מיקרוסופט מתכננת להוסיף פרסומות לבינג המשודרג עם ChatGPT

new Bing (תמונה: Microsoft) new Bing (תמונה: Microsoft)

מיקרוסופט (Microsoft) מתכננת לנצל את העניין הגובר במנוע החיפוש בינג (Bing) על מנת לייצר הכנסות מפרסומות, כך לפי מידע חדש המגיע מסוכנות הידיעות רויטרס על כך כי החברה יצרה קשר עם חברות פרסום לשילוב קישורים ממומנים בתשובות החיפוש.

הדיווח מגיע זמן לא רב לאחר שמנוע החיפוש של החברה עבר שדרוג משמעותי עם שילוב הצ’אטבוט הפופולרי ChatGPT של חברת OpenAI והחל לצבור קהל חדש.

בונים את התחרות בתחום ה-AI

תחום הבינה המלאכותית נחשב לדבר החם בעולם הטכנולוגיה של היום, החל ממחוללי תמונות מטקסט כמו DALL-E 2 ועד הצ’אטבוט הפופולרי ChatGPT, שניהם אגב שייכים ל-OpenAI בה משקיעה מיקרוסופט.

בעוד שהיום ה-ChatGPT וכלים דומים עדיין נמצאים בשלבי פיתוח, הם מסוגלים לספק למשתמשים מענה מהיר ו”אנושי” לשאלות השונות, עם אפשרות לנהל שיחה שלמה עם הבוט.

רבים הניחו בצדק כי ChatGPT ודומיו יהפכו לאיום ממשי על גוגל ומנוע החיפוש הפופולרי שלה, מה שהצית מירוץ חימוש בין מנועי החיפוש, כאשר מיקרוסופט בחרה להוסיף את ChatGPT לדפדפן האדג’ ומנוע החיפוש בינג של החברה, זאת לאחר השקעה ניכרת ב-OpenAI.

גוגל מצידה השיקה את הצ’אטבוט בארד (Bard) בתור מענה מהיר למיקרוסופט, מענה שהוכרז לדעת רבים מוקדם מדי וגרר “פאשלה” במענה של בארד באירוע ההשקה, שהוביל לירידת ערך של 100 מיליארד דולר משווי החברה.

הדגמת צ'אטבוט ב-Bing (תמונה: מיקרוסופט)
הדגמת צ’אטבוט ב-Bing (תמונה: מיקרוסופט)

הפרסומות בדרך לצ’אטבוט?

בעוד שהמענה שנותן היום ChatGPT במנוע של בינג איננו מושלם ולפעמים אף בעייתי, במיוחד בשיחות ארוכות עם הצ’אטבוט, עד לרמה שבה הוא מעוניין לגנוב סודות גרעין, אי אפשר להתעלם מהאפשרות שהפופולריות של בינג צפויה לעלות הודות לכלי מבוסס ה-AI.

שוק החיפוש נשלט כיום על ידי גוגל עם 92.9%, בעוד מנוע החיפוש בינג נמצא הרחק מאחור עם מעט יותר מ-3% מהשוק, נתון שעשוי להשתנות בעקבות המהלך של מיקרוסופט.

עם הצפי לעליה בפופולריות של מנוע החיפוש שלה, מיקרוסופט ככל הנראה מעוניינת “לגזור קופון” ולהתחיל להרוויח על ההשקעה שלה ב-OpenAI ובשדרוג מנוע החיפוש בינג, כאשר בדומה לגוגל, גם עבור מנועי החיפוש האחרים מקור ההכנסה הגדול ביותר מגיע משילוב הפרסומות בתוצאות החיפוש.

לפי רויטרס, מיקרוסופט מבצעת כבר היום ניסויים מצומצמים בשילוב פרסומות וקישורים ממומנים בתוצאות החיפוש בבינג, עם התאמות יעודיות על מנת להציג את הפרסומות בצורה טובה יותר כחלק מהצ’אט עם הבוט במענה למשתמש.

אי אפשר לומר כי ההחלטה של מיקרוסופט לשלב פרסומות בתוצאות החיפוש של ה-ChatGPT תפתיע מישהו. בסופו של דבר מדובר על חברה הפועלת בתחום מנועי החיפוש בו הכסף הגדול מגיע מהפרסומות המשולבות בתוצאות החיפוש.

ההבדל היחיד במקרה זה הוא הצורך לשלב אותן בצורה שתהיה יעילה מספיק בפורמט החדש, שמגיע עם כניסת הצ’אטבוטים למנועי החיפוש.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים