שובר קופות? “שהאזאם 2: זעם האלים” מתרסק מתחת לציפיות

זכארי לוי מתוך זכארי לוי מתוך “שהאזאם 2: זעם האלים” (באדיבות טוליפ)

על אף התגובות החיוביות ברובן, סרט ההמשך “שהאזאם 2: זעם האלים” (Shazam! Fury of the Gods) אינו מצליח להלהיב את צופי הקולנוע בסוף השבוע הראשון ליציאתו. הסרט החדש סיים את הקרנות הבכורה שלו אפילו מתחת לציפיות שהיו יחסית נמוכות מלכתחילה עבור סרט בסדר גודל שכזה.

בארה”ב גרף הסרט 30.5 מיליון דולר, סכום מאכזב למדי. הציפייה של אולפני וורנר הייתה לסכום של בין 35 ל-40 מיליון דולר, מה שמראש שידר חוסר אמון בסרט. בסופו של דבר אפילו התחזיות הנמוכות האלו לא התגשמו והסרט הסתפק בסכום פעוט יותר. לשם השוואה, הסרט הקודם של שהאזאם שוחרר ב-2019 וזכה לסכום של 53.5 מיליון דולר.

גם מחוץ לארה”ב הסרט לא זכה לנתונים שונים. בקופות הגלובליות הוסיף הסרט עוד 35 מיליון דולר, כך שבסך הכל הסרט גרף 65.5 מיליון בכל העולם. זאת אחרי שהסטודיו חזה רווחים בסביבות 85 מיליון דולר – 20 מיליון פחות מהתוצאה הסופית.

זהו סכום דומה לזה שהרוויח לאחרונה הסרט “צעקה 6” (Scream VI) אשר הפקתו הייתה זולה בהרבה. עניין התקציב של “שהאזאם 2” רק הופך את הגלולה למרה יותר – הסרט הראשון הופק בתקציב של פחות מ-100 מיליון דולר, סכום צנוע יחסית עבור סרט גיבורי על. את הקרנות הבכורה הגלובליות שלו סיים עם 158 מיליון דולר, שהתנפחו בשבועות העוקבים לסכום מרשים של 366 מיליון.

הסרט החדש לעומת זאת כבר הגדיל את התקציב לכ-125 מיליון דולר, ונראה כי ההשקעה לא תחזיר עצמה הפעם באותה קלות.

שהאזאם 2: זעם האלים (תמונה: Warner Bros)
שהאזאם 2: זעם האלים (תמונה: Warner Bros)

הכישלון הגדול ביותר של “זעם האלים” מגיע מהשוק הסיני הענק, בו הרוויח סכום פעוט של 4.4 מיליון דולר. הכישלון הזה מצטרף לטרנד הולך וגובר בסין מאז מגיפת הקורונה, לפיו המדינה מפנה גבה לקולנוע ההוליוודי.

הסרט האמריקאי היחיד שהצליח לאחרונה בסין הוא “אווטאר: דרכם של המים” שלקח יותר מפי שלושה מהסכום של שהאזאם רק ביום הראשון שלו באקרנים – 15 מיליון דולר. את סוף השבוע הראשון כולו סיים בסין עם למעלה מ-120 מיליון דולר.

“שהאזאם 2” נחת בבתי הקולנוע כסרט הראשון של חברת DC לאחר חילופי המשמרות בפסגה. הסרט נותר כאחת מהשאריות האחרונות של היקום הקולנועי הקודם של החברה, שצפוי לאתחל עצמו תחת ידיהם של ג’יימס גאן ופיטר ספרן.

כעת נותר לראות מה יעלה בגורלם של שני הסרטים הבאים שנגררו מהתקופה הקודמת של DC, “הפלאש” שישוחרר ביוני ו“אקווהמן: הממלכה האבודה” שיגיע בדצמבר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים