בעקבות ההצלחה החדשה של מנוע החיפוש בינג, הפרסומות בדרך

new Bing (תמונה: Microsoft) new Bing (תמונה: Microsoft)

עם ההצלחה מגיע גם התיאבון, דבר אותו ניתן ללמוד מפרסום חדש של מיקרוסופט (Microsoft) על הצמיחה בבסיס המשתמשים בבינג (Bing), מנוע החיפוש של החברה, לו כבר יותר מ-100 מיליון משתמשים פעילים, מהם שליש משתמשים חדשים אשר לפי מיקרוסופט מהווים “הזדמנות חדש בעבור מפרסמים”, או במילים אחרות… הפרסומות בדרך לבינג החדש.

מנוע החיפוש של מיקרוסופט, בינג, נהנה מהצלחה גדולה בעקבות שילובו של הצ’אטבוט ChatGPT עם מודל ה-GPT-4 העדכני, הצלחה המגיעה לאחר השקעה גדולה של מיקרוספט ב-OpenAI.

כעת נראה כי הגיע זמנה של מיקרוסופט לקטוף את פירות ההצלחה עם הוספת מודעות בתוצאות השיחות של המשתמשים עם הצ’אטבוט בחיפוש בבינג החדש.

הפרסום הרשמי של החברה מצטרף למידע קודם על שילוב פרסומות בתוצאות החיפוש בבינג, כאשר דיווחים שונים מצביעים על כך כי פרסומות שולבו כבר מהיום הראשון של השקת גרסת הבינג החדשה, אך הן לא היו גלויות לכלל המשתמשים, אלא חלקיות בלבד כחלק מפיתוח “דור חדש של פרסומות” שיתאים לפורמט השימוש ב-ChatGPT.

צילום מסך עדכני שצץ בטוויטר מציג צמד פרסומות עם הסימון ‘AD’ (“פרסומת”) בחיפוש אחר “מכונית הונדה זולה” כדוגמה.

שילוב פרסומות בתוצאות מנועי החיפוש השונים הוא לא דבר חדש, ומדובר על מקור ההכנסה העיקרי של חברות מנועי החיפוש הגדולות, בהן גוגל שעדיין שולטת בשוק הדפדפנים.

במקרה של מיקרוסופט, החברה עדיין מפתחת ומבצעת ניסויים כיצד לשלב פרסומות בצורה הטובה ביותר במענה שמספק מנוע הבינג החדש למשתמשים.

פרסומות כשלעצמן הן לא דבר רע, והשאלה הגדולה ביותר לא נוגעת לנוכחותן, אלא על האופן בו ישולבו בתוצאות החיפוש, ויותר מכך, תעדוף תוצאות החיפוש לקבלת המידע המבוקש או הטיה לכיוון מפרסמים שיהיו מוכנים לשלם למיקרוסופט על מנת שיוצגו בראש החיפוש שיבצעו המשתמשים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים