עוברים לחיפוש ויזואלי: גוגל שמה דגש על חיפוש עם תמונות

גוגל הציגה כמה עדכונים הנוגעים לשירותים אותם היא מספקת, בראשם מנוע החיפוש, עימו היא מתקדמת יותר ויותר אל עבר החיפוש הויזואלי עם דגש על חיפושים המבוצעים באמצעות תמונות.

חיפוש באמצעות תמונות

באירוע Search On 2022 הדגישה גוגל שתי תכונות אותן הציגה מוקדם יותר השנה, הראשונה היא Multisearch, תכונה המאפשרת לצלם תמונה או צילום מסך בטלפון ולהוסיף לה טקסט על מנת לכוון טוב יותר את החיפוש. בגוגל השוו זאת לחיים האמיתיים עם הדוגמה הבאה: אתם רואים משהו בדרככם, מצביעים עליו ושואלים לגביו שאלה.

אפשרות החיפוש multisearch הוצגה במקור בתחילת השנה והיא זמינה בשפה האנגלית, אך כעת מציינת החברה כי תשיק אותה ב-70 שפות נוספות תוך מספר חודשים, כאשר בין השפות הנתמכות ניתן למצוא גם את השפה העברית.

תכונה נוספת ומשלימה מגיעה בדמות Multisearch Near Me, גם את זו כבר הספיקה גוגל להציג מוקדם יותר השנה במסגרת כנס המפתחים Google IO. תכונה זו מאפשרת לצלם תמונה או צילום מסך של חפץ כלשהו או מנת אוכל שנראית לנו טוב ובגוגל ידעו לכוון אותנו היכן בסביבתנו ניתן למצוא את מה שצילמנו.

במקרה של Multisearch Near Me מדובר בהשקה רכה יותר, כשאת התכונה החדשה תשיק גוגל באנגלית ובארה”ב בלבד בסתיו הקרוב.

צד נוסף בחיפוש הויזואלי שמציעה גוגל הוא זה של Google Lens, תכונה ותיקה למדי המאפשרת לבצע חיפוש על ידי צילום תמונות. תכונה זו נמצאת בשימוש נרחב ובגוגל מדווחים כי אחת מהאפשרויות המעניינות יותר שלה, המאפשרת לתרגם טקסט ליותר מ-100 שפות שונות דרך תמונות, מציעה כבר יותר ממיליארד חיפושי טקסט בתמונות מידי חודש.

את יכולות התרגום של טקסט באמצעות תמונות מבקשת גוגל לעדכן כעת פעם נוספת, ומאוחר יותר השנה תשיק החברה אפשרות חדשה שתציג את הטקסט המתורגם באופן טבעי יותר מבעבר על גבי התמונה עצמה, בתוספת היכולת להציג טקסט בצורה טבעית גם על גבי תמונות מורכבות יותר.

תרגום על גבי תמונות עם Google Lens

גוגל רוצה להיות השער שלכם לקניות ברשת

אחת מהתוספות המשמעותיות יותר שמציגה גוגל למנוע החיפוש שלה תגיע תחילה לאפליקציית החברה במכשיריה של אפל, היכן שגוגל נוהגת לערוך רבים מהניסיונות שלה בכל הנוגע לתכונות חדשות בחיפוש.

משתמשי iOS יחלו בקרוב לראות באפליקציה של גוגל אפשרויות חדשות שיוצגו מתחת לתיבת החיפוש הראשית, בהן גישה מהירה לחיפוש מוצרים לקניה באמצעות צילומי מסך שבוצעו במכשיר, תרגום טקסט דרך המצלמה ועוד.

הגישה המהירה לחיפוש מוצרים תעזור לגוגל להביא אתכם לאתרי קניות מהר יותר, מה שיעזור לבעלי החנויות שמוכרות את המוצרים שאתם מחפשים להגיע אליכם בצורה פשוטה יותר, לכם להגיע למוצרים שאתם רוצים מהר יותר ולגוגל להרוויח על ידי הצגת תוצאות חיפוש בתשלום.

קיצורי דרך לחיפוש

חיפוש מהיר יותר עם פחות מילים

בחודשים הקרובים מתכננת גוגל להציג דרכים מהירות יותר עבורכם להגיע למידע שתרצו לחפש, זאת על ידי ניסיון להבין את מה שאתם מחפשים עם פחות מילים ובאמצעות השלמת החיפוש האוטומטית, המאפשרת לחזות מראש את מה שאתם רוצים לחפש.

חיפוש מהיר עם השלמה אוטומטית

בגוגל מציינים כי העדכון החדש יאפשר להגיע לתוצאות הנכונות על פי הכוונה שלכם בחיפוש גם אם תזינו פחות מידע בחיפוש עצמו, וגם לחקור את הנושא שחיפשתם לעומק על ידי הצגת המידע בצורה מסודרת יותר שתיחשף בפניכם ככל שתרצו בכך.

במידה ואתם לא בטוחים לגבי מה או איך בדיוק לחפש את מה שאתם רוצים, גוגל תציג בפניכם מחרוזות חיפוש או נושאים רלוונטים שיעזרו לכם לבנות את השאלה שלכם ברגע שתתחילו להקליד את מחרוזת החיפוש שלכם.

דוגמה לכך מספקת גוגל בחיפושים המבוצעים בהגעה לעיר חדשה בזמן חופשה. החברה תוכל להציף בפניכם מידע אודות הסביבה שלכם, מקומות ששווה לבקר בהם ואפילו תצוגה ויזואלית עם קטעי וידאו קצרים ממקומות בהם אחרים כבר הספיקו לבקר.

מידע מפורומים וקבוצות דיון

חלק נוסף בחיפוש שיקבל דגש הוא מידע המגיע מטעם אנשים באתרים המבוססים על פורומים או קבוצות דיון, דוגמת Reddit או Quora.

התכונה החדשה נוספת לתוצאות החיפוש בחלק משלה שייקרא Discussions and Forums ובו תוכלו לראות מידע נוסף הקשור לחיפוש שביצעתם.

בגוגל מספקים דוגמה לחיפוש אחר מכונית חדשה המתאימה למשפחה גדולה, כאשר תוצאות החיפוש מהפורומים יציגו קישורים לדיונים אודות המלצות על מכוניות המתאימות למשפחה גדולה.

בדרך זו מפרידה גוגל בין תוצאות חיפוש המציגות מידע על נושא כלשהו ובין תוצאות המציגות מידע המגיע מצד ראשון, ובמקרה של הדוגמה שסיפקה גוגל – אנשים שרכשו מכונית שמתאימה למשפחה גדולה וחווים דעתם על מה שכבר רכשו.

Discussions and Forums

 

חיפוש באמצעות גוגל מפות

בין התכונות החדשות שהציגה גוגל לאפליקציית המפות שלה ניתן למצוא אחת הקשורה גם היא לחיפוש הויזואלי עליו שמה החברה דגש באירוע הנוכחי.

אפשרות ה-Live View הקיימת מזה מספר שנים מאפשרת לנו לנווט באמצעות המפות של גוגל על גבי המציאות, כך שכיוון המצלמה של הטלפון לסביבה תציג בפנינו הנחיות לאן ללכת ממש על הרחוב בו אנו נמצאים במציאות.

כעת מרחיבה גוגל את הטכנולוגיה ומוסיפה את “חיפוש באמצעות Live View“, אפשרות חדשה באפליקציית המפות שתאפשר לאתר במהירות דברים שאתם מחפשים בסביבתכם באותו רגע.

כל שיש לעשות זה לכוון את המצלמה לכיוון כלשהו סביבכם ותוכלו לראות בועיות מידע המציגות את מה שחיפשתם. אם למשל אתם מחפשים מכולת קטנה לרכישת שתייה בזמן שאתם מסתובבים בעיר או כספומט להוצאת כסף, “חיפוש באמצעות Live View” יאפשר לכם לראות האם יש את מה שאתם מחפשים בקרבת מקום אליכם.

חיפוש עם Live View

אפשרות החיפוש עם Live View תושק תחילה בלונדון, לו.ס אנג’לס, ניו-יורק, סן פרנסיסקו, פריז וטוקיו בחודשים הקרובים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים