גאדג’טי מסקר: TCL C935 – גוגל TV וחווית שמע מיוחדת

TCL 65C935 (צילום: רונן מנדזיצקי) TCL 65C935 (צילום: רונן מנדזיצקי)

חברת TCL מציעה מגוון רחב של מסכים הנשענים על מערכת ההפעלה Google TV ומבקשים להתחרות בשחקניות המובילות בישראל. את דגם ה-TCL C935 בחרנו לבחון במסגרת הסקירה הבאה בשל הצהרת הנציגות הישראלית כי מדובר במסך הדגל שלה לשנת 2022 ובשל השימוש שלו בטכנולוגיית ה-Mini LED ושילובה של מערכת ההפעלה של גוגל.

את המסך ניתן למצוא בשני גדלים: 65 ו-75 אינץ’, ובשני המקרים מדובר במסכים המבוססים על טכנולוגיית ה-QLED, המגיעים ברזולוציית UHD 4K בפריסה של 2160×3840 פיקסלים, עם עד 1920 איזורי תאורה עצמאיים הודות לשימוש בפאנל תצוגה המבוסס על טכנולוגיית המיני-לד. תוספת מעניינת למסך מגיעה בדמות מערכת שמע מובנית של חברת Onkyo.

TCL C935 – עיצוב וחיבורים

חברת TCL היא אחת מהשחקניות הגדולות בעולם בתחום הטלוויזיות, אך שמה כנראה מוכר פחות בישראל בהשוואה לזה של LG, סמסונג ואפילו הייסנס, שבנו כאן את המותגים שלהם במשך כמה עשורים.

אך בעוד שהטלוויזיות שלה אולי מוכרות לחלקכם פחות, אין זה אומר שהחברה לא מבצעת השקעה גדולה בתחום העיצוב, כשהיא שומרת על מבנה דק יחסית ועל גב “חלק” כמעט, שמשאיר רק פתח קטן לחיבור לחשמל ואיזור נוסף לשאר החיבורים, אותו ניתן לכסות כדי לשמור על האסתטיקה.

עובי המסך עומד על כ-2 ס”מ בלבד, כשעובי המסך כולו מגיע לכ-4.5 ס”מ, ובתוספת הרגלית המחזיקה אותו על השולחן מדדנו עומק של כ-30 ס”מ. כמו הטלוויזיה, גם הרגלית מגיעה בצבע שחור, והיא שטוחה ולא גדולה יתר על המידה, מה שמאפשר להניח את הטלוויזיה גם על גבי שידות לא עמוקות במיוחד (עד כ-30 ס”מ, כאמור).

מתחת למסך עצמו ניתן לראות את מערכת השמע של חברת Onkyo המשולבת בה. בחברה מציינים כי המערכת משלבת 9 רמקולים בעוצמה מירבית של 100 וואט, כאשר בחלק האחורי של הטלוויזיה משולב גם סאב וופר מובנה, כאשר באופן כללי מציעה המערכת מבנה של 2.1.2 ערוצים ותומכת ב-Dolby Atmos (שכמובן בדקנו).

מערכת אונקיו, TCL 65C935 (צילום: רונן מנדזיצקי)
מערכת אונקיו, TCL 65C935 (צילום: רונן מנדזיצקי)

את החיבורים מחלקת TCL בין שני צידי הטלוויזיה, כך שאת החיבור לחשמל תמצאו בצד אחד שלה, ואת כל היתר בצד השני. בין החיבורים ניתן למצוא 4 חיבור HDMI עם תמיכה ב-4K ב-60 הרץ וב-120 הרץ (אחד מהם תומך גם ב-ARC/eARC), כניסה לכבלים, כניסת AV, כניסה לאוזניות, חיבור אופטי, חיבור רשת קווי (LAN) וזוג חיבורי USB-A.

בנוסף, תוכלו למצוא בטלוויזיה תמיכה בקישוריות בלוטות’ 5.2 וב-WiFi 6, תמיכה ב-Air Play 2 וב-ChromeCast של גוגל.

חיבורים, TCL 65C935 (צילום: רונן מנדזיצקי)
חיבורים, TCL 65C935 (צילום: רונן מנדזיצקי)

השלט רחוק שמגיע יחד עם הטלוויזיה מגיע בעיצוב מעט גדול ומיושן, והייתי שמח לו היה קטן יותר, אם רק כדי שיהיה קל יותר להגיע לכל הכפתורים ביתר קלות.

השלט כולל כמה כפתורי פעולה מהירים, חלקם לא יותר מידי שימושיים בארץ, אך כן תמצאו גישה מהירה ליוטיוב, נטפליקס ופריים וידאו של אמזון. בנוסף, קיימים גם כל הכפתורים הבסיסיים לשליטה על ווליום, מעבר למסך הבית ופאנל עגלגל דרכו תוכלו לנוע בקלות בין התפריטים.

שלט רחוק, TCL 65C935 (צילום: רונן מנדזיצקי)
שלט רחוק, TCL 65C935 (צילום: רונן מנדזיצקי)

ממשק משתמש ומערכת הפעלה

מערכת ההפעלה עליה נשענת הטלוויזיה היא Google TV בגרסה 11, מה שמגיע עם מספר לא מבוטל של יתרונות בצד התמיכה באפליקציות, חיבור קל מאוד לחשבון המשתמש שלכם בגוגל עם ההפעלה הראשונה של הטלוויזיה.

במסך ה-TCL C935 מצאנו את האפליקציות של נטפליקס, יוטיוב, דיסני+, פרטנר TV, סלקום TV, פריים וידאו, סטינג, NEXT וגם +yes, ואני מקווה שאני לא שוכח משהו, ובקיצור – תמיכה רחבה בשלל אפליקציות מדיה אליהן תוכלו להתחבר, זאת בנוסף לשלל גדול של אפליקציות נוספות הקיימות בחנות של גוגל ואפילו תמיכה בעוזרת הקולית Google Assitant, שעבדה לי בשפה העברית בחיפוש קולי דרך השלט רחוק, אם כי רק לתכנים הזמינים ביוטיוב.

TCL 65C935 (צילום: רונן מנדזיצקי)
TCL 65C935 (צילום: רונן מנדזיצקי)

הביצועים של מערכת ההפעלה מרשימים, התנועה בממשק יחסית מהירה והפעלת האפליקציות גם היא די מהירה, אם כי נתקלתי בכמה אפליקציות שדרושות שיפור, כמו האפליקציה של +yes שנוטה לזמני טעינה ארוכים וצורך להפעלה מחדש לעיתים. מדובר באפליקציה נחותה אל מול זו שבדקתי למשל על גבי ה-Apple TV.

בזמן מעבר בין אפליקציות, פעמים רבות הופעלה האפליקציה מחדש, מה שמנע ממני לחזור למקום בו הפסקתי, ונאלצתי להתחיל את הכל מחדש.

הממשק עצמו נוח למדי, כשאת האפליקציות המרכזיות ניתן לראות בתפריט בראש מסך הבית, תחתיו משולבים תפריטים מהירים שיציגו בפניכם אפשרות להמשיך צפייה בתכנים ביוטיוב וגם הצעות לתכנים לשירותים תומכים (פריים וידאו ואפל tv פלוס, מבדיקתי).

מעבר לכך, כמות התפריטים וההגדרות בטלוויזיה די משוגעת וניתן לשוטט בין התפריטים זמן רב, לא כי קשה למצוא את מה שמחפשים (ההיפך!), אלא בגלל האפשרויות הרבות הזמינות בטלוויזיה. ועם זאת, קיים גם חיסרון בכל השפע הזה, כשלא מצאתי דרך פשוטה או נוחה להגיע לתפריטים בזמן צפייה בתוכן.

למשל, בניסיון לעבור לשמע ממקרן קול חיצוני בזמן הצפייה, נדרשתי לעבור בין שישה תפריטים שונים עד שהגעתי ליעד, ואז כדי לצאת יכולתי לבחור בין לחיצה חוזרת על כפתור החזור, שניווט חזרה לאחור תפריט אחר תפריט עד שחזר לתוכן שמנגן ברקע, או לחלופין ללחוץ על כפתור ההגדרות הראשי בשלט, ואז בכפתור חזרה לאחור. מעט מיותר כשרוצים לבצע פעולות מהירות הקשורות לשמע או תמונה.

בין כל התפריטים ניתן למצוא גם כאלה היעודיים עבור גיימרים, ומציעים אפשרויות מתקדמות שגיימרים אדוקים יותר יאהבו, כמו מעקב בזמן אמת אחר ה-FPS, זיהוי אוטומטי של הפעלת משחקי מחשב ומעבר אוטומטי למצב משחק, וגם תמיכה ב-144Hz VRR, לגביו אוכל רק לומר שלא הצלחתי להפיק בפועל, אך קיים אחד מבין חיבורי ה-HDMI היעודי לכך והחברה בישראל מצהירה על תמיכה במצב זה במפרט הטכני ששלחה לנו. ולבסוף – קיימת גם תמיכה ב-FreeSynch Premium Pro.

תמונה וצליל

טלוויזיית ה-TCL C935 שהגיעה לסקירה בגאדג’טי מציעה מסך 65 אינץ’ ברזולוציית 4K עם תמיכה בקצב רענון משתנה של עד 120 הרץ, עם חיבור HDMI אחד המציע בתמיכה ב-VRR 144Hz עליה מצהירה החברה.

התמונה שמפיק מסך המיני-לד מרשימה למדי, עם בהירות גבוהה מאוד, אשר על פי החברה מסוגלת להגיע עד לרמת 2000nits. ייצוג הצבעים בסקלה של הצבעים העזים יותר, ככל הנראה השפעה של טכנולוגיית ה-QLED, אותה ראינו בעבר גם במסכי המיני-לד של סמסונג, אך כמו ברבות מהטלוויזיות בשוק, גם כאן תוכלו לבחור בין מצבי תמונה שונים, שיאפשרו לכם להתאים את התמונה לטעם שלכם טוב יותר.

רמת ההשתקפויות במסך נמוכה מאוד, אך ניתן לפגוש בה בזמן שתצפו בסצינות חשוכות יותר ובעיקר בצפייה בזוויות רחבות יותר, בהן ניתן לראות השתקפויות של מקורות תאורה חזקים על גבי הטלוויזיה. בצפייה רציפה, גם במהלך היום, לא הרגשתי הפרעות מצד התאורה בצפייה מול הטלוויזיה.

TCL 65C935 (צילום: רונן מנדזיצקי)
TCL 65C935 (צילום: רונן מנדזיצקי)

בכל הנוגע לשמע TCL מצליחה לשדרג באופן משמעותי את החוויה אל מול רמקולים אותם אנו רגילים למצוא בטלוויזיות. מערכת השמע של Onkyo מפיקה צלילים חזקים מאוד גם ברמות נמוכות יותר (20%-30%) וחווית השמע הכללית מצוינת, אך עדיין לא ברמה של מקרן קול (ההשוואה בוצעה מול Sonos Beam מהדור השני).

קשה להעביר במילים חווית שמע, אז אנסה להיכנס לפרטים ספציפיים. בזמן צפייה בסרטים או סדרות בטלוויזיה המציעים תמיכה בסוגי שמע שונים, מצאתי שהחוויה הכללית טובה מאוד, אך הצלילים הרגישו עבורי מעט ממורכזים סביב הטלוויזיה.

מאידך, בבדיקה של תבניות צליל שנועדו לבחון צלילים המגיעים מכיוונים שונים, מצאתי שאני מרגיש באופן ספציפי את הצלילים כשהם יצאו מצד ימין, שמאל או מלמעלה, וכשהאזנתי לשיר עמוס בבאסים, אלה הורגשו היטב בחדר בעוצמות גבוהות יותר.

אז את הצליל ההיקפי שמבטיח מצב ה-Dolby Atmos הצלחתי למצוא, אך לא באותה מידה בה קיבלתי אותו כשחיברתי את האיירפודס פרו התומכות למסך הטלוויזיה, אז כבר עברה חווית השמע למשמעותית יותר.

TCL 65C935 (צילום: רונן מנדזיצקי)
TCL 65C935 (צילום: רונן מנדזיצקי)

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-TCL C935

טלוויזיות המיני-לד הפכו מרשימות למדי ובהחלט מעלות את התהייה על ההבדלים ביניהן ובין טלוויזיות ה-OLED. בעוד שעדיין ניכרים ההבדלים לטובת מסכי ה-OLED, אלו הצטמצמו משמעותית הודות לטכנולוגיות נוספות שמסוגלות לשפר את יכולות הצגת התמונה, כשהשאלה המרכזית שנותרה נוגעת למחירים הגבוהים של דגמי המיני-לד.

עם מערכת הפעלה של גוגל שכוללת כל אפליקציית תוכן שניסיתי לחפש ויכולות נוספות בתחום התוכנה, בהן גם דגש רב על צד הגיימינג, בהחלט קיימת תחרות למערכות הסגורות של סמסונג ו-LG, אם כי ניכר שמפתחי האפליקציות עדיין נוטים יותר לכיוון פלטפורמות אחרות, כאשר לא כל האפליקציות מספקות את החוויה שהייתי רוצה לקבל בטלוויזיה (בדגש על האפליקציה של +yes).

בצד התמונה מצליחות טכנולוגיות ה-QLED ומיני-לד לספק תמונה מרשימה מאוד, אם כי בזוויות צפייה רחבות יותר מצאתי השתקפויות ממקורות תאורה חזקים, וגם בסצינות חשוכות יותר ניתן להבחין בהשתקפויות על גבי המסך, אם כי אלו פחות הפריעו לי בזמן הצפייה השוטפת.

בצד הסאונד מספקת TCL את תוספת הערך על גבי מסכים אחרים בשוק, עם רמת שמע גבוהה מאוד, באסים מרשימים בעוצמות הגבוהות, ועדיין חוסר מסוים בצלילים ההיקפיים, על אף נוכחותה של טכנולוגיית ה-Dolby Atmos.

מחיר: 7,590 ש”ח (אחריות: SG אלקטרוניקה)

מה אהבנו?

  • איכות תמונה
  • מערכת שמע Onkyo
  • מערכת הפעלה
  • תמיכה ב-4K/120Hz דרך חיבורי HDMI

ומה פחות?

  • תפריטי הגדרות מסורבלים
  • מחיר


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים