חטיבת המציאות המדומה של מטא עדיין מדממת כסף

לוגו מטא

פייסבוק שינתה את שמה ל”מטא” במטרתה להציג את התמקדותה בתחומי המציאות המדומה והרבודה, אך בדוחותיה לסיכום הרבעון השני של 2022 ניתן לראות כי חטיבת Realiy Labs עדיין מדממת כסף יותר מאשר היא מכניסה.

את הרבעון שהסתיים ב-30.3.2022 סיכמה חטיבת Reality Labs עם הכנסות בגובה 452 מיליון דולר, המשקפות זינוק נאה של 48% משנה לשנה (מול 305 מיליון), אך למרות העליה בהכנסות, החברה המשיכה להפסיד סכומים משמעותיים גם ברבעון זה.

ההפסד התפעולי של מטא מחטיבת Reality Labs הסתכם בכ-2.8 מיליארד דולר, ומדובר בהפסד גדול יותר מזה שראתה החטיבה ברבעון המקביל אשתקד (כ-2.4 מיליארד דולר). בנוסף, מציינת מטא כי עבור הרבעון השלישי של השנה היא מצפה לירידה בהכנסות בהשוואה לרבעון השני.

מטא נחשבת כיום כמי שמובילה את תחום המציאות המדומה \ רבודה הודות להשקעותיה הרבות בתחום, שהחלו עם רכישתה של Oculus VR ב-2014. פתרון ה-Quest 2 שלה צבר פופולריות בשל פשטות השימוש, הניידות וכמובן המחיר, אך למרות יתרונות אלה, היא עדיין לא היחידה שמשקיעה בתחום זה, כאשר מתחרות גדולות כמו אפל, מיקרוסופט, גוגל ואחרות משקיעות מאמצים בתחום גם כן.

Oculus Quest 2 (תמונה: Facebook)
Oculus Quest 2 (תמונה: Facebook)

ירידה ראשונה בהכנסות

לצד השקעות הענק שהיא מבצעת בתחום החדש אשר ככל הנראה יראה תוצאות רק בעוד מספר שנים, במטא מדווחים כעת גם על ירידה רבעונית ראשונה בהכנסות משנה לשנה.

את הרבעון השני סיכמה החברה עם הכנסות של כ-28.8 מיליארד דולר, ירידה של כאחוז בהשוואה לנתוני הרבעון המקביל ב-2021, כאשר הרווח הנקי הצטמצם ב-36% משנה לשנה והסתכם בכ-6.7 מיליארד דולר (מול כ-10.4 מיליארד ב-2021).

מה שניכר במיוחד בירידה של פייסבוק בהכנסות היא הצמיחה של המשתמשים בפלטפורמות שלה. במטא מדווחים על עליה שנתית של כ-4% בלבד במספר המשתמשים הפעילים בכל הפלטפורמות הזמינות לחברה (פייסבוק, מסנג’ר, וואטסאפ ואינסטגרם), זה מסתכם ב-3.65 מיליארד בחודש, אך לא מציינים מפורשות היכן נמצאת הצמיחה של אינסטגרם, אם בכלל, בעוד פייסבוק מציגה צמיחה דלה של 1% משנה לשנה עם 2.93 מיליארד משתמשים פעילים מידי חודש.

נתוני הצמיחה במספר המשתמשים החדשים עשויים להצביע על בעיה שליוותה את פייסבוק עוד מתחילת דרכה, זו נוגעת לגיוס משתמשים צעירים לפלטפורמות שלה. במטא מתמודדים כיום עם לא מעט תחרות מצידה של טיקטוק (TikTok) הצומחת בקצב מרשים, מה שהוביל את החברה למקד את מאמציה להפיכתן של פייסבוק ואינסטגרם לדומות יותר לרשת החברתית המתחרה.

לאחרונה ספגה אינסטגרם ביקורת לא קטנה כתוצאה ממהלכים במסגרתם החלה להתמקד ב-Reels ובהצפת תכנים כלליים מיוצרים ולאו דווקא אלו אחריהם תעקבו ברשת החברתית, ביקורת שהובילה אפילו את המשפיעניות הגדולות בפלטפורמה, קים קרדשיאן וקיילי ג’נר, לקרוא למחאה נגד השינויים. השתיים שיתפו פוסט שקורה “להפוך את אינסטגרם בחזרה לאינסטגרם ולהפסיק לנסות ולהיות כמו טיקטוק“.

בתגובה למחאה המתגבשת פירסם אדם מוסרי, מי שמנהל את אינסטגרם בחברת מטא, סרטון וידאו בו הוא מתייחס לטענות שהועלו לגבי השינויים בפלטפורמה, אך הוא יותר אישר כי זהו אכן הכיוון של אינסטגרם מאשר לנסות ולהרגיע את הרוחות.

מוסרי מציין כי המשתמשים פונים כיום יותר לוידאו וכי התוספת של המלצות על תכנים שאינם מפורסמים על ידי מי שתעקבו אחריהם ילכו וישתפרו עם הזמן, וכך גם הדרך בה הן יוצגו באפליקציה.

לדוחות מטא

הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג’טי לעדכונים שוטפים בנושאים טכנולוגים ולערוץ גאדג’טי דיל למבצעים. תוכלו גם להירשם לעדכונים מאיתנו דרך ערוץ האינסטגרם הרשמי, עמוד החדשות של גוגל או בעמוד הפייסבוק.


*חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

השוואת מפרטים