הרובוט האנושי: טסלה מציגה אב-טיפוס לאופטימוס

פלטפורמת הפיתוח של אוטפימוס (מקור טסלה) פלטפורמת הפיתוח של אוטפימוס (מקור טסלה)

אילון מאסק, מנכ”ל ומייסד טסלה (Tesla), הציג במהלך אירוע ה-Tesla AI Day (“יום הבינה המלאכותית של טסלה”) שהתקיים במהלך סוף השבוע את אב הטיפוס של “אופטימוס” (Optimus), הרובוט האנושי אותו מפתחת החברה עם החזון ליצור מיליוני יחידות ממנו בעתיד, שיגיעו עם תג מחיר “נמוך” של פחות מ-20 אלף דולר.

במהלך האירוע הציגה החברה את אב הטיפוס של “אופטימוס”, השם הנבחר לרובוט ה-Tesla Bot האנושי עליו הכריזה במהלך אירוע ה-AI Day בשנה שעברה, כשהוא עולה באיטיות לבמה ומבצע מספר פעולות בסיסיות.

לקהל אף נמסר כי מדובר זו הפעם הראשונה בה אב הטיפוס מהלך באופן עצמאי לחלוטין ללא רתמה, כשמאסק הוסיף כי “הרובוט יכול לעשות הרבה יותר ממה שהראינו לכם עכשיו, פשוט לא רצינו שהוא יפול על הפנים שלו“.

כאן צריך לציין כי טסלה הציגה שתי גרסאות לאופטימוס על הבמה. פלטפורמת הפיתוח של החברה שנוצרה בפברואר השנה היא זו שעלתה בכוחות עצמה לבמה, ובנוסף אליה הוצגה גרסה הרבה יותר מתקדמת  ועדכנית, שאולי לא יכולה ללכת בכוחות עצמה (לפי מאסק זה יקרה בשבועות הקרובים), אך נראית הרבה יותר קרובה למוצר המוגמר אותו החברה מצפה להציג בסופו של דבר.

ההבדל הגדול בין הגרסאות נובע בחלקים מהם הן נבנו. בעוד שפלטפורמת הפיתוח שעלתה לבמה משתמשת ב”חלקי מדף” סטנדרטיים יותר, המשלבים את מערכת הבינה המלאכותית החכמה של טסלה המבוססת על מערכת זהה לזו שאפשר למצוא ברכבי החברה, הגרסה העדכנית משתמשת בחלקים מותאמים בייצור החברה עצמה, דבר שיתרום למחיר הנמוך הצפוי שלו.

המוח של אופטימוס מבוסס על שבב ה-Tesla היעודי של החברה, אותו אפשר למצוא ברכבים החשמליים שלה. הוא משתמש בבינה מלאכותית הדומה לזו המפעילה את אפשרות הנהג האוטומטי ברכבים שלה, עם ההתאמות הדרושות להליכה על שתיים.

מנוע הבינה המלאכותית משתמש ב-28 מנועי סרבו (אקטואטורים) על מנת לאפשר את התנועה של הרובוט ובתא סוללה מובנה של 2.3kWh, הדומה לזה שאפשר למצוא ברכביה של טסלה.

גרסאות האופטימוס - הדור האחרון, פלטפורמת הפיתוח והקונספט (מקור טסלה)
גרסאות האופטימוס – הדור האחרון, פלטפורמת הפיתוח והקונספט (מקור טסלה)

על פי התחזות הנוכחיות של מאסק, רובוט האופטימוס צפוי להגיע לשוק במהלך ה-3 עד 5 שנים הקרובות, עם צפי מחיר נמוך בהשוואה לרובוטים אנושיים אחרים, שיעמוד על פחות מ-20 אלף דולר.

קשה לומר כי תצוגת התכלית של אופטימוס במהלך ה-AI Day של טסלה הייתה מרשימה בהשוואה לתצוגות הריצה והפארקור של רובוט האטלס האנושי של בוסטון דיינמיקס, המפתחת רובוטים כבר שנים רבות, אך הדגש הגדול ביותר של מאסק לא מגיע בצד ההתקדמות בפיתוח הרובוט עצמו, אלא מכיוון תג המחיר אותו הוא צופה לגרסה המסחרית שלו, מחיר שאיננו נמוך בשום מובן, אך הרבה יותר ריאלי לאזרח מהשורה לעומת הפתרונות המתחרים.

אירוע ה-Tesla AI Day המלא:


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים