גאדג’טי מסקר: Jabra Elite 8 Active – אוזניות ספורטיביות, נוחות ועמידות

Jabra Elite 8 Active (צילום: רונן מנדזיצקי) Jabra Elite 8 Active (צילום: רונן מנדזיצקי)

ג’אברה השיקה לאחרונה שני זוגות חדשים של אוזניות נטולות חוטים (TWS) מסדרות הפרימיום שלה, הן ה-Jabra Elite 8 Active המיועדת לפעילויות ספורט הודות לתמיכתן בתקני עמידות גבוהים, וה-Jabra Elite 10 אותן היא מדרגת ברף הגבוה ביותר שלה נכון לעת זו.

דגם ה-Jabra Elite 8 Active זמין בישראל במחיר של כ-760 ש”ח מול מחיר גבוה יותר שמתקרב לכ-900 ש”ח עבור ה-Elite 10.

מה בקופסה?

  • אוזניות TWS מדגם Jabra Elite 8 Active
  • קופסה נטענת לאחסון וטעינה של האוזניות עם חיבור USB-C ותמיכה בטעינה אלחוטית
  • כבל USB-C ל-USB A לטעינה
  • מתאמי סיליקון לאוזניים ב-3 גדלים (כולל המתאם שקיים על האוזניות)
  • חוברת הדרכה

הפעלה ראשונה ושימוש שוטף

דגם ה-Elite 8 Active תומך בחיבור מהיר באמצעות בלוטות’ 5.3 וכמו בכל אוזניות ה-TWS של ג’אברה גם כאן ההפעלה מבוצעת באמצעות כפתור לחיץ ולא עם משטח מגע, כשאת מרבית ההגדרות ניתן לבצע באמצעות אפליקציית +Sound.

אם יש משהו שבג’אברה הצליחו לשפר מדור לדור הרי שזוהי הנוחות של האוזניות באזניים. הדגמים האחרונים של החברה הפכו נוחים יותר, ובאופן אישי ה-Elite 8 Active נוחות לי באזניים לפרקי זמן ארוכים יותר מאשר אוזניות ה-AirPods Pro 2 האישיות שלי.

משקל כל אוזניה עומד על 5 גרם על פי החברה ובקופסה ניתן למצוא עוד שני מתאמים נוספים (גדול וקטן) שמצטרפים לגודל הבינוני שמגיע עם האוזניות, זאת כדי להתאים לסוגים השונים של האוזניים.

אני חוזר על זה בכל פעם עם האוזניות של ג’אברה, אך נחזור על זה גם הפעם. בעוד שאני לא אוהב את המנגנון של הכפתורים, שדורשים דחיפה פנימה של האוזניות לאוזניים, אני מאמין שבג’אברה מצאו את האיזון הנכון בין הפעלה נוחה יותר בלחיצות במקום באמצעות מגע ובין לא להעיק בזמן הלחיצה הזו. עם זאת, אני מאמין שיש מי שרגישים לכך יותר ממני וכנראה ימשיכו להעדיף אוזניות עם מגע במקום לחיצה.

Jabra Elite 8 Active (צילום: רונן מנדזיצקי)
Jabra Elite 8 Active (צילום: רונן מנדזיצקי)

האפליקציה

באמצעות אפליקציית +Sound (להורדה: iOS | Android) ניתן לבצע מגוון רחב של פעולות, בהן בחירה בין סינון רעשים והאזנה לסביבה, שליטה על רמת ההאזנה לסביבה, הפעלת מצב אודיו היקפי (Spatial Audio), שליטה במוסיקה באמצעות אקוולייזר (בהגדרה ידנית או במצבים קבועים מראש).

לכך נוספות גם אפשרויות התאמה אישית של כפתורי השליטה הממוקמים על גבי האוזניות, כך שתוכלו להתאים את הלחיצות לפי הצרכים שלכם, כשהדבר היחיד שחסר בהגדרות זו האפשרות לקבוע שליטה על הווליום.

לכל מי שרוכש אוזניות של ג’אברה, גם אם לא ספציפית את דגם ה-Elite 8 Active, מומלץ לעבור על שפע האפשרויות שמציעה האפליקציה, שכן ישנן אפשרויות התאמה שונות ומגוונות בה.

טעינה וחיי סוללה

על פי ג’אברה, מציעות אוזניות ה-Elite 8 Active עד 8 שעות שימוש עם סינון רעשים פעיל ועד 32 שעות בסה”כ עם מארז הנשיאה שלהן או עד 14 ו-42 שעות, בהתאמה, כשסינון הרעשים אינו פעיל, כאשר מארז הטעינה המגיע עימן מציע תמיכה בטעינת Qi אלחוטית וטעינה מהירה המספקת שעת שימוש בטעינה של 5 דקות בלבד.

כפי שמצאתי ברבות מהאוזניות של ג’אברה בעבר, ההצהרות של החברה די מדויקות, עם ווליום של 80% בממוצע הצלחתי להגיע קרוב למספרים עליהם מצהירה החברה, עם כ-7 שעות שימוש בזמן שימוש בסינון הרעשים.

איכות השמע

אוזניות ה-Elite 8 Active מגיעות עם דרייברי 6 מ”מ. הן מציעות תמיכה ב-Dolby Audio ובשמע מרחבי (Spatial Audio) ו-6 מיקרופונים לסינון רעשים בזמן שיחה.

השמע באוזניות מדויק מאוד והצלחתי לשמוע מגוון רחב של צלילים גם בשירים מורכבים. הבאסים די מדויקים ובמקומות שחסר קצת ניתן להוסיף דגש נוסף על הבאסים (או טרבל וכו’) דרך האקוולייזר באפליקציה.

משהו שהבחנתי בו גם בכמה מהדגמים הקודמים של החברה ונכון גם לדגם זה הם הבדלים בשמע בין שימוש במכשיר אייפון ובין מכשיר אנדרואיד. הפעם בחנתי את האוזניות על גבי מכשיר של סמסונג (פליפ 5) מול האייפון (15 פרו), כשבדגם הגלקסי השמע היה חזק יותר באופן כללי.

האפשרות לחבר את האוזניות במקביל למספר מכשירים גם אפשרו לי לעבור במהירות ממכשיר למכשיר.

Jabra Elite 8 Active (צילום: רונן מנדזיצקי)
Jabra Elite 8 Active (צילום: רונן מנדזיצקי)

סינון הרעשים מצליח להפחית את רעשי הסביבה באופן סביר, אך הוא לא מונע מכל הרעשים לחדור פנימה. בהאזנה למוסיקה כמעט שלא מבחינים בכך, אך הצלחתי לשמוע קולות חזקים יותר ברקע (ילדה צועקת בגינת שעשועים, עבודות בכביש במרחק של כ-100 מטרים, רכבים ועוד).

בזמן שיחות הפידבק שקיבלתי מן הצד השני היה טוב תמיד, כשמהצד שלי שמעו טוב ומה שהפריע לי בעיקר היה לשמוע את עצמי באפקט המוכר מאוזניות רבות הקיימות בשוק, בין אם במצב סינון הרעשים או במצב ההאזנה לסביבה.

אפשרות השמע המרחבי מעניינת ומאפשרת להאזין למוסיקה עם אפקט היקפי, אך שמתי לב שגם אם הם עדיין נשמעים די טוב בהפעלת השמע המרחבי, האיכות פחותה באופן מורגש בשימוש במצב זה, בין אם בחנתי סתם שירים או שירים שהוקלטו עבור שמע מרחבי באופן ספציפי.

אוזניות לספורטאים?

בג’אברה דאגו להוסיף תמיכה רחבה באוזניות עבור שימוש בזמן פעילות ספורט. הן תומכות בתקן העמידות MIL-STD-810H של צבא ארה”ב, בתקן העמידות למים ואבק IP68 לאוזניות עצמן וב-IP54 למארז שלהן ובתקן ה-HACT נגד קורוזיה.

לכך הוסיפה החברה גם ציפוי לאוזניות שיעזור לשמור אותן ללא תזוזה באוזניים גם בזמן פעילות, ואכן קשה מאוד להזיז אותן מהאוזנים, כשאולי הדבר היחיד שחסר (למרות שאני לא ממש מצאתי בו צורך) הוא מתאם סנפיר.

לגבי העמידות במים. בחנתי את האוזניות בשני מצבים שונים. הראשון הוא בהטבעת האוזניות בתוך סיר מים למשך כרבע שעה ושימוש בהן לאחר מכן (לאחר ייבוש), ובמצב זה יכולתי להשתמש באוזניות ללא בעיה.

בזמן מקלחת היו הנסיונות האחרים שלי, ובהם הצלחתי להמשיך ולהאזין למוסיקה תוך כדי שמים זורמים עליהן. במצב זה כל עוד האוזניות היו באוזניים לא חוויתי הפרעות, אך כשהוצאתי והכנסתי אותן כמובן ששמעתי פחות טוב (כי יש מים באוזניים), אך הקשר עם הטלפון לא ניתק והמוסיקה המשיכה להתנגן ללא הפרעות.

Jabra Elite 8 Active (צילום: רונן מנדזיצקי)
Jabra Elite 8 Active (צילום: רונן מנדזיצקי)

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-Jabra Elite 8 Active

ה-Jabra Elite 8 Active מרשימות מאוד עם המגוון הרחב של האפשרויות שהן מציעות. מדובר באוזניות פרימיום שמספקות סאונד ברמה גבוהה (אם כי מצאתי אוזניות באיכות טובה יותר בצד השמע, כולל של ג’אברה עצמה), עם באסים מדויקים וחזקים דיים (אותם גם אפשר להגביר דרך האפליקציה).

סינון הרעשים טוב מאוד, אך מבחינתי רחוק ממושלם, ומצב ההאזנה לסביבה לוקה בחסר לטעמי, כאשר אפשרות השמע המרחבי הייתה עבורי די מיותרת בדגם זה.

הנוחות והעמידות של האוזניות היו בין הצדדים המרשימים ביותר בהן, כשגם לאורך זמן מצאתי אותן נוחות, וגם בזמן פעילות גופנית הן לא זזו לי מהאוזניים.

חיי הסוללה הן צד מרשים נוסף, כשהאוזניות מספקות חיים ארוכים מאוד גם כשסינון הרעשים פעיל, ומעבר לכך מציעות תמיכה בטעינה מהיר ובטעינה אלחוטית דרך קופסת הטעינה.

מחיר: 760 ש”ח (אחריות לשנתיים, יבואן רשמי ביקונקט)

מה אהבנו?

  • איכות ועוצמת שמע
  • חיי סוללה ארוכים וטעינה אלחוטית של מארז הטעינה
  • אפליקציה עשירה בתכונות
  • תפעול האוזניות (בלחיצה)
  • נוחות באוזניים
  • עמידות גבוהה במים (IP68) ועמידות לקופסת הטעינה (IP54)
  • תמיכה ב-AAC, SBC

ומה לא?

  • סינון רעשים אקטיבי
  • האזנה לסביבה
  • מצב שמע מרחבי
  • ללא תמיכה ב-AptX


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים