הניו יורק טיימס תובע את OpenAI ומיקרוסופט בגין הפרת זכויות יוצרים

בניין הניו-יורק טיימס בניו-יורק, 2018 (צילום: רונן מנדזיצקי) בניין הניו-יורק טיימס בניו-יורק, 2018 (צילום: רונן מנדזיצקי)

הניו יורק טיימס (New York Time) הגיש תביעה כנגד OpenAI ומיקרוסופט (Microsoft) בטענה כי החברות הפרו את זכויות היוצרים של העיתון על ידי אימון מודל הבינה המלאכותית הנמצא בשימוש בצ’אטבוטי ה-ChatGPT ו-Copilot של שתי החברות על כתבות של העיתון ללא אישור או פיצוי הולם.

על פי כתב התביעה, הניו יורק טיימס, עיתון וותיק ומוכר במיוחד, השקיע זמן ומשאבים רבים בכתבות על מנת ליידע את הציבור בנושאים חשובים שונים, כאשר OpenAI ומיקרוסופט ניצלו מיליוני כתבות של העיתון על מנת לאמן את מודל הבינה המלאכותית בהן משתמשות השתיים, ללא מתן תמורה או קבלת זכויות שימוש מהעיתון.

בדומה לפתרונות בינה מלאכותיים אחרים הקיימים כיום בשוק, חברות ה-AI נדרשות להזין במודלים כמויות עצומות של מידע על מנת שהמודל יוכל לעבוד בצורה תקינה, ובעוד שחלק מהחברות מתבססות על מידע מסחרי תחת רישיון, בלא מעט מקרים הן קוצרות מידע מהרשת, מידע הכולל תוכן המוגן בזכויות יוצרים, מה שהוביל לתביעות מרובות על הפרת זכויות יוצרים.

הדבר הוביל לכך שבתקופה האחרונה חתמה OpenAI על הסכמי שימוש בתכנים של מגוון גופים כמו אקסל שפרינגר (Axel Springer), ההוצאה לאור הגדולה ביותר בגרמניה, המוציאה בין השאר את עיתון הגרמני Bild ו-Business Insider האמריקאי, סוכנות הידיעות הגדולה בעולם AP (ר”ת Associated Press) ועוד, על מנת לאפשר לה להשתמש בתכנים שלהם לאימון מודלי הבינה המלאכותית אותם היא מפתחת.

הגשת כתב התביעה מעידה על כישלון המשא ומתן בין החברות על מנת לקבוע הסכם שימוש ביניהן, כאשר הניו יורק טיימס דורש מ-OpenAI ומיקרוסופט לקחת אחריות על נזקים סטטוטוריים וממשיים של מיליארדי דולרים לעיתון.

ניתן לקרוא את כתב התביעה המלאה ב-PDF.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים