אפליקציית Beeper Mini מביאה את בועת ה-iMessage הכחולה למשתמשי אנדרואיד, בערך

אפליקציית Beeper mini (מקור Beeper) אפליקציית Beeper mini (מקור Beeper)

חברת Beeper, המציעה פלטפורמת מסרים המאחדת באפליקציה אחת שירותי הודעות כמו WhatsApp, Signal ועוד, הכריזה בשבוע הקודם על Beeper Mini, אפליקציה יעודית חדשה שאפשרה למשתמשי אנדרואיד להירשם לשירות ה-iMessage של אפל בצורה טבעית ומאובטחת, שירות שגם הפסיק לעבוד זמנית כשבוע לאחר השקתו.

בעוד שאפל “נכנעה” ללחץ הגדול והכריזה על הוספת תמיכה בהודעות ה-RCS (ר”ת Rich Communication Services) בהן תומכים מכשירי האנדרואיד כתחליף להודעות SMS פשוטות, אין זה אומר שמלחמת “הבועה הירוקה והבועה הכחולה” נגמרה לגמרי.

שירות ה-Beeper Mini החדש הצליח במקום שבו רבים, דוגמת אפליקציית ה-Nothing Chats של Nothing שהוכרזה בחודש הקודם נכשל. השירות שהתבסס על פלטפורה של חברת Sunbird סבל מבעיות פרטיות ואבטחה מהותיות, מה שגרם לו להיעלם תוך זמן קצר.

אפליקציית Beeper Mini מאפשרת למשתמשי אנדרואיד ליהנות מכל היתרונות של iMessage, בהם משלוח תמונות באיכות גבוהה, שיחות קבוציות, עריכת הודעות ועוד, מבלי לפגוע בפרטיות המשתמשים עם הצפנת E2EE מלאה בדיוק כמו אפליקציית iMessage רגילה.

אפליקציית Beeper mini (מקור Beeper)
אפליקציית Beeper mini (מקור Beeper)

מה מיוחד ב-Beeper Mini?

ההפרדה המכוונת שיצרה אפל בין משתמשי iMessage במכשירי החברה ומשתמשי אנדרואיד הובילה ליצירתם של לא מעט פתרונות עקיפים, בהם ה-Beeper Cloud של חברת Beeper, פתרון שהשתמש בשרת ענן יעודי על מנת לדמות מכשיר אפל ולדחוף הודעות iMessage למכשיר האנדרואיד של המשתמש.

כאן מגיע גם החלק הייחודי ב-Beeper Mini. האפליקציה הציעה תמיכה טבעית מלאה ב-iMessage במכשירי אנדרואיד עם הנדסה לאחור של הפלטפורמה על ידי תלמיד תיכון ב-16 בעל שם המשתמש JJTech, שפיתח את pypush בניסיון ליצור פתרון תקשורת עם iMessage, ובאופן די מפתיע… הוא הצליח.

פרויקט ה-pypush נרכש על ידי Beeper והפך ל-Beeper Mini, כשהוא אפשר לראשונה למכשירי אנדרואיד להירשם עם מספר הפלאפון הרגיל שלהם ולתקשר ישירות עם שרתי ה-iMessage של אפל בצורה זהה למכשיר אפל רגיל, זאת על ידי יצירת מזהה יחודי המבוסס על מספר סיריאלי של מחשב מק.

צעד זה מאפשר קבלה ושליחה של הודעות מוצפנות מקצה לקצה כאילו שהיה מדובר ב-iMessage על גבי מכשיר אפל רגיל, ללא צורך להתבסס על פתרון צד ג’ כפי שנעשה עד היום.

אופן הפעולה של ה-Beeper mini (מקור Beeper)
אופן הפעולה של ה-Beeper mini (מקור Beeper)

השמחה הייתה קצרה

באופן צפוי למדי, העובדה שחברה הצליחה להתחבר ישירות לשירות ה-iMessage של אפל לא נעלמה מעיני החברה וכשבוע בלבד לאחר השקתה של Beeper Mini השירות הפסיק לעבוד.

בעוד שבמצב רגיל היה ניתן לחשוב כי מדובר על משחק חתול ועכבר “קלאסי” בין אפל לבין אפליקציה כזו או אחרת שמתחברת בעקיפין ל-iMessage, המקרה של Beeper Mini מעט שונה מהרגיל, כאשר החברה עדכנה כי הפתרון לניתוק מ-iMessage יגיע בקרוב.

בעוד שרובנו נמשיך להמתין על מנת לראות כיצד אפל תשלב את ה-RCS במכשיריה במהלך 2024, אפליקציית Beeper Mini (הורדה) הזמינה בתשלום חודשי של 2 דולר היא פתרון מעניין, זאת לאור העובדה כי האפליקציה הצליחה להביא תמיכה טבעית ב-iMessage למכשירי אנדרואיד בזכות פיתוח של נער בן 16 בלבד, אם כי נכון לרגע זה השירות איננו פעיל בצורה מלאה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים