ארגון ה-CSA משיק רשמית את Matter – תקן הבית החכם האוניברסלי

Matter Matter

ארגון ה-CSA (ר”ת Connectivity Standards Alliance), אשר כולל בתוכו מעל 280 חברות שונות, בהן אפל, אמזון, סמסונג, גוגל ועוד, השיק בצורה רשמית ורחבה את תקן ה-Matter 1.0 במהלך אירוע שהתקיים באמסטרדם, בהשתתפות חלק מהיצרניות.

במהלך האירוע הארגון חשף כי כבר היום קיימים 190 מוצרים ממגון חברות שונות שקיבלו את אישור התקן החדש או נמצאים בתהליך הקבלה שלו.

טכנולוגיית הבית החכם והאינטרנט של הדברים IoT (ר”ת Internet of Things) התפתחה מאוד במהלך השנים האחרונות, כאשר יותר ויותר יצרנים הציעו פתרונות חכמים משלהם.

הדבר גם יצר בעיה גדולה בתחום, כאשר בהרבה מקרים חברות השתמשו בתקן עצמאי משלהן לתקשורת בין המוצרים, דבר שלא איפשר למוצרים של יצרן א’ לעבוד עם אלו של יצרן ב’, אלא אם הם בחרו בתקן יעודי של חברה כמו אפל או אמזון.

כאן נכנס למעשה ארגון ה-CSA, שנוצר על ידי ענקיות טכנולוגיה כמו אפל, גוגל, אמזון, פייסבוק ועוד רבות אחרות, שהתכנסו על מנת ליצור תקן אוניברסלי לתקשורת בין המוצרים החכמים שיפשט את התקשורת בין המוצרים השונים תוך כדי שדרוג האבטחה.

החברות החלו לשחרר כבר היום עדכוני קושחה לתוכנה למוצרים החכמים שלהם על מנת לעמוד בתקן ה-Matter החדש.

לפי CSA, מאז הושק קוד תקן ה-Matter 1.0 לפני כחודש, הוא הורד כ-4400 פעמים, יחד עם כ-2500 הורדות של ערכת הפיתוח SDK ל-Matter, דבר המחזק את העובדה כי התקן צפוי להיכנס בצורה מהירה לשוק, זאת גם באמצעות 8 המעבדות השייכות לארגון ונמצאות ב-16 מיקומים ב-9 מדינות שונות ומיועדות לבדיקה ואישור עמידות המוצרים לתקן ה-Matter החדש.

השקת ה-Matter:


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים