גוגל מציגה: מכונית שנוסעת לבד ומקלה על חייהם של עיוורים ובעלי מוגבלויות

כבר יצא לנו לראות בעבר כמה קטעי וידאו שמציגים את יכולות הנהיגה של מכוניות עצמאיות המסוגלות לפעול לבד ללא כל תלות או סיוע מהנהג. אחת החלוצות בתחום הייתה גוגול שהתחילה את הפרויקט בשנת 2010 ומידי פעם העניקה לנו הצצה קצרה בה חשפה לאת התקדמותה. מראשית ימיו של הפרויקט, נעשו כל הניסויים בחניון מכוניות ועם פיקוח רב שמא אף אחד לא יפגע, אך הפעם גוגל מעלה הילוך ומראה כיצד המכונית יודעת לתפקד באופן אוטומטי בכבישים וצמתים וכיצד היא מצייתת לחוקי התנועה וכל זאת באמצעות חיישנים מיוחדים הנמצאים בה.

בקטע הבא, בחרה גוגל באדם עיוור שאיבד 95 אחוז מיכולת הראיה שלו ואפשרה לו לנהל שגרת יום רגילה למדי באמצעות המכונית המיוחדת. המכונית ידעה לקחת אותו ממקום למקום ללא בעיה, לציית לתמרורים, לוודא שאין רכבים המגיעים מכבישים אחרים ואף החנתה את עצמה בעבורו. מדובר ללא ספק על קפיצת מדרגה משמעותית עבור אנשים עם מוגבלויות שמסיבות כאלה ואחרות לא יכולים לנהוג בכוחות עצמם. בוידאו מורגשת בצורה ניכרת הקלות בה המכונית משדרגת את רמת חיוו של העיוור והודות לה הוא עצמאי יותר, וכפועל יוצא מכך הופחת באופן משמעותי הזמן שלוקח לו לבצע משימות שונות שנראו לנו טריוויליאות.

המכונית של גוגל משלבת כמה טכנולוגיות מתקדמות שמאחדות שימוש במספר אלמנטים כגון: לייזרים, מלצמות ורדארים שמאפשרים אוטונומיה מוחלטת למכונית ללא שום התערבות מצידו של הנהג בעת האצה, האטה או בחירת כיוון הנסיעה. מעבר לעניין הטכנולוגי אנחנו שמחים כי גוגל חושבת על דרכים חדשניות לשפר ולשנות את המציאות שלנו ובכך גם מסייעת לאנשים בעלי מוגבלויות להקל את שגרת החיים שלהם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים