גאדג’טי מסקר: Vivobook S 15 OLED – מסך OLED 2.8K איכותי לצד מפרט מרשים

נייד Vivobook S 15 OLED (K5504) (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי) נייד Vivobook S 15 OLED (K5504) (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

בין שלל ניידי ה-OLED של אסוס (ASUS) אפשר למצוא גם את נייד ה- Vivobook S 15 OLED מדגם K5504 אותו בדקנו הפעם, נייד בעל מסך OLED 2.8K בגודל 15.6 אינץ’, המשלב מפרט טכני חזק למדי המבוסס על מעבדי ה-Raptor Lake H מהדור ה-13 של אינטל.

סדרת ניידי ה-Vivobook של ASUS מכוונת במיוחד למשתמשים צעירים יותר’ אך מתאימה למעשה בעבור כלל המשתמשים, כאשר מסך ה-OLED מספק איכות תמונה גבוהה לשימושים כמו צפייה בסרטים או עריכת תמונות ווידאו’ ואילו המפרט הטכני מעניק ביצועים גבוהים שיספיקו לרוב השימושים הכבדים יותר.

נייד Vivobook S 15 OLED (K5504) (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)
נייד Vivobook S 15 OLED (K5504) (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

מסך ה-Vivobook S 15 OLED

חברת ASUS הצליחה לצבור לא מעט מוניטין בזכות אוסף ניידי ה-OLED אותם היא מציעה, כאשר נייד ה-S 15 OLED מצטרף אליהם עם מסך OLED 2.8K בגודל 15.6 אינץ’ המגיע ביחס הפחות נפוץ כיום של 16:9. הוא מגיע עם שולי מסך NanoEdge דקים, תדר רענון של 120Hz ועמידה ב-100% מתקן הצבעים DCI-P3 ובתקן ה-Display HDR True Black 600.

בעוד שיצא לי כבר לראות מסך OLED 4K בגודל 16 אינץ’, קשה להגיד שחווית התצוגה ב-OLED 2.8K בגודל 15.6 אינץ’ רעה יותר או מורגשת במיוחד. אולי אם שני המסכים היו מולי בו זמנית הייתי יכול לשים לב ליותר הבדלים, אך המסך עדיין מספק חווית צפיה מעולה כפי שהתרגלנו לקבל ממסכי OLED, במיוחד כאשר נמצאים בסביבה חשוכה יותר.

לבסוף, בחלק העליון של המסך אפשר למצוא מצלמת 1080p המגיעה עם תריס פרטיות פיזי אותו ניתן לסגור, ולצידה מערך מיקרופונים לסינון רעשים בשיחות וידאו, אך ללא תמיכה בזיהוי פנים כאמצעי אבטחה.

S 15 OLED - מסך (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)
S 15 OLED – מסך (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

מבנה ה-Vivobook S 15 OLED

נייד ה-S 15 OLED מגיע עם מקלדת בתצורה מלאה הכוללת פד מספרים בחלקה הימני, כאשר ASUS שומרת על העיצוב האופייני של סדרת ה-Vivobook עם כפתור Esc המגיע בצבע כתום בולט וכפתור Enter השקוף בחלקו, עם חריכים בחלקו התחתון המבליטים אותו כאשר יש שימוש בתאורה האחורית המובנית. כפתור ההדלקה של הנייד משמש גם כחיישן טביעת האצבע.

המקלדת מגיעה עם מקשי ה-Precision touchpad של ASUS בעיצוב קעור מעט ועם טווח הפעלה גדול יחסית של 1.35 מ”מ, ולאחר השוואה למקלדת של נייד ה-Zenbook האישי שלי, מקלדת ה-S 15 OLED מספקת חווית הקלדה נעימה ונוחה יותר. לא הבדל קריטי, אבל שיפור מבורך.

הדבר היחיד שהייתי משנה בעיצוב המקלדת הוא הגודל הזעיר של מקשי החיצים בחלק התחתון. אפשר להשתמש בהם, אבל זה דורש לא מעט זמן להסתגלות על מנת להימנע מלחיצות שגויות.

S 15 OLED - מקלדת (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)
S 15 OLED – מקלדת (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

ASUS שילבה כמות נדיבה למדי של חיבורים בנייד, הכוללת צמד חיבורי USB-A, חיבור USB-C בודד ויציאת HDMI, כאשר באופן אישי הייתי מעדיף לראות חיבור USB-C נוסף על חשבון ה-USB-A הרגיל:

  • בצד ימין – חיבור טעינה יעודי, חיבור HDMI 1.4, חיבור USB-A 3.2, חיבור USB-C Thunderbolt 4 וחיבור אוזניות 3.5 מ”מ.
  • בצד שמאל – חיבור USB-A 2.0 בודד.

בעוד שהנייד מגיע עם חיבור טעינה יעודי ומטען תואם, ניתן להטעין את הנייד גם באמצעות מחבר ה-USB-C המובנה, דבר שימושי למדי המאפשר להטעין את הנייד והסלולרי באמצעות אותו המטען.

ה-S 15 OLED מציע גוף מתכת בעיצוב מינימליסטי שמגיע עם תחושה מוצקה למדי, דבר שניתן לייחס לעמידה שלו בתקני ה-MIL-STD-810H של צבא ארה”ב, כאשר במקרה שלנו הנייד הגיע בצבע “כסוף” (Cool Silver) עם לוגו הסדרה בצד הגב האחורי.

המצב מעט שונה בחלק התחתון של הנייד, הכולל עיצוב מעט מעניין ובולט יותר בזכות פד סיליקון בודד בצבע כתום בדומה ל”נגיעת הצבע” במקלדת הנייד עם כפתור ה-Esc.

בחלק התחתון של הנייד ניתן למצוא גם את צמד רמקולי ה-Harman Kardon המספקים שמע איכותי וחזק למדי, דבר שמשתלב טוב עם השימוש במסך ה-OLED לצפיה בוידאו.

מבחני ביצועים – Vivobook S 15 OLED

נייד ה-S 15 OLED מגיע עם מפרט חזק למדי בדגש על מעבדי ה-Raptor Lake H מהדור ה-13 של אינטל, כאשר יש לזכור כי הדור ה-14 הנוכחי זהה למדי לדור הקודם.

בצד הגרפי עם זאת החברה בחרה שלא לשלב כרטיס יעודי, למרות שניתן להשיג את הנייד גם עם כרטיס Intel ARC A350M יעודי.

המפרט המלא של הנייד כולל:

  • מעבד – Core i9-13900H.
  • זיכרון – 16GB LPDDR5.
  • אחסון – כונן SSD בנפח 1TB מדגם Micron 2450.
  • כרטיס מסך – Intel Iris Xe מובנה.
  • מסך –  15.6 אינץ’ OLED 2.8K ברזולוציה של 2880×1620, יחס 16:9 ותדר רענון של 120Hz.
  • סוללה – 75WHrs.
  • גודל – 35.93×22.94×1.79 ס”מ.
  • משקל – 1.7 ק”ג.

על מנת לקבל מדד לביצועי הנייד ערכנו מספר בדיקות ביצועים, כאשר הנייד מחובר לחשמל ומוגדר על מצב ביצועים מירבי לקבלת מלוא הביצועים האפשריים של הנייד על חשבון רעש גבוהה יותר, כאשר במצב שימוש רגיל הנייד שקט למדי.

לצורך מדד הביצועים הכללי הנייד נבדק בתוכנת ה-PCMark 10 בה הוא קיבל ציון כללי של 6016.

מבחן ביצועיים PCmark 10
מבחן ביצועיים PCmark 10

בנוסף הורצו מספר בדיקות לקבל הביצועים של חלקיו השונים של הנייד בהם המעבד, כרטיס מסך וכונן ה-SSD המובנה:

  • מעבד – בבדיקת מעבד ה-Core i9-13900H במבחן ה-GeekBench קיבל המעבד ציון של 2647 לביצועי ליבה בודדת ו-12089 לריבוי ליבות.
  • כרטיס מסך – בבדיקת כרטיס ה-Intel Iris Xe המובנה במבחן ה-3DMark קיבל הכרטיס ציון של 2025 נקודות.
  • כונן SSD – כונן ה-Micron 2450 בנפח 1TB הצליח לקבל ציון כללי של 4385 נקודות עם מהירות קריאה של כ~3.03GB/s וכתיבה של כ~1.93GB/s.

כפי שאפשר לצפות מהתצורה שלו, מעבד ה-Core i9 מספק די והותר עוצמת עיבוד לביצוע עבודות כבדות ללא בעיה, כאשר החיסרון היחיד בנושא הוא השימוש בכרטיס גרפי מובנה בלבד, כרטיס שמספיק לשימוש רגיל, אך לא מעבר לכך בהשוואה לכרטיסים יעודיים.

מבחינת חיי הסוללה שלו, המפרט בשילוב סוללת ה-75WHr מציע זמן שימוש ארוך למדי של 9~10+ שעות, דבר שמאוד משתנה כתלות בעומס שמפעילים על המעבד מאחר ואין כרטיס מסך יעודי בדגם. משימות כבדות יותר יצרכו יותר חשמל, אך בשימוש שוטף כמו גלישה וצפיה בוידאו הסוללה תחזיק לא מעט זמן.

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-Vivobook S 15 OLED

סדרת ניידי ה-Vivobook של ASUS מגיעה כסדרת מיינסטרים הכוללת תתי סדרות נוספים, דוגמת ה-Vivobook Pro עם גרסאות חזקות יותר, וניידי ה-Vivobook S, בדומה לדגם ה-Vivobook S 15 OLED אותו בדקנו הפעם, המגיע כגרסת פרימיום גבוהה יותר לעומת דגמי הבסיס.

הנייד מגיע בעיצוב המינימליסטי אותו יצא לנו לפגוש עוד קודם לכן, כאשר היתרון הגדול ביותר שלו מגיע בדמות מסך ה-OLED 2.8K בגודל 15.6 אינץ’ המספק חווית צפיה מעולה, זאת על אף כי הייתי מעדיף לקבל את מסך ה-15.6 אינץ’ ביחס 16:10 הסטנדרטי יותר כיום ולא 16:9, פרט פחות קריטי אבל עדיין.

ה-Vivobook S 15 OLED מהווה פתרון מעולה בשביל כל מי שמחפש מחשב נייד רב תכליתי וחזק עם מסך OLED איכותי וזמן סוללה ארוך, כאשר הוא מתאים לרוב השימושים, בהם לעורכי ויוצרי תוכן בזכות המסך, אם כי שימושים נוספים כמו גיימינג יהיו יותר בעייתיים לאור החוסר בכרטיס מסך יעודיי.

נייד ה-Vivobook S 15 OLED בתצורה שנבדקה זמין למכירה בארץ במחיר של 5,190 ש”ח.

מה אהבנו?

  • מצב OLED 2.8K איכותי.
  • ביצועים טובים.
  • כמות חיבורים סבירה.
  • שקט בשימוש רגיל.
  • תומך בטעינת USB-C.
  • זמן סוללה טוב.
  • איכות שמע טובה
  • מחיר (יחסית למפרט).

ומה לא?

  • רועש תחת עומס כבד.
  • מגיע עם חיבור טעינה יעודי.
  • חיבור USB 2.0 (עדיף חיבור עדכני יותר).
  • מחיר (יש נייד OLED זולים יותר בשוק).


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים