סמסונג משפרת את עיצוב השבבים שלה עם טכנולוגיית ה-AI של סינופסיס

לוגו Synopsys (מקור Synopsys)

סינופסיס (Synopsys) חשפה כי סמסונג (Samsung) הצליחה לפתח שבב חדש ו”חסר שם” כרגע, עם ביצועים משופרים בזכות Synopsys.ai, הכלי היעודי של החברה לעיצוב שבבים המשתמש בקניין הרוחני שלה לצד בינה מלאכותית ליצירת עיצוב משופר, שהצליח להשיג שיפור של 300MHz בביצועים בייצור ה-3nm GAA של סמסונג.

סינופסיס היא שם פחות מוכר עבור רוב האנשים, אך מדובר על אחת מהחברות הגדולות והחשובות בתחום העיצוב הפיזי של השבבים, ובמיוחד בתחום ה-EDA (ר”ת Electronic design automation), המאפשר לעצב מעגלים מודפסים ושבבים בצורה יעילה יותר.

בדומה לחברות אחרות, סינופסיס הצטרפה מירוץ החימוש הגדול בתחום הבינה המלאכותית עם הצגת synopsys.ai, כלי ה-EDA שנועד לייצר עיצובים משופרים וטובים יותר באמצעות הקניין הרוחני של החברה, בהשוואה לאלו המעוצבים על ידי בני אדם, דבר אותו ניתן לראות בעיצוב השבב החדש וחסר השם של סמסונג.

לפי הפרסום החדש, השבב של סמסונג מגיע בייצור ה-GAA 3nm (ר”ת Gate-All-Around) של החברה עם שיפורים בביצועים, בצריכה החשמלית ובגודל ה-PPA (ר”ת Performance, Power, Area) של השבב, שיפורים בהם תדר עבודה גבוה יותר ב-300MHz וצריכה חשמלית דינמית הנמוכה ב-10% לעומת העיצוב המקורי.

שיתוף הפעולה בין סינופסיס וסמסונג מציג כיצד ניתן לנצל את הבינה המלאכותית על מנת לפתח שבבים בצורה טובה יותר. כל מה שנותר לנו לראות הוא באיזה שבב Exynos נזכה לראות את העיצוב החדש והמשופר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים