גוגל תוסיף תמיכה בטעינת NFC אלחוטית באנדרואיד 15

אנדרואיד 15 (מקור גוגל) אנדרואיד 15 (מקור גוגל)

גוגל (Google) צפויה לשלב במערכת האנדרואיד 15 שתושק בהמשך השנה תמיכה חדשה בטעינה NFC אלחוטית עם שילוב תקן ה-WLC (ר”ת NFC Wireless Charging), שיאפשר לטעון אביזרים קטנים בהספק של עד 1W באמצעות אנטנת ה-NFC המובנה במכשירים הסלולריים.

סביר להניח שכמו רבים אחרים, הדבר הראשון שיעלה לכם בראש כאשר אתם שומעים על NFC הוא האפשרות לביצוע תשלומים ללא מגע באמצעות המכשיר הסלולרי או השעון החכם שלכם, דבר שהפך להיות נפוץ במיוחד בארץ עם כניסתם של שירותי תשלום כמו Apple Pay ו-Google Pay.

לעומת זאת, הדבר הראשון שיעלה לכם בראש כאשר תשמעו “טעינה אלחוטית” הוא טכנולוגיית ה-Qi המוכרת שהשתדרגה ל-Qi2 בתחילת 2023, אך סביר למדי שלא ידעתם שתקן ה-NFC אינו מיועד רק לביצוע תשלומים ללא מגע והעברת מידע, אלא מאפשר גם לבצע טעינה בהספק של עד 1W בזכות תקן ה-WLC שהוצג לראשונה עוד ב-2020.

התייחסות לטעינת NFC בקוד האנדרואיד 15 (מקור androidauthority)
התייחסות לטעינת NFC בקוד האנדרואיד 15 (מקור androidauthority)

עכשיו נראה כי גוגל מתכננת להוסיף למכשירי האנדרואיד תמיכה בטכנולוגיית ה-WLC, כאשר בדיקה של גרסת הבטא הראשונה לאנדרואיד 15 ששוחררה בשבוע הקודם חשפה בקוד המקור שלה התייחסות ל-NfcCharging (“טעינת NFC”), תמיכה שתאפשר לכל מכשיר אנדרואיד תואם להטעין אביזרים דרך ה-NFC במידה והם תומכים בזאת.

בעוד שטעינת NFC מוגבלת למדי בהשוואה ל-Qi עם הספק טעינה של עד 1W בלבד לעומת עד 15W ב-Qi2, לטכנולוגיה יש יתרון אדיר בזכות היכולת לבצע טעינה עם סלילים זעירים בגודל של החל מ-1 סמ”ר בתקן ה-WLC 2.0 האחרון, דבר המאפשר להשתמש בטעינת NFC באביזרים זעירים דוגמת עטי מגע, אוזניות אלחוטיות, שעונים חכמים ועוד.

שילוב תמיכה בטעינת NFC באנדרואיד 15 מצביע סביר למדי כי הטכנולוגיה הוותיקה צפויה להיכנס לשימוש רחב יותר בתעשיה ולאפשר למשתמשים להטעין את המכשירים השונים שלהם גם כאשר אין להם מטען יעודי בסביבה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים