מיקרוסופט מוסיפה את ChatGPT לדפדפן Edge ולמנוע החיפוש Bing

new Bing (תמונה: Microsoft) new Bing (תמונה: Microsoft)

מיקרוסופט ערכה היום (ג’, 7.2) אירוע מצומצם בו חשפה את צעדיה הבאים בתחום ה-AI, במסגרתם תשלב את הטכנולוגיה העומדת מאחורי הצ’אטבוט ChatGPT של חברת OpenAI במנוע החיפוש בינג (Bing) ובדפדפן ה-Edge שלה.

ההכרזה תוכננה מראש להיום, אך מגיעה לאחר ההפתעה מצידה של גוגל, אשר רק אמש (ב’) חשפה את “בארד” (Bard), הצ’אטבוט מבוסס ה-AI שיעשה דרכו למנוע החיפוש שלה.

ההכרזה של מיקרוסופט הערב אינה מפתיעה לאור ההדלפה בנושא שכבר הספיקה לחשוף כיצד צפוי להיראות השילוב בין ChatGPT ומנוע החיפוש שלה, אך לשילוב זה מוסיפה החברה גם את דפדפן ה-Edge שלה, במה שהיא מתארת כ”טייס משנה” (Co-Pilot), בהתייחסה לשילובה של טכנולוגיית ה-AI והצ’אטבוט גם כחלק ממנוע החיפוש בינג וגם כחלק מהדפדפן (וברפרנס ל-Github Copilot).

הכלים שישולבו במנוע החיפוש של מיקרוסופט ישענו על הפיתוחים החדשים ביותר של חברת OpenAI, כשבחברה מציינים כי מדובר בגרסה שהותאמה במיוחד למנוע החיפוש ונשענת על חידושים מ-ChatGPT ומ-GPT-3.5 כדי לספק תשובות במהירות וברמת דיוק גבוהה יותר. בנוסף, שילבה מיקרוסופט את מודל ה-AI גם באלגוריתם החיפוש הראשי שלה כדי שמנוע החיפוש יוכל לספק תוצאות טובות יותר.

מה חדש בדפדפן ה-Edge?

הדפדפן של מיקרוסופט יקבל עדכון בצד העיצוב שמטרתו שילוב תכונות AI חדשות לביצוע צ’אט (Chat) וליצירת תוכן (Compose).

את העדכון מציגה מיקרוסופט דרך סיידבר חדש, בעזרתו ניתן ליצור סיכומים בעזרת תכנים המוצגים בדפדפן. במיקרוסופט מספקים דוגמה של סיכום הנקודות החשובות בדוח פיננסי, כשלאחר יצירתו ניתן לבצע השוואות לנתונים המופיעים בדוחות דומים של חברות מתחרות, להסיק מהם מסקנות על מנת לשפר את הסיכום שתרצו ליצור.

במיקרוסופט מתייחסים גם לנוהג הקיים עבור המשתמשים ב-ChatGPT ליצירת פוסטים ברשת החברתית העסקית LinkedIN, את אלה ניתן יהיה לייצר בקלות דרך הסיידרבר, וגם לעדכן את העיצוב, התוכן ואורך הפוסט לפי דרישה עוד לפני פרסומו.

הדגמת תכונות AI בדפדפן Edge (תמונה: מיקרוסופט)
הדגמת תכונות AI בדפדפן Edge (תמונה: מיקרוסופט)

חיפוש ב-Bing בעזרת AI

החלק העיקרי בהכרזה הנוכחית של מיקרוסופט נוגע למנוע החיפוש Bing, כאשר בשילוב כלי ה-AI הנשענים על הטכנולוגיות שפיתחה OpenAI ככל הנראה מקווה החברה ליצור תחרות גדולה יותר עבור מנוע החיפוש של גוגל, שחולש על החלק הארי של שוק החיפוש סביב העולם כבר שנים רבות.

במיקרוסופט מונים מספר יתרונות שיגיעו בשילוב יכולות אותן הכרנו כבר דרך ChatGPT, אלו יגיעו כעת גם למנוע החיפוש:

  • שיפור תוצאות החיפוש: בדומה למה שהציגה גוגל עם מנוע ה-Bard שלה, כך גם במיקרוסופט מתכוונים לשלב את מנוע ה-AI כחלק בלתי נפרד ממנוע החיפוש, כאשר פרט לתוצאות החיפוש הרגילות ניתן יהיה לראות תשובות רלוונטיות ומפורטות יותר בראש התוצאות, ולא רק הפניה לאתרים בהם נוכל לחפש את התשובות.
  • צ’אט אינטראקטיבי: עבור חיפושים מורכבים יותר מציעה מיקרוסופט צ’אט, דרכו תוכלו לשאול שאלות ולהתאים אותן מחדש במידה והתשובות שקיבלתם לא מספקות. בשונה מחיפושים רגילים, המבוצעים לרוב בעזרת שאילתא קצרה, קיום הצ’אט יאפשר לחפש תשובות באופן מפורט יותר על ידי הצגת מידע מפורט יותר בנוגע למה שאנחנו מחפשים על ידי קיום “שיחה” עם הצ’אטבוט בנושאים שמעניינים אותנו.
הדגמת צ'אטבוט ב-Bing (תמונה: מיקרוסופט)
הדגמת צ’אטבוט ב-Bing (תמונה: מיקרוסופט)
  • יצירת תכנים: כלי שימושי לתחילת עבודה מסוימת כמו כתיבת מייל, תכנון חופשה או הכנה לראיון עבודה. במיקרוסופט מציינים כי מנוע החיפוש יציין גם את כל המקורות מהם יצר את התכנים באמצעות קישורים.

מתי זמינים הכלים החדשים?

בשלב הראשון משיקה מיקרוסופט את מנוע החיפוש “בינג” החדש כגרסת הדגמה מצומצמת, זו תהיה זמינה עבור משתמשים מסוימים דרך עמוד החיפוש הראשי באתר Bing.com.

החברה מבטיחה כי כבר בשבועות הקרובים תחל להנגיש את גרסת ההדגמה עבור מיליוני משתמשים בגרסת הדסקטופ, כאשר בהמשך תציג גם גרסה מותאמת למובייל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים