גוגל נמצאת בשלבים מוקדמים של פיתוח מנוע חיפוש חדש לחלוטין, אשר יישען על הידע שצברה בתחום החיפוש מאז שנות ה-90 המאוחרות ויאפשר התאמה אישית יותר של תוצאות חיפוש ומידע אחריו תרים המשתמשים על ידי שימוש במנוע המבוסס על בינה מלאכותית.
על פי דיווח של הניו-יורק טיימס, מנוע החיפוש החדש יאפשר למשתמשים בו לקבל מידע הרלוונטי יותר להם באופן ספציפי על ידי למידת התנהגותם בזמן חיפוש מידע לאורך זמן, תוך שילוב כלים נוספים שיעזרו להם להגיע לתוצאה המיוחלת, כמו הצגת נקודות ששווה לבחון במחקר על נושא משוים, הצגת רשימה של מוצרים לרכישה בהתאם למה שידוע על המשתמשים מחיפושים קודמים וכמובן יכולת תקשורת שונה ודמוית שיחה בזמן החיפוש, בדומה לחוויה שמציעים כיום צ’אטבוטים דוגמת “בארד” או ChatGPT.
פרוייקט MAGI
בעוד שהפרויקט הגדול יותר של גוגל בתחום החיפוש מבוסס ה-AI נמצא רק בתחילת דרכו, וללא מועד השקה ברור, בחברה עובדים גם על המשך הפיתוח והשיפור של מנוע החיפוש הקיים.
על פי הדיווח של הטיימס יהיה מדובר בצבר עדכונים שישענו על בינה מלאכותית ויוכלו לתת מענה לחברה סמסונג, אשר שוקלת על פי הדיווח לעבור לשימוש במנוע החיפוש המתחרה “בינג” של מיקרוסופט במוצריה, מה שעשוי להוביל להפסד של הסכם ששוויו מוערך בכ-3 מיליארד דולר עבור גוגל.
בגוגל הציגו פתרונות מבוססי בינה מלאכותית עבור מספר לא מבוטל של מוצרים בשנים קודמות, בהם גם למנוע החיפוש שלה, כך ש”פרויקט MAGI” אותו ככל הנראה תציג החברה בקרוב עשוי להיחשף כצבר של עדכונים שבשגרה ולא בהכרח כצעד ענק קדימה.
עם זאת, הדיווח של הטיימס מעיד על כך כי בגוגל לוקחים את פרויקט MAGI ברצינות ומינו כ-160 עובדים בחברה לעבוד עליו. כאשר הפרויקט עשוי להיות מושק כבר בחודש הבא, בדיוק בזמן לכנס המפתחים Google IO 2023.
העדכונים שיביא עימו פרויקט MAGI למנוע החיפוש יכללו בין היתר דברים שכבר הספקנו לראות מצד המתחרה מיקרוסופט, ששילבה את הצ’אטבוט ChatGPT של חברת OpenAI במנוע החיפוש “בינג החדש”.
בנוסף ליכולת לקיים צ’אט עם מנוע החיפוש, תכונה שגוגל כבר הציגה במידה מסוימת עת שחשפה את הצ’אטבוט “בארד” בחודש הקודם, מציינים בטיימס כי בין התוספות החדשות שנראה בעתיד הקרוב במנוע החיפוש נוכל למצוא יכולת לספק עזרה ואף לכתוב קטעי קוד עבור מפתחי תוכנה, זאת לצד יכולת לקבל עזרה בהשלמת עסקאות רכישת מוצרים שראינו דרך מודעות שהופיעו בחיפוש.
בהמשך הדרך אנו עשויים למצוא גם אפשרויות נוספות אותן יציע הצ’אטבוט של גוגל לצד החיפוש שלנו אחר מידע, כשדוגמה אחת לכך היא יכולת לאתר איזורים לטיול בעת שאנו מחפשים מקום ללינה במלון או דרך AIRBNB.
חלק מהתכונות המוזכרות בדיווח של הטיימס כבר זכו להתייחסות מגוגל בעבר, כמו למשל Multisearch, תכונה שקיבלה התייחסות נוספת בכנס ה-Search On האחרון של החברה בספטמבר 2022, אז הציגה גוגל יכולת לשאול שאלות על תמונה על מנת לקבל מידע נוסף סביבה.
פרטים רשמיים על “פרויקט MAGI” ככל הנראה יחשפו כבר בכנס המפתחים הקרוב של גוגל, שייפתח בעוד פחות מחודש, ב-10 במאי, 2023.
מגוגל נמסר:
אנחנו משלבים בינה מלאכותית במנוע החיפוש כבר שנים. אנחנו עושים זאת לא רק כדי לשפר באופן דרמטי את איכות התוצאות שלנו, אלא גם כדי להציג דרכים חדשות לגמרי לחיפוש, כמו Lens ו-Multisearch. עשינו את זה בדרך אחראית ששומרת על הרף הגבוה שהצבנו כדי לספק מידע איכותי. לא כל מצגת בסיעור מוחות או רעיון על מוצר מובילים להשקה, אבל כמו שכבר אמרנו, אנחנו מתרגשים לשלב פיצ’רים חדשים של בינה מלאכותית במנוע החיפוש ונחשוף עוד פרטים בקרוב.
חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.
הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.