ה-eSIM זמין בישראל: מה זה ואיך מגדירים אותו?

הוספת eSIM במכשיר אייפון (צילום: רונן מנדזיצקי) הוספת eSIM במכשיר אייפון (צילום: רונן מנדזיצקי)

“מהפכת ה-eSIM” הגיעה רשמית לישראל עם הפעלת התמיכה בחיבור משתמשים לחברות הסלולר הגדולות באמצעות קבלת קוד QR במכשירים סלולריים התומכים בטכנולוגיית ה-eSIM, פתרון המחליף את הצורך הקיים להשיג סים פיזי חדש כאשר רוצים לעבור בין חברה לחברה.

אחרי שנים בהם משתמשים בארץ נאלצו להשתמש בכרטיס סים (SIM) פיזי רגיל על מנת לעבור בין חברות הסלולר השונות, מכתב ששלח משרד התקשורת בתחילת החודש הצליח “להזיז את העניינים” והוביל השבוע לרצף הכרזות של חברות הסלולר הגדולות על הוספת תמיכה ב-eSIM למכשירים.

לאחר השקת התמיכה בחברת פלאפון, הצטרפו אליה גם הוט, פרטנר וסלקום, המצטרפות לחברות הסלולר Wecom ו-SkyCall שהציעו תמיכה ב-eSIM עוד הרבה קודם לכן.

אז מה זה בכלל eSIM?

כל מי שהשתמש במכשיר הסלולרי בשנים האחרונות מכיר את ה”סים” (SIM ר”ת Subscriber Identity Module), כרטיס פיזי המאפשר את החיבור של המכשיר לרשת הסלולרית אליה מצטרפים, כאשר יש צורך בסים פיזי חדש בחיבור לרשת אחרת.

כאן נכנסת לשימוש טכנולוגיית ה-eSIM (ר”ת embedded SIM), המחליפה את הסים הפיזי בשבב המובנה במכשיר עצמו, שבב המאפשר להתחבר לרשת באמצעות סריקת קוד QR יעודי אותו מספקת חברת הסלולר אליה רוצים להתחבר, ללא צורך בהשגת סים פיזי חדש.

יתרון נוסף של השימוש ב-eSIM הוא היכולת לשמור מספר מרובה פרופילים על המכשיר. בעוד שלרוב ניתן להפעיל קו אחד או שניים באמצעות eSIM, במכשיר עצמו ניתן לשמור גם חמישה ויותר פרופילים (תלוי מכשיר) ולעבור בין הקווים השונים בצורה מהירה דרך ההגדרות.

הוספת eSIM במכשיר אייפון (צילום: רונן מנדזיצקי)
הוספת eSIM במכשיר אייפון (צילום: רונן מנדזיצקי)

איך מגדירים eSIM על המכשיר שלי?

בין אם אתם מצטרפים עכשיו לרשת סלולרית חדשה או רוצים להחליף את הסים הפיזי הקיים שלכם ב-eSIM, התהליך דומה למדי בכלל החברות הסלולריות, שהוסיפו ממשק להנפקת קוד QR לחיבור eSIM באפשרויות ניהול החשבון שלהן באתר החברה (או במקרה הצורך דרך שירות הלקוחות).

הצעד הבא הוא קבלת קוד ה-QR במייל מהחברה הסלולרית יש לסרוק אותו במכשיר הסלולרי, כאשר מדובר על פעולה פשוטה למדי:

  • אפל (הסבר רשמי) – הגדרות > סלולרי > הוספת eSIM.
  • סמסונג (הסבר רשמי) – הגדרות > חיבורים > מנהל SIM > הוספת eSIM.
הוספת eSIM במכשיר סמסונג (צילום: רונן מנדזיצקי)
הוספת eSIM במכשיר סמסונג (צילום: רונן מנדזיצקי)

לאחר הבחירה בהוספת eSIM, בשני המקרים מקבלים הנחיות לביצוע סריקת קוד ה-QR שהתקבל מחברת הסלולר על מנת לחבר את הקו למכשיר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים