אלדר מורטזין: מיקרוסופט קרובה מאד לרכישת חטיבת הסמארטפונים של נוקיה

בסוף שנת 2010 חשף גורו הסלולר אלדר מורטזין כי חברת נוקיה נמצאת במגעים מתקדמים עם חברת מיקרוסופט במטרה להשיק מכשירים מבוססי מערכת ההפעלה Windows Phone. כחודשיים לאחר מכן, הודיעו שתי החברות כי הן מאחדות כוחות באמצעות מערכת ההפעלה הניידת של מיקרוסופט, אשר תוטמע על כל מכשירי הסמארטפון החדשים מבית נוקיה הפינית. היום מדווח אלדר מורטזין כי בכירים מנוקיה ומיקרוסופט יפגשו בלאס-וגאס במהלך השבוע הבא, ככל הנראה בין האירועים השונים של תעכרות CES, במטרה לסכם את רכישת חטיבת המכשירים החכמים של נוקיה בידי מיקרוסופט.

הציוץ של מורטזין כולל את שמותיהם של סטיב באלמר (מנכ”ל מיקרוסופט), אנדי ליס (נשיא חטיבת Windows Phone), סטיבן אלופ (מנכ”ל נוקיה) ושל קאי אויסטמו (מנהל פיתוח ראשי בנוקיה) שייפגשו בשבוע הבא ויכריעו את דינה של יצרנית הסמארטפונים השלישית בגודלה (אחרי סמסונג ואפל). יש לציין כי השמועות אודות רכישת מחלקת המובייל של נוקיה על ידי מיקרוסופט החלו לצוץ כבר בפברואר 2011, מאז הכריזו השתיים על שיתוף הפעולה ההדוק – אך הדברים נשללו פעם אחר פעם על ידי נציגים בכירים בנוקיה. שמועות אחרות טוענות כי ברגע שהדבר יקרה, איפשהו בחציון הראשון של 2012, יעזוב סטיבן אלופ את נוקיה ויחזור לכהן בתפקיד בכיר במיקרוסופט, אותו עזב טרם כניסתו לתפקיד מנכ”ל החברת הפינית.

[poll id=”16″]

עד עתה שוחררו שני מכשירי Windows Phone מבית נוקיה – Lumia 710 ו-Lumia 800 שזוכים להצלחה באירופה, כשבארה”ב התמונה קצת שונה משום שאינם תומכים ברשת הדור הרביעי, יכולת אותה שומרת נוקיה ל-Lumia 900 שיוכרז בשבועות הקרובים. יחד עם Lumia 900, יושק גם קמפיין פרסום רחב היקף בשווי של כ-200 מיליון דולר אותו תממן מיקרוסופט לבדה. להערכתם של אנליסטים, באם העסקה המחודשת בין נוקיה ומיקרוסופט תיחתם, צפויה ענקית התוכנה לשלם על הרכש החדש סכום מוערך של כ-19 מיליארד דולרים.

יש לשים לב שמורטזין ויתר הדיווחים מדברים על חטיבת המכשירים החכמים ולא על חטיבת המובייל כולה, כך שנוקיה תמשיך לתפקד כחברה עצמאית בכל המישורים. יתר עסקיה של נוקיה כוללים ייצור מכשירי סדרה 40 לשוק הנמוך, מכשירי סימביאן לשוק הבינוני וכן ייצור רכיבים שונים והקמת תשתיות ופתרונות תקשורת מתקדמים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים