הדלפה חדשה מציגה את תצורת מעבדי ה-Arrow Lake השולחניים של אינטל

Intel Core Ultra (מקור אינטל) Intel Core Ultra (מקור אינטל)

אינטל (Intel) צפויה להכריז בקרוב על סדרת מעבדי ה-Arrow Lake השולחניים הבאה שלה, והדלפה חדשה חושפת חלק מהמידע על המעבדים, שיזכו לשם Core Ultra בדומה לדגמי ה-Meteor Lake הניידים.

המעבדים יגיעו עם עד 24 ליבות מעבד ויכללו לראשונה בעבור החברה גם מאיץ NPU יעודי לבינה מלאכותית עם ביצועים של עד 50TOPS.

בדומה ליצרניות רבות אחרות, אחד מהדגשים הגדולים של אינטל בתחום המעבדים כיום הוא על ביצועי הבינה המלאכותית, בהם סדרת מעבדי ה-Core Ultra הניידים הכוללים מאיץ NPU מובנה לשיפור ביצועי ה-AI עם ביצועים של עד 34TOPS.

סדרת מעבדי ה-Arrow Lake השולחניים הבאה של אינטל צפויה להציג ביצועים משופרים על ידי שילוב בין עד 8 ליבות ביצועים (P) מסוג Lion Cove ו-16 ליבות יעילות (E) מסוג Skymont, לצד כרטיס גרפי מובנה המבוסס על ארכיטקטורת ה-Xe-LPG הגרפית של החברה ומאיץ NPU, שיגיע לראשונה בעבור החברה לשוק המחשבים השולחניים עם רף ביצועים גבוה של עד 50TOPS.

מההדלפה החדשה ניתן ללמוד כי המעבדים החדשים יזכו לשם Core Ultra 200 וצפויים לכלול את הדגמים הבאים:

  • Core Ultra 9 285K בתצורת 8P+16E עם צריכה חשמלית של 125W ותדר בוסט מקסימלי של 5.5GHz.
  • Core Ultra 9 275 בתצורת 8P+16E וצריכה חשמלית של 65W.
  • Core Ultra 7 265K בתצורת 8P+12E וצריכה חשמלית של 125W.
  • Core Ultra 7 255 בתצורת 8P+12E וצריכה חשמלית של 65W.
  • Core Ultra 5 245K בתצורת 6P+8E וצריכה חשמלית של 125W.
  • Core Ultra 5 240/F בתצורת 6P+4E וצריכה חשמלית של 65W.

מעבדי ה-Core Ultra 200 החדשים צפויים להעלות את רף ביצועי ה-AI על גבי המחשבים השולחניים, כאשר כל מה שנותר לעשות כרגע הוא לחכות להכרזה הרשמית של אינטל, שתחשוף את מלוא המפרט הטכני של המעבדים החדשים, ויותר מכך, גם את תג המחיר הצפוי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים