וואטסאפ עובדת על פיצ’ר חייגן מובנה באפליקציה (בטא)

אפליקציית וואטסאפ צילום: רונן מנדזיצקי

וואטסאפ (WhatsApp) מתכננת להוסיף לאפליקציה פיצ’ר חייגן מובנה שנועד לאפשר למשתמשים ליצור קשר עם אנשים שאינם ברשימת אנשי הקשר שלהם, כך לפי דיווח חדש של אתר WABetaInfo, הצמיג את מסך החייגן החדש באפליקציה.

במידה וכמו רוב האנשים בארץ, גם אתם משתמשים באפליקציית וואטסאפ, סביר למדי שנתקלתם בבעיה פשוטה אך מעצבנת למדי בזמן השימוש, וכשאתם רוצים ליצור קשר עם משתמש וואטסאפ כלשהו, מספר הטלפון שלו חייב להיות שמור ברשימת אנשי הקשר ללא אפשרות מובנת לעקוף את הצעד הזה לפני שיחה עם אנשים חדשים, בעיה אותה אמור לפתור החייגן החדש.

פיצ’ר החייגן החדש התגלה בגרסת הבטא 2.24.9.28 של וואטסאפ לאנדרואיד כשנתיים לאחר דיווח פיתוח פיצ’ר דומה. החייגן עצמו מגיע בעיצוב סטנדרטי, בדומה לכל חייגן מספרים אחר במכשיר, אך עדיין לא ידוע כיצד וואטסאפ תממש את פיצ’ר החייגן באפליקציה. עם זאת, סביר להניח כי בדומה לכל חייגן אחר, יהיה ניתן ליצור קשר עם איש קשר חדש ללא הצורך בשמירת המספר שלו.

חייגן בוואטסאפ (מקור wabetainfo)
חייגן בוואטסאפ (מקור wabetainfo)

איך מחייגים למספרים שלא שמורים בוואטסאפ היום?

עד שפיצ’ר החייגן יגיע לכלל המשתמשים, קיימות מספר דרכים עקיפות להתחיל שיחות בוואטסאפ ללא שמירה של המספר עצמו, ובהן:

  • ממשק הרשת של וואטסאפ – ניתן להשתמש בדפדפן על מנת לפתוח חלון שיחה חדש ללא שמירת מספר על ידי השימוש בקיצור מספר/http://wa.me. במספר עצמו יש להחליף את הספרה 0 ב-972, כך שניתן להתחיל שיחה עם המספר 0551234567 עם הקישור http://wa.me/972551234567.
  • אפליקציות צד ג’ – אפליקציות דוגמת Click to chat לאנדרואיד מאפשרות לפתוח שיחה באופן דומה לממשק הרשת של וואסטאפ, אך בצורה נוחה יותר מאשר הקלדת כתובת בדפדפן.
  • קיצורי דרך באייפון – פיצ’ר קיצורי הדרך (Shortcuts) במערכת ה-iOS מאפשר למשתמשים ליצור קיצור דרך לפעולות שונות, בהן פתיחת שיחת וואטסאפ ללא שמירת איש הקשר, עם קיצורים מוכנים דוגמת WhatsApp Unsaved Number.

כמו בכל עדכון בטא אחר של וואטסאפ, לא ניתן לדעת מתי פיצ’ר החייגן החדש יהיה זמין בעבור כלל המשתמשים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים