הפתרון של טוויטר לכאוס החשבונות המאומתים בתשלום? אימות אחרי 90 יום לחשבונות חדשים

חשבון טוויטר מאושר, גאדג'טי צילום: רונן מנדזיצקי

טוויטר (Twitter) מנסה להילחם ב”מגפת” החשבונות הפיקטיביים שנוצרה לאחר ההחלטה לאפשר לכל משתמש לקבל אימות לחשבון שלו באמצעו “וי כחול” באמצעות תשלום על מנוי Twitter Blue בעלות של 7.99 דולר בחודש.

החברה מוסיפה כעת מגבלה של 90 יום על חשבונות חדשים בטוויטר בטרם יוכלו לרכוש את המנוי וה”וי הכחול” המגיע עימו.

קשה להסביר במילים פשוטות את הכאוס המוחלט שנוצר בטוויטר לאחר ההחלטה השנויה במחלוקת של אילון מאסק, מנכ”ל טסלה והבעלים החדש של טוויטר, שהציג את מנוי ה-Twitter Blue המשודרג המאפשר למשתמשים “לרכוש” לעצמם אימות “וי כחול” ופיצ’רים נוספים בתשלום חודשי של 7.99 דולר.

בזמן שהחברה ניסתה לתת פתרון בדמות תג Official (“רשמי”) חדש כתוספת ל”וי הכחול” בעבור חשבונות של גורמים רשמיים ו”מאומתים” על ידי טוויטר עצמה (ראו תמונה בראש הכתבה), משתמשים רבים החלו לנצל לרעה את האפשרות החדשה ליצור חשבונות מאומתים ולחולל בלגן חסר תקדים.

חשבונות פיקטיביים ומתחזים החלו לצוץ כמו פטריות לאחר הגשם ולפרסם מידע שגוי ומטעה, דבר שיצר הפסדי ענק לחברות דוגמת Eli Lilly, חברת תרופות אמריקאית המייצרת בין השאר אינסולין, כאשר חשבון מזוייף שנוצר לחברה והגיע עם “וי כחול” פרסם כי היא תציע את האינסולין בחינם וגרם למניית החברה לצנוח ממחיר של 368 דולר ל-346 דולר, דבר שהוביל להפסד על הנייר של כ~15 מיליארד דולר.

עכשיו נראה כי טוויטר מצאה פתרון זמני למגפת החשבונות המזוייפים על ידי הוספת מגבלה של 90 יום בעבור חשבונות חדשים בטרם יוכלו להירשם לשירות ה-Twitter Blue ולהוסיף לעצמם את ה”וי הכחול” המיוחל.

האם זה הסוף לבלגן בטוויטר? סביר להניח שלא, אבל לכל הפחות המגבלה החדשה תקטין את הכאוס שנוצר מההחלטה של מאסק לספק “וי כחול” לכל מי שיהיה מוכן לשלם עליו.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים