ARM מציגה את הדור הבא של המעבדים והשבבים הגרפיים

צילום: רונן מנדזיצקי

חברת ARM, המפתחת את ארכיטקטורת המעבדים באותו השם, הכריזה על הדור הבא של מעבדי ה-ARMv9, הכוללים את ליבת הפרימיום Cortex-X3, ליבת ה-Cortex-A715 החזקה וגרסה משופרת לליבת ה-Cortex-A510 החסכונית.

לצד ליבות המעבד, החברה הכריזה גם על שלוש ליבות גרפיות חדשות, ובראשן ה-Immortalis-G715, המביאה את טכנולוגיית ה-Ray tracing המיועדת לגיימינג לסלולר, לצד ליבות Mali-G715 ו-Mali-G615 חדשות.

המעבדים החדשים של ARM

ליבות המעבד החדשות של ARM מבוססות על ארכיטקטורת ה-ARMv9 העדכנית של החברה, כשבראש הרשימה אפשר למצוא את ליבת ה-Cortex-X3 החדשה, המגיעה כדור השלישי של ליבות ה-Cortex-X מתוכנית ה-CXC (ר”ת Cortex-X Custom) ומחליפה את ליבת ה-Cortex-X2 הקודמת.

לפי ARM, הליבה החדשה מציגה שיפור ביצועים של 25% לעומת הדור הקודם, כאשר היא מציגה ביצועי ליבה בודדת טובים יותר ב-34% בהשוואה למעבד ה-Core i7-1260P של אינטל.

בנוסף ל-Cortex-X3, החברה הציגה גם את ה-Cortex-A715, גרסת ההמשך לליבת ה-Cortex-A710 החזקה, המציעה שיפור של 20% בצריכה החשמלית באותה רמת ביצועים כמו הדור הקודם או 5% יותר ביצועים בצריכה חשמלית דומה. לפי החברה, הליבה החדשה מציגה ביצועים דומים ל-Cortex-X1.

למרות שהחברה לא הציגה ליבה חסכונית חדשה, היא שיפרה את ליבת ה-Cortex-A510 הקודמת שלה, המציגה כעת ביצועים זהים לאלו שהתקבלו בדור הקודם, אך עם צריכה חשמלית נמוכה יותר ב-5% לזמן סוללה ארוך יותר.

ליבות ה-Cortex-X3/A715/A510 החדשות (מקור ARM)
ליבות ה-Cortex-X3/A715/A510 החדשות (מקור ARM)

ליבת ה-Immortalis הגרפית

חברת ARM הציגה שיפור משמעותי בתחום הגרפי בדור החדש עם ההכרזה על סדרת ליבות ה-Immortalis הגרפיות, שיגיעו בסדרה נפרדת מליבות ה-Mali הקיימות של החברה עם הבדל משמעותי אחד – הוספת תמיכה חומרתית בטכנולוגיית ה-Ray Tracing לקבלת ביצועים גרפיים משופרים, הצפויה להציג שיפור של עד 300% לעומת ה-Ray Tracing שנוסף בדור הקודם, לצד שיפור ביצועים כללי של 15% לעומת הדור הקודם.

בעוד שגרסת ה-Immortalis של ה-G715 תגיע עם Ray Tracing, החברה הציגה גם את ליבות ה-Mali הגרפיות החדשות, ה-MALI-G715 ו-MALI-G615, המחליפות את ה-MALI-G710 ו-MALI-G610.

השתיים יתמכו ב-Ray Tracing תוכנתי בלבד, כאשר ההבדל הגדול בין ביצועי הליבות השונות הוא במבנה שלהן. גרסת ה-Immortalis של ה-G715 תגיע עם 10 עד 16 ליבות, ה-G715 הרגיל יגיע עם 7 עד 9 ליבות גרפיות ואילו ה-G615 יגיע עם עד 6 ליבות גרפיות.

ליבות ה-G715/G615 הגרפיות (מקור ARM)
ליבות ה-G715/G615 הגרפיות (מקור ARM)

ליבות המעבד והליבות הגרפיות החדשות של ARM צפויות להגיע בדור הבא של המכשירים הסלולריים והמחשבים הניידים, כאשר כחלק מההכרזה שלה החברה דיברה על שילוב יעודי לניידי פרימיום, שיכלול 8 ליבות Cortex-X3 לצד 4 ליבות Cortex-A715 וללא ליבות חסכוניות כלל.

הדגמת Ray Tracing עם ליבת ה-Immortalis-G715 החדשה:


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים