האקר ה-iOS המוכר Geohot חוזר לזירה עם limera1n!

Geohot הוא האקר מוכר מאוד בתחום הפריצות למכשירי iOS, שלפני מספר חודשים הודיע על פרישתו מהתחום. הפרישה, כמובן, אכזבה משתמשים רבים. Geohot סיפק לנו בעבר לא מעט כלים מעולים לפריצת המכשירים שלנו, ביניהם למשל כלי הפריצה המוכר ל-iOS 3.1.3 העונה לשם BlackRa1n. כעת, יום לאחר פרסום התאריך לשחרור המיוחל של GreenPois0n, עדכן לפתע Geohot אתר אינטרנט שבבעלותו כבר זמן מה, שמאז ומתמיד הראה רק תמונה של טיפה ירוקה (http://www.limera1n.com). כעת מכילה התמונה של הטיפה הירוקה קישור המוביל אותנו היישר לתמונה הבאה:

כפי שניתן לראות, התמונה מציגה ארבעה מכשירי iOS המריצים ככל הנראה את כלי הפריצה של Geohot, ששמו limera1n. האם זה אומר ש-Geohot חוזר? לאחר זמן קצר של בילבול, הודיע ההאקר P0sixninja (ממפתחי greenpois0n) באמצעות חשבון הטוויטר שלו כי Geohot אכן חזר, ולאחר מכן זכינו לעוד כמה עדכוני טוויטר מפיו בנושא עם סוף קצת מוזר אך מצחיק ביותר.

לפניכם השתלשלות האירועים:

לפי דבריו הראשוניים של P0sixninja, בידיו של Geohot נמצאת פרצה נוספת ל-bootrom (שונה מאלו שנמצאו ע”י pod2g), והוא רוצה שתשולב ב-greenpois0n המתיימרת להשתחרר ביום ראשון הקרוב, ה-10.10.10 בשעה 10:10:10, ככל הנראה על מנת לאפשר פריצה גם למכשירים ישנים, ולא רק לחדשים יותר כפי שדיווחנו כאן. כמובן  ש- P0sixninja חושש שלא נותר מספיק זמן בשביל לבצע דבר שכזה, ומבטיח שבין אם יספיקו לעשות זאת או לא, מה שיהיה בידם בכל מקרה ישוחרר בתאריך שנקבע.

באופן מוזר ומצחיק ביותר, לאחר קצת יותר משעה דיווח P0sixninja כי Geohot גילה לפתע שיש תאריך לשחרור greenpois0n, ולכן החליט שישמשיך לעבוד על הפריצה שלו (limera1n) באופן נפרד.

אז מה קיבלנו בסוף? כלי הפריצה greenpois0n ישוחרר ביום ראשון הקרוב, ה-10.10.10, ובנפרד יעבוד Geohot על כלי הפריצה שלו – limera1n. נמשיך לעדכן כאשר יהיו התפתחויות בנושא.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים