הכירו את Llama 2 – מודל ה-AI החדש והפתוח של מטא ומיקרוסופט

מודל Llama 2 (מקור מטא) מודל Llama 2 (מקור מטא)

מטא (Meta) ומיקרוסופט (Microsoft) הכריזו אמש (ג’ 18.7) על השקתו של Llama 2, מודל בינה מלאכותית חדש ומשופר לעיבוד שפה שאומן על 40% יותר מידע לעומת מודל ה-Llama 1 הקודם, ויהיה זמין בקוד פתוח לשימוש מחקרי ומסחרי.

ה-Llama 2 מגיע כ”מודל שפה גדול” LLM (ר”ת large language model) שמצטרף לאוסף רב של מודלי שפה אחרים בשוק, בהם GPT-4 המוכר של OpenAI המפעיל את הצ’אטבוט ChatGPT של החברה, מודל ה-PaLM 2 של גוגל המפעיל את הצ’אטבוט Bard ומודלים רבים אחרים.

המודל החדש אומן על מודלים של 7, 13 ו-70 מיליארד פרמטרים, והוא יהיה זמין כקוד פתוח וחינמי בעבור חוקרים וחברות מסחריות שירצו להשתמש בו על מנת ליצור שירותים, אפליקציות או ליצור פיתוחים נוספים.

מטא ומיקרוסופט אף משיקות צמד יוזמות חדשות לטובת הקהילה,  Llama for Social Impact ו-Open Innovation AI Research Community, כדי לעודד משוב ושיתופי פעולה חוצי מגזרים.

גרסאות מודל ה-Llama 2 החדש (מקור מטא)
גרסאות מודל ה-Llama 2 החדש (מקור מטא)

Llama 2 על פלטפורמות קוואלקום

לצד ההכרזה על מודל ה-Llama 2 החדש של מטא ומיקרוסופט, קוואלקום הכריזה על שיתוף פעולה עם מטא על מנת לאפשר לשירותים וישומים המשתמשים במודל ה-Llama 2 החדש לרוץ באופן מקומי על גבי פלטפורמות החברה הסלולריות, זאת בדומה למחולל התמונות ב-Stable Diffusion.

קוואלקום צופה כי היא תוכל לאפשר לישומי Llama 2 לרוץ על פלטפורמות החברה כבר מתחילת 2024 ולנצל את ביצועי מעבדי הבינה המלאכותיים הזמינים בפלטפורמות ה-Snapdragon של החברה.

ניתן ללמוד עוד מודל ה-Llama 2 החדש ולהוריד אותו מהאתר הרשמי של מטא.

השקת מודל ה-Llama 2 החדש של מטא ומיקרוסופט הוא צעד נוסף ב”מירוץ החימוש” בתחום הבינה המלאכותית.

יש לזכור כי מיקרוסופט היא משקיעה גדולה בחברת OpenAI, וכי מודל ה-GPT-4 של החברה משולב במוצרי מיקרוסופט השונים, בהם ווינדוס 11 עם ה-Windows Copilot ומנוע החיפוש בינג.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים