מטא תסמן תמונות שנוצרו על ידי בינה מלאכותית בפייסבוק, אינסטגרם ות’רדס

סימון תמונות AI במטא (מקור מטא) סימון תמונות AI במטא (מקור מטא)

מטא (Meta) הכריזה כי היא עובדת על כלי שיסמן באופן אוטומטי תמונות שנוצרו על ידי כלי בינה מלאכותית ברשתות החברתיות שלה, פייסבוק (Facebook), אינסטגרם (Instagram) ות’רדס (Threads), זאת במסגרת שיתוף פעולה בין ענקיות הבינה המלאכותית בתחום מחוללי התמונות, בהן גוגל, OpenAI, אדובי ועוד.

קצב הפיתוח המהיר של תחום הבינה המלאכותית הגנרטיבית, ובמיוחד תחום מחוללי התמונות, יצר מצב בו משתמשים רבים מתקשים להבחין בין תמונה אמיתית לתמונה שיוצרה על ידי AI, מה שיכול להפוך  את הטכנולוגיה לנשק של ממש בתחום הדיסאינפורצמיה.

דוגמה לכך אנו יכולים לראות עם תכנים המגיעים סביב מלחמת חרבות ברזל, בה משמשים כלי ה-AI כנשק עבור זיופים אלו ואחרים, נשק שככל הנראה יכוון עוד יותר אל מירוץ הבחירות הקרוב בארה”ב.

בזמן שמטא מסמנת כבר היום תמונות שיוצרו על ידי כלי ה-AI של החברה כ-“Imagined with AI” (“דומיינו על ידי AI”), החברה מתכננת לשלב כלי חדש בכלל הרשתות החברתיות שלה על מנת לסמן באופן אוטומטי תמונות שנוצרו על מחוללי התמונות של גוגל, OpenAI, מיקרוסופט, אדובי, Midjourney ו-Shutterstock, על ידי זיהוי סימני מטא-דאטא (metadata) יעודיים בתקנים שישולבו בתמונות כחלק מתהליך היצירה שלהן.

סימון תמונות AI במטא, עיצוב לא סופי (מקור מטא)
סימון תמונות AI במטא, עיצוב לא סופי (מקור מטא)

טכנולוגיית סימון התמונות האוטומטית של מטא צפויה להיות פעילה במהלך החודשים הקרובים. מלבד זאת, החברה ציינה כי היא תחייב משתמשים לסמן תכנים שנוצרו על ידי בינה מלאכותית, כאשר חוסר סימון מתאים יוכל לגרור “עונשים” שלא פורטו.

הפיתוח המהיר של תחום הבינה המלאכותית מעניק למשתמשים אוסף כלים עצום שיכול לעזור לו בשימוש יומיומי, החל מצ’אטבוטים חכמים שיכולים לענות על שאלות רבות ולעזור למשתמשים ועד מחוללי תמונות, שיכולים לאפשר לכל משתמש ממוצע לייצר תמונות באיכות גבוהה ופוטוריאליסטית.

עם התקדמות הטכנולוגיה לרמה בה קשה למשתמש ממוצע להבדיל בין תוכן אמיתי לתוכן שיוצר על ידי בינה מלאכותית, אנו מגיעים למצב בו הטכנולוגיה היא חרב פיפיות שיכולה לפגוע בו, דבר שניתן לראות באופן תדיר יותר ויותר בתקופה האחרונה, כאשר בין הקורבנות האחרונים ניתן למנות את הזמרת טיילור סוויפט, שתמונות פורנוגרפיות מזוייפות שלה הגיעו לרשת X ושהו שם זמן רב עד שזוהו והוסרו.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים