תכירו את ZLUDA – פיתוח חדש המאפשר להריץ יישומי CUDA על כרטיסי Radeon

AMD AMD

יש לכם כרטיס מסך גרפי של AMD ואתם לא מסוגלים להריץ עליו יישומי CUDA? הכירו את ZLUDA, פרויקט קוד פתוח המאפשר להריץ בצורה טבעית וכמעט מלאה יישומי CUDA על גבי כרטיסי Radeon גרפיים ולהציג ביצועים משופרים לעומת פתרונות יעודיים לכרטיסים של AMD.

מה זה CUDA?

על מנת להבין מה בדיוק עושה ZLUDA, יש קודם כל להבין מה זה בעצם CUDA. טכנולוגיית ה-CUDA היא ארכיטקטורת מחשוב אותה פיתחה אנבידיה עוד ב-2007 על מנת לאפשר למפתחים להריץ יישומים שונים על גבי מעבד ה-GPU המובנה בכרטיסי המסך הגרפיים של החברה.

מדובר בארכיטקטורה סגורה, שנועדה לשימוש על כרטיסי ה-GeForce וליבות ה-CUDA של אנבידיה.

בעוד שכרטיסי ה-Radeon הגרפיים משתמשים בטכנולוגיית HIP/ROCm מקבילה, הוותק של CUDA בשוק גרם למפתחים רבים בתחום להתמקד ביצירת פתרונות יעודיים ל-CUDA, כאשר AMD הציעה פתרונות להמרת פתרונות המיועדים לשימוש ב-CUDA גם על כרטיסי החברה לצד שימוש בטכנולוגיות פתוחות כמו OpenCL.

ZLUDA

פרויקט ה-ZLUDA, אותו מוביל המפתח Andrzej Janik, נוצר במקור על מנת לאפשר ליישומי CUDA לרוץ בצורה טבעית על כרטיסים גרפיים של אינטל.

הפרויקט החל לקבל מימון מ-AMD ב-2022 והתעדכן לאחרונה על מנת להסיר את התמיכה בכרטיסי אינטל לטובת תמיכה מלאה בכרטיסים הגרפיים של AMD.

מבחן ביצועים GeekBench עם ZLUDA מול OpenCL (מקור phoronix)
מבחן ביצועים GeekBench עם ZLUDA מול OpenCL (מקור phoronix)

בניגוד למצב הקיים בו מפתחים היו צריכים ליצור פתרונות יעודיים ל-HIP/ROCm של AMD או לבצע המרה מ-HIP/ROCm ל-CUDA באמצעות כלים מיוחדים, השימוש ב-ZLUDA מאפשר להריץ בצורה טבעית יישומי CUDA על גבי HIP/ROCm ללא שום צורך בהמרה או התאמות, דבר שהצליח להציג שיפור ביצועים במבחנים יעודיים דוגמת Blender 4.0 ו-Geekbench עם שימוש ב-ZLUDA לעומת HIP ו-OpenCL.

ניתן ללמוד עוד על פרויקט ה-ZLUDA ב-GitHub הרשמי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים