מטא מציגה שיפורים בתחום ה-AI עם מודל Llama 3 החדש

מודל Llama 3 (מקור מטא) מודל Llama 3 (מקור מטא)

מטא (Meta) הכריזה אמש (ה’, 18.4) על מגוון חידושים בתחום הבינה המלאכותית ובראשם מודל Llama 3 בעל ביצועים משופרים, הזמין בשלב הראשון בגרסאות 8 ו-70 מיליארד פרמטים ונועד לשפר את הביצועים בהשוואה למודלים מתחרים, עם צפי להצגת גרסה הכוללת מעל 400 מיליארד פרמטרים בהמשך.

המודל החדש מוצא את דרכו ל-Meta AI, עוזר ה-AI החכם של מטא, שיהיה זמין במגוון האפליקציות של החברה, בהן אינסטגרם, מסנג’ר ו-וואטסאפ לביצועי חיפושים שונים ואף יצירת תמונות בזמן אמת תוך כדי הקלדת הטקסט עם מחולל ה-Imagine Flash.

מודל ה-Llama 3

מודל ה-Llama 3 של מטא מגיע כ”מודל שפה גדול” LLM (ר”ת large language model) המיועד להחליף את מודל ה-Llama 2 הקודם על מנת להתחרות בצורה טובה יותר במודלי ה-AI האחרים בשוק, בהם GPT-4 של OpenAI המפעיל את הצ’אטבוט ChatGPT, מודל ה-Gemini Pro 1.5 של גוגל ועוד רבים אחרים.

בעוד ש-Llama 2 אומן על 2 טריליון טוקנים והיה זמין בגרסאות 7, 13 ו-70 מיליארד פרמטרים, מודל ה-Llama 3 החדש אומן על מעל 15 טריליון טוקנים.

בשלב הראשון הוא יהיה זמין בגרסאות 8 ו-70 מיליארד פרמטרים, כאשר החברה עדיין מאמנת גרסת מודל גדולה עוד יותר של מעל 400 מיליארד פרמטרים.

ביצועי Llama 3 (מקור מטא)
ביצועי Llama 3 (מקור מטא)

לדברי החברה, המודל החדש נוצר באופן הבטוח במיוחד לשימוש, כאשר מטא שילבה בו מגוון פתרונות אבטחה ואמינות, בהם ה-Llama Guard 2 ו-Cybersec Eval 2, בנוסף לכלי Code Shield חדש שנועד למנוע מ-Llama 3 לייצר קוד זדוני.

מודל ה-Llama 3 החדש צפוי להיות זמין במגוון פלטפורמות AI, בהן AWS, Google Cloud, Hugging Face ועוד, כאשר קוד המודל זמין בצורה פומבית בחשבון ה-GitHub של החברה.

גרסה משודרגת ל-Meta AI

אחרי שהציגה בשנה הקודמת את Meta AI, צ’אטבוט שנועד לשמש כעוזר אישי חכם, מטא מציגה את הגרסה המעודכנת של Meta AI המבוססת על מודל Llama 3, שתהיה זמינה בכלל מוצרי החברה, בהם פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ, מנסג’ר ועוד.

בתור עוזר חכם, אחד הפיצ’רים המרכזיים ביותר ב-Meta AI הוא היכולת שלו לבצע מגוון חיפושים מתוך אפליקציות מטא ללא צורך מעבר בין אפליקציות שונות, תוצאות חיפוש המגיעות מ-Bing או גוגל במקביל.

Meta AI מוצא את דרכו גם לפיד בפייסבוק, כאשר משתמשים יוכלו להשתמש בכפתור Ask Meta AI (“שאל את Meta AI”) החדש הנמצא בפוסטים השונים על מנת לתת מענה לשאלות הנוגעות לאותו הפוסט.

עוזר ה-Meta AI החדש מבוסס ה-Llama 3 של מטא זמין באנגלית בלבד במגוון מדינות חדשות, בהן אוסטרליה, קנדה, ניו-זילנד ועוד (אך לא בישראל).

 

מחולל התמונות Imagine Flash

בין שלל עדכוני ה-AI השונים, מטא הציגה גם את מחולל התמונות Imagine Flash, גרסה מואצת ואיכותית יותר של מחולל התמונות Imagine הקיים של החברה. עד כמה מואצת? המודל החדש שולב כחלק מ-Meta AI על מנת לאפשר לחולל תמונות תוך כדי השיחה של המשתמש.

בדוגמה של מטא, המחולל מופעל בוואטסאפ על ידי המילה Imagine (“דמיין”) ומייצר תמונה המתאימה ל”דמיין לי משחק כדורגל על מאדים” עם תמונות שמשתנות תוך כדי כתיבת המשפט ובהתאם לטקסט.

המודל אף מסוגל להנפיש את התמונות שהוא מייצר עם הפקודה Animate (“הנפש”) לקבלת GIF מונפש אותו ניתן לשתף עם אנשים אחרים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים