המוכר קינגפין בגילומו של וינסנט ד’אונפריו חזר כנבל גם בסדרה החדשה.

דרדוויל – הקאמבק

אם הופעות האורח של דמויות “דרדוויל” נועדו כדי לבחון האם הקהל מוכן לחזרת הדמות כחלק בלתי נפרד מעולם הנוקמים התשובה הוכיחה חיובית. כעת, דיווח של אתר וראייטי גורס כי בדיסני עובדים על סדרה חדשה של דרדוויל עם אותם השחקנים.

דרדוויל (צילום: Patrick Harbron, תמונה באדיבות Netflix)
דרדוויל (צילום: Patrick Harbron, תמונה באדיבות Netflix)

החברה שכרה את שירותם של התסריטאים מאט קורמן וכריס אורד, יוצרי הסדרה “פרשיות סמויות” (Covert Affairs), כדי לכתוב את הסדרה המתוארת כרגע כחדשה לחלוטין ולא פשוט עונה נוספת לסדרה המקורית. הסדרה נמצאת עדיין בשלבי פיתוח ראשוניים, וטרם ידוע האם וכיצד תתייחס לאירועי “דרדוויל” הקודמים.

חזרת דמויות נושנות בגרסאות שונות הפכה קלה הרבה יותר לאחרונה עבור מארוול, מאז פתחה את המולטיוורס בסרטים כמו “ספיידרמן: אין דרך הביתה”, “דוקטור סטריינג’ בממדי הטירוף” וסדרת הטלוויזיה “לוקי”. כעת נשאלת השאלה האם דרדוויל החדש יחזיר את השחקן בתור גרסה אלטרנטיבית של מי שראינו בנטפליקס מיקום מקביל, או באותה הדמות ממש.

אחת השחקניות מהסדרה המקורית, איימי רוטברג, שגילמה את עורכת הדין מרסי הגיבה לידיעה על הסדרה החדשה ברמיזה כי היא מעוניינת לשמוע על הפרויקט. יוצרי וכותבי הסדרה, סטיבן דנייט ואריק אולסון בחרו להגיב בעיקר בברכות לצוות והשחקנים, אך ככל הנראה לא יהיו מעורבים בפרויקט החדש.

עם פיתוח הפרויקט יש לחכות ולראות מי מחברי המגנים הנוספים יוכלו לחזור לעולם המשולב של דיסני+. ג’סיקה ג’ונס (קריסטן ריטר) היא דמות ששמה עולה לכותרות פעמים רבות והקהל בהחלט צמא לראות עוד ממנה. הדבר קצת פחות נכון לגבי דמותו של איירון פיסט (פין ג’ונס) אשר הסדרה בכיכובו זכתה לביקורות קוטלות ותגובות צוננות מהקהל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים