אפליקציית Waze תתריע מפני כבישים בעלי היסטוריית תאונות

פיצ'ר crash history alerts (מקור גוגל) פיצ’ר crash history alerts (מקור גוגל)

ווייז (Waze), אפליקציית הניווט הפופולרית, הכריזה על crash history alerts (“התראת היסטוריית תאונות”), פיצ’ר בטיחות חדש שנועד להזהיר נהגים כי התרחשו תאונות במקטע הכביש שהם עומד לעבור בו, זאת במטרה להגביר את עירנות וזהירות הנהגים בזמן נסיעה.

לפי החברה, תאונות דרכים נחשבות לגורם המוות השמיני בגודלו ברחבי העולם עם כמעט כ~3700 אנשים הנהרגים מדי יום העולם בתאונות דרכים, בהן מעורבים מכוניות, אוטובוסים, אופנועים, אופניים, משאיות או הולכי רגל, כאשר משתמשי ווייז מדווחים על תאונה חדשה מדי כ~2 שניות.

בעוד שכבר היום ניתן לקבל התראות באפליקציית Waze על תאונות דרכים שהתרחשו במסלול הנסיעה, הפיצ’ר החדש מנצל את יכולות הבינה המלאכותית של החברה לצד מאגר המידע העצום על דיווחי תאונות שהתרחשו בעבר על מנת להתריע מראש בפני נהגים אם מקטע כביש בו הוא מתכנן לנסוע הוא מקום מועד לפורענות והתרחשו בו תאונות בעבר.

פיצ'ר crash history alerts (מקור גוגל)
פיצ’ר crash history alerts (מקור גוגל)

השימוש בבינה מלאכותית ומאגר המידע הגדול של ווייז מאפשר לחברה להתריע בפני הנהגים אם מקטע הכביש בו הם נוסעים הוא כביש אדום, דבר שיאפשר להם לנהוג בצורה חכמה וזהירה יותר, כאשר על מנת להוריד את כמות הסחות הדעת, ווייז לא תציג התראות בכבישים בהם הנהג נוסע באופן תכוף.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים