גוגל מוסיפה פיצ’ר זיהוי מספרים לחייגן האנדרואיד… בערך (בטא)

לוגו אנדרואיד, ספטמבר 2023 (תמונה: Google) לוגו אנדרואיד, ספטמבר 2023 (תמונה: Google)

גוגל (Google) עובדת על שילוב פיצ’ר קטן ושימושי במיוחד בעבור חייגן הטלפון המובנה במערכת האנדרואיד, שיגיע בדמות כפתור “חיפוש” (Lookup) חדש המאפשר להריץ חיפוש מהיר על מספרי טלפון לא מזוהים שהתקשרו אליכם במנוע החיפוש של החברה. לא מדובר בפיצ’ר זיהוי שיחות מלא, אלא בכזה שנועד להקל על המשתמש לבצע חיפוש ידני אחר המספר שהתקשר אליו.

קבלת שיחות ממספרים לא מזוהים היא תופעה שרובנו מכירים על בסיס יום יומי, כאשר לא פעם מסתבר שהשיחה שקיבלתם הגיעה ממוקד ספאם כלשהו, דבר שגרם לפופולריות לא קטנה של יישומי זיהוי שיחות דוגמת TrueCaller או Me, המאפשרים לדעת מי מתקשר אליכם.

עם זאת, ביישומים אלו קיים חיסרון משמעותי גדול – הם מתבססים על שיתוף אנשי הקשר של המשתמשים שהתקינו אותם ודיווחים של משתמשים על מי התקשר אליהם בפועל. שימושי בהחלט, אך בו בזמן פוגע בפרטיות.

לחפש את מי שהתקשר אליכם

עכשיו נראה כי גוגל מנסה להציג פתרון חדש באפליקציית ה-Phone app, החייגן המובנה במכשירי אנדרואיד רבים, עם הוספת כפתור “חיפוש” (Lookup) חדש שאותר בגרסת הבטא 127.0.620688474 האחרונה של החייגן.

בניגוד לאפליקציות זיהוי שיחות אחרות, כפתור החיפוש החדש של גוגל לא נועד להציג לכם את המספר הלא מזוהה שהתקשר אליכם מתוך מאגר מספרי טלפון כלשהו, אלא פשוט להקל על ביצוע החיפוש אחר המספר במנוע החיפוש של החברה.

במקום שהמשתמשים יצטרכו להעתיק את המספר מהחייגן ולבצע חיפוש ידני בגוגל, לחיצה על הכפתור תפתח חלון חיפוש חדש עם המספר הלא מזוהה.

בעוד שלא סביר שהוא יעזור למשתמשים רבים לאתר מספרים אקראיים, הוא יאפשר לזהות מספרים רשמיים מוכרים יותר, דוגמת אלו של חברות שונות.

נכון לעכשיו, פיצ’ר החיפוש החדש זמין בגרסת הבטא של חייגן גוגל, אך לא ידוע מתי החברה תשיק אותו בעבור כלל המשתמשים.

יש לציין כי החברה הציגה פיצ’ר דומה בשם “חיפוש מספר” (Number search) בעבור משתמשי מכשירי הפיקסל של החברה ביפן כחלק מעדכון מרץ האחרון, כאשר ככל הנראה ה-Lookup יגיע כגרסה הגלובאלית של פיצ’ר זה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים