גאדג’טי מסקר: Bose QuietComfort Earbuds II – סינון רעשים מצוין

אוזניות Bose QC Earbuds II (צילום: רונן מנדזיצקי) אוזניות Bose QC Earbuds II (צילום: רונן מנדזיצקי)

חברת Bose מצהירה על אוזניות ה-QuietComfort Earbuds II (להלן QC Earbuds II) כאוזניות מסננות הרעשים הטובות בתחומן, וזו הצהרה משמעותית עבור אוזניות שמחירן גם גבוה מרוב האוזניות שתוכלו למצוא בשוק.

האם סינון רעשים מוצלח במיוחד מספיק כדי לשלם מחיר של כ-1,300 ש”ח עבור אוזניות תוך-אוזן נטולות חוטים (TWS)? בדקנו מה עוד יש ל-Bose להציע מלבד סינון הרעשים, אך אם הסינון הוא באמת כל מה שחשוב לכם, נחסוך מכם הביקורת המלאה ונאמר כבר עכשיו – ההצהרות של Bose הן לא לחינם.

מפרט טכני – Bose QuietComfort Earbuds II

  • רמקולים: דרייברים אלקטרו-דינמיים בגודל 9.3 מ”מ.
  • סינון רעשים: ANC + ארבעה מיקרופונים.
  • סינון רעשים: האזנה לסביבה.
  • חיי סוללה: עד 6 שעות באוזניות, עד 24 שעות עם מארז הטעינה.
  • טעינה: שעתיים של שימוש בטעינה של 20 דקות.
  • קישוריות: בלוטות’ 5.3, תמיכה ב-AAC, SBC.
  • מידות אוזניה: 22.35×31.75×17.27 מ”מ, משקל 6 גרם.
  • מידות קוספת טעינה: 66.3×59.44×26.67 מ”מ, משקל 60 גרם (ללא אוזניות).
  • עמידות במים: תקן IPX4.

שימוש שוטף ב-Bose QC Earbuds II

כמו אוזניות רבות כיום בשוק, נוחות השימוש השוטף בהן נגזרת מיכולת חיבור מהירה, קליטה טובה ללא ניתוקים, משטחי מגע או כפתורים הזמינים על גבי האוזניות והחיבור לאפליקציה, וב-Bose מצליחים מבחינתנו לעמוד כמעט באופן מלא בכל אחד מהמאפיינים הללו.

חיבור הבלוטות’ מבוצע באופן מיידי היישר עם הכנסת האוזניות לאוזניים לאחר שליפתן מהקופסה ולא חוויתי ניתוקים במהלך השימוש השוטף בהן בשבועות האחרונים, אך דבר אחד שהעיב מעט על הנוחות היה שהשליפה של האוזניות ממארז הטעינה אינה קלה או פשוטה. זה נותן מצד אחד את הביטחון שהן לא יפלו איך שנפתח את המארז, אבל לא כיף בכלל להתעמת עם האוזניות כל פעם מחדש כשנרצה להשתמש בהן.

אוזניות Bose QC Earbuds II (צילום: רונן מנדזיצקי)
אוזניות Bose QC Earbuds II (צילום: רונן מנדזיצקי)

בכל פעם שתכניסו את האוזניות לאוזניים תוכלו לשמוע צליל, שמטרתו לטענת Bose הוא לשם בדיקה כי אין בריחה של צלילים החוצה וכי האוזניות יושבות טוב ונכון באוזניים ואתם משתמשים בקצה הסיליקון המתאים לאוזניים שלכם. אני חושב שבדיקה אחת כזו מספיקה וצריכה להתבצע בפעם הראשונה בה אנו מתאימים את האוזניות, אבל צליל הפתיחה הזה נעים, ואני שמח לשמוע אותו בכל פעם מחדש, ממש כמו שנהניתי לשמוע את צליל הפתיחה הוותיק של ווינדוס.

דגם QC Earbuds II מגיע במבנה קטן יותר מקודמו, אם כי לאוזניות אין חזות קומפקטית במיוחד. למרות השינוי בגודל, משטחי המגע על האוזניות מגיבות מצוין ומאפשרות להפעיל ולעצור שירים ולנוע ביניהם, לשנות את הווליום בהחלקה מעלה ומטה ולעבור בין מצבי סינון רעשים והאזנה לסביבה בנגיעה ארוכה, את זו ניתן לשנות אם אתם מעדיפים דווקא את הפעלת העוזרת הקולית בצורה זו. כך או כך, תוכלו להגדיר את הפונקציות הללו לנגיעה ארוכה באוזניה ימין או בשמאל, כך ששתי הפעולות יהיו זמינות לכם.

ההתאמה לאוזניים בוצעה מבחינתי בקלות ובמהירות יחד עם קצוות הסיליקון שהגיעו באופן מובנה על האוזניות, אך ניתן גם להתאים את האוזניות לאוזניים מתוך סט קצוות נוספים הזמין באריזה. ב-Bose מציעים בחירה בין 3 גדלים: גדול (L), בינוני (M), מולבש על האוזניות היישר מהקופסה) וקטן (S), ויחד עם אלו מגיעים גם מתאמים נוספים לחלק החיצוני יותר, שנועדו לספק אחיזה טובה יותר.

תכולת קופסה אוזניות Bose QC Earbuds II
תכולת קופסה אוזניות Bose QC Earbuds II (צילום: רונן מנדזיצקי)

עבורי היה מדובר באוזניות נוחות מאוד בשימוש שוטף גם בזמני שימוש ארוכים יותר ואפילו יותר נוח מאוזניות ה-AirPods Pro 2 אותן רכשתי לשימוש אישי. יחד עם זאת, מדובר בפן אישי ומאחר וראיתי כמה סוקרים שדווקא התלוננו על עניין הנוחות באוזניים, חשבתי שזה משהו שראוי לציין.

האפליקציה

ל-Bose יש כמה אפליקציות בחנות, אך זו הקשורה לאוזניות נקראת Bose Music (להורדה: iOS / Android) ותוכלו למצוא בה לא מעט הגדרות, כולל גם אקוולייזר מובנה ואפשרות להגדיר מצבי סינון רעשים באופן ידני.

בכניסה לעמוד האוזניות באפליקציה תוכלו לראות את מצב הטעינה של כל אחת מהן בנפרד, אך לצערי לא מצאתי שם את מצב הסוללה של מארז הטעינה, ותמצאו שם גם אפשרות שליטה בעוצמת הווליום.

הבחירה בין מצב סינון הרעשים מאפשרת בברירת המחדל לעבור בין מצב סינון והאזנה לסביבה, אך תוכלו להוסיף גם מצבים נוספים בהתאמה אישית. ב-Bose מאפשרים לבחור את הפעילות שתבצעו (ריצה, הליכה, נסיעה וכד’) ולהתאים את מצב הסינון בין האזנה לסביבה וסינון מלא, ולאחר ההגדרה תוכלו לבחור את המצב שהגדרתם עבור כל אחת מהפעילויות שהוגדרו.

הגדרת מצבי שמע
הגדרת מצבי שמע

נוסף לכך גם אקוולייזר המציע 4 הגדרות מהירות: הגברת באס, הפחתת באס, הגברת טרבל, הפחתת טרבל, ולצד זאת גם מחוון ידני שתוכלו להניע באמצעות האצבע כדי לבצע התאמות אישיות יותר. לא הייתי קורא לזה אקוולייזר מלא מאחר ואין כאן טבלה מלאה עם ציון הדציבלים, אבל אני סתם קטנוני, זה מספיק טוב גם בלי זה.

הגדרת אקוולייזר
הגדרת אקוולייזר

חיי סוללה

חיי הסוללה עליהם מצהירה Bose עומדים על עד 6 שעות שימוש בין טעינה לטעינה ועוד 18 שעות או 3 טעינות נוספות באמצעות מארז הטעינה, לקבלת 24 שעות שימוש בסה”כ.

את זמני הסוללה המוצהרים הצלחתי לקבל ואפילו מעט יותר מכך (עם סינון רעשים פעיל), אך כמו תמיד יש לקחת בחשבון את אופי השימוש. עבור הסקירה נע הווליום בין 50-70 אחוזים לרוב.

טעינה מהירה מאפשרת לקבל כשעתיים של האזנה למוסיקה תוך 20 דקות, אך טעינה מלאה אורכת זמן רב, כשלוש שעות דרך חיבור USB-C, אך לא תמצאו בהן אפשרות לטעינה אלחוטית.

אוזניות Bose QC Earbuds II (צילום: רונן מנדזיצקי)
אוזניות Bose QC Earbuds II (צילום: רונן מנדזיצקי)

איכות שמע וסינון רעשים

סינון הרעשים ב-Bose QC Earbuds II הוא ללא ספק מהטובים בשוק אוזניות ה-TWS, ולמרות המחמאות שהשריתי על האיירפודס פרו 2 של אפל, במקרה של Bose מדובר בסינון טוב יותר באופן מורגש, הן בזמן האזנה למוסיקה והן במהלך שיחות.

מצב ההאזנה לסביבה גם הוא עושה את העבודה היטב, אם כי בניגוד לאיירפודס פרו בהן הרגיש מצב זה טבעי עבורי עד לרמה שלא הרגשתי שהאוזניות באוזניים, במקרה של Bose הרגשתי את נוכחותן של האוזניות במצב זה ובהבדל בשמע כאשר הוצאתי אותן מהאוזניים. אוכל לייחס זאת לאטימה הטובה במיוחד של ה-QC Earbuds II, שגורמת להבדלים בעת שליפתן של האוזניות מהאוזניים.

עוצמת הווליום גם היא מרשימה מאוד ואני שמח למצוא שיותר ויותר אוזניות לא דורשות מאיתנו להפציץ בפול ווליום כדי ליהנות מהמוסיקה. אם פעם הייתי עומד על גבהים של 70-80 אחוזים ומעלה, עם האוזניות החדשות של Bose כבר מצאתי עצמי ב-50-70 אחוזים וזה הספיק כדי ליהנות מהבאסים ומיתר הצלילים.

הדרייברים הגדולים המשולבים באוזניות עוזרים כמובן בלספק באסים מצויינים. הם עמוקים, חזקים ומורגשים היטב, ועדיין לא צורמים באוזן גם כשמגבירים לעוצמות שמע גבוהות יותר וגם בעוצמות נמוכות יותר. לשמחתי האוזניות מגיעות ללא צורך אמיתי בשינויים של הצלילים דרך האקוולייזר, לפחות לא עבורי, כשמידים וצלילים גבוהים נשמעים באופן מדויק למדי וניתן לשמוע היטב ובאופן אמין למדי גם צלילי גשם ורעמים (שמשום מה ניסיתי דרך מספר אפליקציות צלילים לפני שעברתי להאזין לפתיח של Stan מאמינם).

כמה דברים שחסרים מגיעים בצד אי התמיכה בקודקים להאזנה למוסיקה באיכות גבוהה (Hi-Def). ה-QC Earbuds II אינן תומכות ב-aptX ובטח לא ב-aptX HD וגם לא ב-LDAC ומסתפקות ב-SBC ו-AAC.

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-Bose QC Earbuds II?

כמו ה-Beoplay EX של B&O והאיירפודס פרו 2 של אפל, כך גם האוזניות החדשות של Bose מגיעות במחיר גבוה למדי. מדובר באוזניות פרימיום שגם עולות בהתאם, אך הן כן מספקות את הסחורה במובנים רבים כדי לנסות ולהצדיק את המחיר הגבוה שלהן.

סינון הרעשים הוא ללא ספק הטוב שחוויתי עד כה באוזניות, נוחות השימוש שלהן גם כן מספקת את כל הצרכים וחווית ההאזנה ברמה גבוהה מאוד עם באסים עמוקים ומדויקים.

הייתי שמח למצוא תמיכה בכמות גבוהה יותר של קודקים באוזניות פרימיום במחיר כזה וגם עמידות גבוהה יותר במים ואפשרות לטעינה אלחוטית, אבל אולי צריך להשאיר משהו לדגם הבא.

מחיר: 1,299 ש”ח (אחריות: שנה, ניופאן)

מה אהבנו?

  • איכות שמע טובה, באסים מצויינים
  • נוחות התאמה ושימוש שוטף
  • סינון רעשים מהטובים בשוק ה-TWS
  • חיי סוללה
  • אקוולייזר

ומה לא?

  • מחיר גבוה
  • ללא טעינה אלחוטית
  • ללא AptX ו-LDAC
  • קשה להוציא מהקופסה


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים