חברת BYD חושפת רכב 4×4 חשמלי עם 1100 כוחות סוס

רכב שטח חשמלי YangWang U8 (תמונה: BYD) רכב שטח חשמלי YangWang U8 (תמונה: BYD)

במסגרת תערוכת האלקטרוניקה הצרכנית CES 2023 חשפה חברת הרכבים הסינית BYD סדרה חשמלית חדשה תחת השם יאנג-וואנג (YangWang), אשר כוללת מספר דגמים, שניים מהם נשענים על טכנולוגיית ה-e4 אשר מאפשרת שליטה נפרדת עבור כל אחד מהגלגלים באמצעות שימוש ב-4 מנועים חשמליים.

את רכב ה-4×4 שלה מדגם U8 הציגה BYD על הבמה ב-CES על ידי הדגמת ההנעה באמצעות “הליכת ירח” (Moon Walk), שאיפשרה לרכב להניע את גלגליו בנפרד ולנוע על הבמה מצד לצד בקו ישר.

לא כל הפרטים הטכניים אודות ה-BYD WangYang U8 הוצגו במהלך הכנס, אך בחברה שיתפו כי הוא יהיה מסוגל להגיע מ-0 ל-100 קמ”ש בפחות מ-4 שניות וכי המנוע שלו יאפשר להפיק עוצמה של 820kW, להגיע ל-20,500 סיבובים בדקה ולספק 1,100 כוחות סוס.

מלבד זאת, ציינה החברה כי הרכב יהיה מסוגל להסתובב סביב עצמו ב-360 מעלות, להמשיך ולנוע במהירות של עד 120 קמ”ש גם כאשר עם פנצ’ר באחד מהגלגלים שלו, אך לא חשפה כיצד, וגם כי הוא יהיה מסוגל לנוע בתוך המים על ידי הוספת איטום לגוף הרכב והגנה ברמת IP68 מפני מים ואבק עבור המנועים החשמליים.

אורכו של רכב השטח החשמלי מגיע לכ-5 מטרים ורוחבו ל-2 מטרים, כאשר בחברה מציינים שמחירו בסין יעמוד על מיליון יואן (כ-146 אלף דולר או כחצי מיליון ש”ח, לפני מיסים כמובן).

הרכב השני שהציגה BYD על בסיס טכנולוגיית ה-e4 הוא ה-YangWang U9, רכב ספורטיבי אשר לפי החברה יגיע מ-0 ל-100 קמ”ש תוך פחות מ-3 שניות, אך מלבד זאת וממחיר שינוע סביב מיליון יואן, לא ידועים עוד פרטים אודותיו.

רכב ספורט חשמלי YangWang U9 (תמונה: BYD)
רכב ספורט חשמלי YangWang U9 (תמונה: BYD)

טכנולוגיית ה-e4 צפויה להגיע בהדרגה לכל הדגמים החשמליים של BYD בעתיד, כשלפי החברה מלבד מהיכולות הטכניות המרשימות אותן היא מציגה עבור רכבי ה-U8 ו-U9, הטכנולוגיה תספק גם רמת ביצועים ובטיחות גבוהים יותר הודות לשליטה המוגברת בהנעת הגלגלים.

בשלב זה לא ברור האם הרכבים יגיעו לשוק הישראלי, אך אין לנו ציפיות גדולות בנושא. בישראל החלה החברה לשווק לאחרונה שלושה דגמים חשמליים – רכב הפנאי BYD ATTO 3 בעל 5 מושבים, רכב הפנאי BYD TANG עם 7 מושבים והרכב המשפחתי BYD HAN.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים