אפל תאפשר לסדר אפליקציות באייפון באופן חופשי יותר ב-iOS 18

iPhone 14 Pro Max (צילום: רונן מנדזיצקי) iPhone 14 Pro Max (צילום: רונן מנדזיצקי)

מערכת ההפעלה iOS 18 צפויה להביא עימה עדכון משמעותי לדרך בה ניתן לסדר את מסכי הבית באייפון, כאשר אופן הסידור החדש יאפשר לסדר אפליקציות בדרך הדומה לזו המתאפשרת מזה שנים רבות במכשירי אנדרואיד, עם חופש פעולה גדול יותר.

אפל משתמשת כיום בתכונת “הצמד למיקום” (snap to place) על מנת לייצר סדר במסכי הבית, מה שלא מאפשר להותיר איזורים ריקים בחלק העליון, אך שני שינויים חדשים אשר צפויים להגיע עם iOS 18 יאפשרו להתחמק מהסידור הנוכחי של אפליקציות במסכי הבית באייפון (ובאייפד), אשר מאלץ למלא את כל החלל של מסכי הבית על מנת למקם אפליקציות גם בחלק התחתון של המסך.

על פי דיווחים של אתר macrumors ומארק גורמן מבלומברג, אפל צפויה להוסיף אפשרויות עריכה חדשות למסכי הבית, בהן האפשרות לנעול אפליקציות מסוימות במיקום ספציפי במסך ואף לאפשר הצבת “שטח ריק” בו לא יופיעו אפליקציות, זאת על מנת לאפשר למשתמשים לעצב את מסכי הבית כרצונם.

הדיווחים הנוכחיים לגבי השינויים בעיצוב מסכי הבית מגיעים לאחר שינויים הדרגתיים בנושא שהוסיפה אפל למכשיריה דרך עדכוני מערכת ההפעלה בשנים האחרונות, כאשר בשנת 2020 החלה לאפשר הוספת וידג’טים למסכי הבית עם הצגתה של iOS 14 ובשנת 2022 הוסיפה גם אפשרויות עריכה למסכי הנעילה עם iOS 16.

את העדכון ל-iOS 18 יקבלו המשתמשים בפועל רק לקראת סוף השנה, אך כבר סביב חודש יוני הקרוב צפויה אפל לערוך את כנס המפתחים השנתי WWDC 2024, בו תחשוף את האפשרויות החדשות שיוצעו במערכות ההפעלה שלה, אז נוכל לדעת באופן סופי האם אפשרויות העריכה החדשות אכן יגיעו למסכי הבית של האייפון והאייפד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים