מדיה-טק ממשיכה להוביל בשוק מערכות השבבים לסלולר עם 39% מהשוק

מדיה-טק מדיה-טק

דו”ח רבעוני חדש של חברת המחקר CounterPoint מראה כי מדיה-טק (MediaTek), יצרנית מערכות השבבים הטיוואנית, ממשיכה להוביל את שוק יצרני שבבי הסלולר העולמי עם נתח שוק של 39%, ירידה קלה מ-43% בשנה הקודמת, כאשר אחריה ניתן למצוא את קוואלקום עם 29% ואפל עם 14%.

למרות שהיא מובילה את השוק מבחינת ייצור השבבים, תמונת המצב שונה ביחס להכנסות היצרניות מהשבבים, עם הובלה בפער ניכר של קוואלקום, האוחזת ב-44% מסך ההכנסות בשוק, בהשוואה לאפל עם 23% ומדיה-טק עם 22%.

לפי הדו”ח החדש, מדיה-טק ממשיכה להוביל בפער ניכר לעומת יצרניות שבבים אחרות, עם 39% משוק שבבי הסלולר העולמי, ירידה קלה מ-43% ברבעון המקביל אשתקד, כאשר היא מתמקדת בעיקר בשוק מכשירי הביניים ומטה.

במקום השני אפשר למצוא את קוואלקום, שהצליחה להגדיל מעט את נתח השוק שלה מ-24% ברבעון המקביל ל-29%, כאשר בניגוד למדיה-טק, את שבבי החברה אפשר למצוא בעיקר במכשירי השוק הגבוה והפרימיום.

חברת אפל ממשיכה להציג יציבות במקום השלישי עם נתח שוק של 14%, הזהה לזה שהציגה בין השנים 2021 ו-2020, בעוד שחברת UMISOC ממשיכה להציג שיפור שנתי מ-9% ל-11% ברבעון הנוכחי.

נתח השוק של יצרני שבבי הסלולר לרבעון השני 2022 לפי כמות משלוחים (מקור Counterpoint)
נתח השוק של יצרני שבבי הסלולר לרבעון השני 2022 לפי כמות משלוחים (מקור Counterpoint)

סמסונג יורדת בנתח השוק שלה מ-7% ל-6% ברבעון הנוכחי ואילו חברת HiSilicon של וואווי כמעט ונמחקת ממפת יצרניות שבבי הסלולר עם ירידה חדה ל-0.4% מהשוק בסה”כ לעומת 3% אשתקד, זאת כתוצאה ישירה מהסנקציות של ממשלת ארה”ב כנגד החברה.

מוכרת יותר, מרוויחה פחות

בזמן שמדיה-טק שולטת בשוק הסלולר מבחינת כמות השבבים אותם היא שולחת, הטבלה משתנה מאוד ברגע שמתייחסים במקום זאת להכנסות החברה מהשבבים אותם היא מייצרת.

בראש הרשימה אפשר למצוא את קוואלקום עם נתח של 44% מהשוק, נתון המייצג צמיחה שנתית של 56% בהשוואה ל-2021, הנובעת בעיקר משימוש בשבבי החברה במכשירי הפרימיום היקרים בשוק, בהם סדרת ה-Galaxy S22 של סמסונג.

במקום השני אפשר למצוא את אפל, המחזיקה ב-23% מהשוק מבחינת הכנסות החברה בזכות מכשירי האייפון שלה, כאשר בצמוד אליה אפשר למצוא את מדיה-טק עם 22%, שהצליחה להגדיל את ההנכסות שלה בעיקר בזכות הכניסה לשוק מכשירי הפרימיום עם סדרת שבבי Dimensity 9000.

אחריהן, בפער ניכר, ניתן למצוא את סמסונג עם 8%, UMISOC עם 3% ולבסוף את HiSilicon עם אחוז בודד.

נתח השוק של יצרני שבבי הסלולר לרבעון השני 2022 לפי הכנסות (מקור Counterpoint)
נתח השוק של יצרני שבבי הסלולר לרבעון השני 2022 לפי הכנסות (מקור Counterpoint)

כמו שניתן ללמוד מצמד הגרפים, הובלה בשוק מבחינת כמות המשלוחים אינה מתורגמת באופן ישיר לכמות הכנסות זהה, דבר שצפוי להמשיך ולהשתנות עם כניסה שבבי מדיה-טק גם לשוק מכשירי הפרימיום.

הנתון המעניין ביותר הוא בשלושת המקומות האחרונים עם סמסונג, UNISOC ו-HiSilicon, הממשיכות להציג דעיכה משנה לשנה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים