אנבידיה חושפת את פלטפורמת “גרוט” ליצירת הדור הבא של הרובוטים האנושיים

פלטפורמת ה-NVIDIA NIM (מקור אנבידיה) פלטפורמת ה-NVIDIA NIM (מקור אנבידיה)

לצד ההכרזה על ארכיטקטורת ה-Blackwell (“בלאקוול”) החדשה אמש (ב’, 18.3) בכנס ה-GTC 2024, אנבידיה (nvidia) הציגה מגוון פיתוחים בתחום ה-AI, בהם פרויקט GR00T לפיתוח רובוטים אנושיים בצורה פשוטה ומהירה יותר, הבאת פלטפורמת ה-Omniverse של החברה אל משקפי ה-Vision Pro של אפל והכרזה על פלטפורמת ה-NVIDIA NIM העסקית, שתאפשר לחברות לקחת מודלי AI שונים ולפרוס אותם בצורה מהירה ובטוחה לשימוש עם המידע של החברה תוך כדי שמירה על האבטחה, הפרטיות והקניין הרוחני.

פרויקט GR00T

אחד מהתחומים הגדולים בתחום הרובוטיקה של רובוטים אנושיים דוגמת אטלס של בוסטון דיינמיקס ואופטימוס של טסלה.

עכשיו אנבידיה מעוניינת לקדם את התחום עם הצגת פרויקט GR00T (“גרוט”, ר”ת Generalist Robot 00 Technology), שנועד לאפשר לחברות ליצור את הדור הבא של הרובוטים האנושיים הכולל מודל AI בעל יכולת הבנה טובה יותר של שפה אנושית ואפשרות לחקות תנועות של בני אדם על ידי צפיה בהם.

כחלק מהפרויקט החדש, החברה הציגה את שבב ה-Jetson Thor, המבוסס על ארכיטקטורת ה-Blackwell החדשה של החברה.

שבב זה מסוגל להציג ביצועים של 800TFLOPs ב-FP8 על מנת להריץ מודלים מתקדמים דוגמת GR00T ולאפשר בניית רובוטים אנושיים בצורה קלה ופשוטה יותר.

פרויקט GR00T (מקור אנבידיה)
פרויקט GR00T (מקור אנבידיה)

ג’נסן הואנג, מייסד ומנכ”ל אנבידיה:

בניית מודלי בסיס לרובוטים הומנואידים היא אחת הבעיות המרגשות ביותר שקיימות היום בבינה מלאכותית. הטכנולוגיות שמאפשרות זאת מתלכדות כעת יחד ומאפשרות למומחים לרובוטיקה ברחבי העולם להתקדם בצעדי ענק לעבר רובוטיקה מלאכותית כללית.

ה-Omniverse מגיע למשקפי ה-Vision Pro של אפל

אנבידיה ממשיכה לפתח את פלטפורמת ה-Omniverse, שתכלול גם את Earth-2 – “תאום דיגיטלי” של כדור הארץ המסוגל לבצע ויזואליזציה וסימולציה של אקלים בקנה מידה עצום באמצעות עם ממשק API חדש בתקן OpenUSD.

הממשק יהיה בשימוש גם בפלטפורמת הענן Omniverse Cloud, עם אפשרות חיבור ישירות למשקפי המציאות המורחבת Vision Pro של אפל.

הטכנולוגיה החדשה תאפשר למפתחים לשלוח סצינות שלמות בתקן OpenUSD מאפליקציות ה-NVIDIA GDN, שירוצו על מרכזי נתונים גרפיים ברחבי העולם ישירות למשקפיים של אפל, כאשר בכנס הציג הואנג תאום דיגיטלי אינטראקטיבי של רכב שהוזרם למשקפי אפל.

ה-Omniverse במשקפי ה-Vision Pro (מקור אנבידיה)
ה-Omniverse במשקפי ה-Vision Pro (מקור אנבידיה)

פלטפורמת ה-NVIDIA NIM

פלטפורמת ה-NVIDIA NIM החדשה המגיע כחלק מחבילת ה-NVIDIA AI העסקית של החברה, פלטפורמת “מיקרו שירותים” (Micro services) הרצה על פלטפורמת הענן NVIDIA CUDA ומאפשרת לחברות לבחור באחד ממגוון עצום של פתרונות בינה מלאכותית גנרטיבית ולהריץ אותם על הפלטפורמה שלהם כדי לשמור על הבעלות והקניין הרוחני המלא של החברה עצמה.

בין המיקרו-שירותים הרבים שתציע אנבידיה יהיו גם כ-25 מיקרו-שירותים המיועדים לענף הבריאות, שיאפשרו גילוי תרופות, דימוי רפואי ואבחון גנטי כחלק מפלטפורמת ה-BioNeMO, הנמצאת בשימוש במעל 100 חברות שונות, המשתמשות ביכולות הבינה המלאכותית הגנרטיבית לגילוי תרופות חדשות.

פלטפורמת ה-NVIDIA NIM (מקור אנבידיה)
פלטפורמת ה-NVIDIA NIM (מקור אנבידיה)

ג’נסן הואנג, מייסד ומנכ”ל אנבידיה:

פלטפורמות עסקיות מבוססות יושבות על מכרה זהב של דאטה שניתן להפוך ל-Generative AI Copilots. המיקרו-שירותים של בינה מלאכותית, שנבנו ביחד עם השותפים שלנו, הם אבני הבניין שיאפשרו לעסקים בכל תעשייה להפוך לחברות בינה מלאכותית.

קימברלי פאוול, סגנית נשיא לתחום הבריאות באנבידיה:

לראשונה בהיסטוריה, אנחנו יכולים לייצג את עולם הביולוגיה והכימיה במחשב, ולאפשר גילוי תרופות באמצעותו. בכך שאנחנו מסייעים לחברות בתחום הבריאות לבנות ולנהל פתרונות AI, אנחנו מאפשרים להן לרתום לטובתן את העוצמה והפוטנציאל של הבינה המלאכותית היוצרת.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים