הוכרז: ה- iPad של אפל

בשעה 8:10PM בדיוק שעון ישראל זה קרה: מנכ”ל אפל, סטיב ג’ובס, שלף את המכשיר שכולנו חיכינו לו, והתחיל לשחק איתו במשך דקות ארוכות כשהקהל בוהה בו בריתוק.

השם הרשמי של הטאבלט לבית אפל הוא iPad. זהו מחשב-לוח שנראה בדיוק כמו אייפון, רק הרבה יותר גדול ועם פינות הרבה יותר מעוגלות. עוביו כסנטימטר ורבע, ומשקלו כ-700 גרם. ג’ובס סיפר כי אפל חיפשה את קטגוריית הביניים, מכשיר בידור שיהיה משהוא בין סמארטפון למחשב, והיא בטוחה שהטאבלט שלה הוא יריית הפתיחה של רמת מכשירים חדשה.

המסך של ה-iPad הוא מסך IPS LCD קפסיטיבי בגודל 9.7 אינצ’ ורזולוציית HD 1024×768. הוא רץ על מעבד מיוחד שתוכנן ויוצר ע”י אפל, ומכונה A4, שאמור להיות חסכוני מספיק כדי להחזיק 10 שעות על סוללת הליתיום-יון המובנית, גם בשעת גלישה או צפייה בוידאו. הוא יגיע בשלוש גרסאות – עם אחסון פלאש בנפח 16 גיגה (500 דולר), 32 גיגה (600 דולר) או 64 גיגה (700 דולר), אך בתוספת 130 דולר לחבילת מידע “בלתי מוגבלת” ברשת סלולאר. הדגם המצוייד באינטרנט 3G יגיע לשוק בעוד שלושה חודשים, ודגם ה-WiFi בעוד חודשיים.

יכולות הגלישה ברשת, אמר ג’ובס, הן חוויה שטרם היכרנו: מסך המגע המסתובב של האייפון, בגודל כמעט כמו זה של המחשב הנייד, מאפשר למשתמש להרגיש כאילו הוא מחזיק בידו דף אינטרנט שלם. תצוגת ה-iPad מסתובבת לכל ארבעת הכיוונים. לצורך שימוש באינטרנט סלולארי (הרי לא בכל מקום יש הוטספוט חינם) חתמה אפל על חוזה עם ספקית הסלולאר AT&T, במסגרתו יקבלו המשתמשים גישה למסלול גלישה של 250 מגה בחודש (15$) או נפח בלתי-מוגבל (30$). חריץ הסים יתאים לכל העולם והמכשיר לא יגיע נעול לרשת סלולארית כלשהיא. כדי לקנות את אחד הדגמים עם הגישה הסלולארית, אגב, תיאלצו להיפרד מ-130 דולר נוספים מעבר למחירי-הבסיס של המכשיר שננקבו למעלה.

מערכת ההפעלה של ה-iPad היא גרסא משודרגת של מערכת ה-iPhone. ההבדל העיקרי הוא תפריטי DropDown (“תפריטים קופצים”?), המאפשרים גישה נוחה יותר לאפשרויות שונות. היא מסוגלת להריץ את יישומי האייפון הסטנדרטיים, אך בהרצה על מסך שלם הרזולוציה תהיה נמוכה למדי. יישום ה-iWork המשרדי של אפל מגיע כאן בגרסא מיוחדת, שעברה התאמה למעבד ולממשק המכשיר, וכוללת מעבד תמלילים, גיליון עבודה ותוכנת מצגות, שמחיר כל אחד מהם 10 דולרים. לקוח המייל של ה-iPad מציג רשימה של המיילים בצד שמאל, ואת ההודעה הנבחרת בצד ימין. מקלדת המגע, במצב אופקי, היא כמעט בגודל של מקלדת פיזית.

אחד מהיישומים הבולטים בין ה-14 המובנים במכשיר הוא ה-iBooks – יישום הספרים האלקטרוניים של אפל. מסך הבית שלו מעוצב כארון ספרים, והוא מציג לכם את הספרים שקניתם בחנות של אפל, ולחיצה על כפתור בחלקו העליון תעביר אתכם לחנות הספרים, בה ניתן לרכוש ספרים מההוצאות שחתמו עם אפל על חוזי הפצה, וביניהן Penguin, Macmillion, ו-Simon & Shuster. מחירי הספרים בחנות, כפי שסיפרו השמועות, יקרים יותר מאלו של אמאזון: 13 דולר לספרים רגילים, 14 דולר לרבי מכר. הפורמט הוא iPub הפופולארי והפתוח, המבוסס על סטנדרט XML ומאפשר לשנות את גודל הטקסט, הגופן ועוד.

האייפאד מגיע בקופסא מעוצבת ולבנה כמיטב המסורת של אפל, בתוספת מעגן עם חיבור USB לטעינה וסנכרון מול ה-PC או ה-MAC. ניתן לרכוש בנפרד מעגן-מקלדת ותיק-נשיאה שגם הופך למעין משטח-משופע להנחת הטאבלט של אפל בזווית נוחה לקריאה או צפייה בסרטים.

עכשיו נגיע לחלק המעניין באמת – מה לא ראינו כאן:

ה-iPad, בניגוד לשמועות, אינו מחשב של ממש. הוא מכיל מעבד שלפי כל הסימנים מסתפק בביצועי האייפון על מסך גדול יותר. אין לאייפאד מצלמה, ובטח שלא שתיים, והוא לא מאפשר שיחות וידאו – או שיחות בכלל. מולטי-טאסקינג גם אין לו, ובאופן כללי נראה שהוא מנסה להיות משהוא שבין מחשב-נייד לאייפון תוך השמטת הייתרונות של כל אחד מהם במקום חסרונותיו.

אכזבה? התגובות מדברות בעד עצמן.

(מקור התמונה: אתר APPLE)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים