יש לכם שאלה? זקוקים לעזרה? פתחו את החלון ושאלו את זיגי

אין ספק שעם הכרזתה של אפל על “סירי” העוזרת האישית, נפתחה זירת קרב חדשה ומסקרנת במסגרתה ינסו מפתחי אפליקציות להציג יישומים חכמים המסוגלים לתקשר איתנו ולפעול בהתאם להוראותינו. מאז ההכרזה של סירי ל-iPhone 4S הספקנו לראות לא מעט אלטרנטיבות – הרבה פחות חכמות ואנושיות מהעוזרת של אפל, אך מספיקות על מנת לבצע פעולות פשוטות יחסית. השבוע צצה לה עוזרת גם למשתמשי מערכת ההפעלה הניידת של מיקרוסופט – Windows Phone – העונה לשם “שאל את זיגי” (Ask Ziggy).

גם האפליקציה הזו, אשר פותחה על ידי שי לייב, עובדת על עיקרון פעולה דומה לזה של סירי מבית אפל – זיהוי הקול של המשתמש באפליקציה. “שאל את זיגי” לא מסוגלת לבצע כעת פעולות מסוימות כמו אלה שסירי מסוגלת לבצע כדוגמת קביעת פגישות או התראות שעון מעורר, אך מציעה מגוון אפשרויות אחרות כגון ניווט, שליחת הודעות טקסט וחיוג לאנשי קשר. בנוסף כמובן, האפליקציה מסוגלת לענות על כמעט כל שאלה שתשאלו אותה וזאת במידה ותבטאו את עצמכם כמו שצריך בשפה האנגלית. ניתן לומר שישנו דמיון עיצובי לא קטן בין זיגי למתחרה התפוחית שלה, בין אם בצורות הגיאומטריות המופיעות על המסך ובין אם בצבעים. ומה יקרה אם נשאל את זיגי דבר מה ולא תהיה לה תשובה מתאימה? נורא פשוט – היא תחפש את השאלה באינטרנט ואף תקריא את התוצאות בצירוף קישורים למספר עמודים באותו הנושא.

נכון, האפליקציה של אפל מתקדמת ומלוטשת הרבה יותר, אך עד לרגע בו מיקרוסופט תשיק שירות עצמאי דומה, מדובר בתחליף לא רע בכלל שממשיך להתעדכן ולהשתפר. ומה עם גוגל? בינתיים ישנן לא מעט שמועות שענקית החיפוש עובדת על מתחרה ישירה לסירי, שכבר בימיה הראשונים תדע להבין ולדבר בעשרות שפות וזאת בהסתמך על העדכונים האחרונים של שירות החיפוש הקולי שקיבל באחרונה שדרוג הכולל תמיכה במגוון שפות – ביניהן גם עברית.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים